Voornaaf loopt zo stroef, dat als mijn fiets ophangt, het wiel begint te draaien dat ventiel onder hangt
Vandaag geklust aan de fiets
Gisteren nieuwe wielen ontvangen die ik online gekocht heb: DT Swiss P1800 velgrem.
Hoewel deze wielen niet met Campa body in de catalogus staan levert deze ene winkel deze toch met Campa body: je ziet dat de doos open is geweest en door het gat in de zak zie je dat de body vervangen is. Goede service dus.
Maar nu blijkt dat de body klemt zodra ik het wiel in de fiets plaats en vastklem.
Ook als ik de snelspanner vast draai (dus zonder dat er een cassette gemonteerd is of het wiel in de fiets geplaatst is) werkt de vrijloop van de body niet meer.
Iemand een idee wat dit zou kunnen zijn voor ik een uur in de auto ga zitten om de rit naar de fysieke winkel ga maken (online support stel voor om naar de winkel te komen).
Hoewel deze wielen niet met Campa body in de catalogus staan levert deze ene winkel deze toch met Campa body: je ziet dat de doos open is geweest en door het gat in de zak zie je dat de body vervangen is. Goede service dus.
Maar nu blijkt dat de body klemt zodra ik het wiel in de fiets plaats en vastklem.
Ook als ik de snelspanner vast draai (dus zonder dat er een cassette gemonteerd is of het wiel in de fiets geplaatst is) werkt de vrijloop van de body niet meer.
Iemand een idee wat dit zou kunnen zijn voor ik een uur in de auto ga zitten om de rit naar de fysieke winkel ga maken (online support stel voor om naar de winkel te komen).
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 4290
- Lid geworden op: 23 jul 2009 02:25
Body gewoon even goed aandrukken?
Zo o.b.v. 2 zinnetjes is het lastig om een goede analyse te geven, maar de bodies van DT Swiss werken kinderlijk eenvoudig. Je klikt ze er zo op/af, vanuitgaande dat alle interne delen goed gemonteerd zitten.
Ik zou de boel er even aftrekken, rustig kijken of alles goed zit en weer vastduwen. Grote kans dat als ze het wiel niet uit de verpakking gehaald hebben, dat hij net die laatste 'klik' even mist.
Zo o.b.v. 2 zinnetjes is het lastig om een goede analyse te geven, maar de bodies van DT Swiss werken kinderlijk eenvoudig. Je klikt ze er zo op/af, vanuitgaande dat alle interne delen goed gemonteerd zitten.
Ik zou de boel er even aftrekken, rustig kijken of alles goed zit en weer vastduwen. Grote kans dat als ze het wiel niet uit de verpakking gehaald hebben, dat hij net die laatste 'klik' even mist.
Akkoord met ypuh, maar dit is wel een 370 body met pallen (P1800 set) dus moet je zien dat de pallen juist in de ring vallen anders forceer je de boel.
Misschien is het voor roelw het duidelijkste om eerst de body eraf te trekken dan zie je hoe het in elkaar zit.
Misschien is het voor roelw het duidelijkste om eerst de body eraf te trekken dan zie je hoe het in elkaar zit.
Valt zoiets niet onder garantie ?
Dure hobby anders, misschien toch maar wireless heb je daar geen last van.
Als eTap groepen nu probleemloos waren
Afgelopen weken wat aan de gravelfiets geklust:
- GRX remklauwen (de achterste lekte en maar ineens een set gekocht)
- Nieuwe stuurpen, -12° en lagere stack om wat dieper te zitten
- Nieuw stuur, beetje smaller maar met meer flare in de beugel
- DI2 junction in het stuur weg gewerkt
- Nieuw stuurllintje
- Nieuw gespaakte wielen (door mezelf)
- Nieuwe zomerbanden (WTB ByWay in 40mm)
- GRX remklauwen (de achterste lekte en maar ineens een set gekocht)
- Nieuwe stuurpen, -12° en lagere stack om wat dieper te zitten
- Nieuw stuur, beetje smaller maar met meer flare in de beugel
- DI2 junction in het stuur weg gewerkt
- Nieuw stuurllintje
- Nieuw gespaakte wielen (door mezelf)
- Nieuwe zomerbanden (WTB ByWay in 40mm)
Dat is geen probleem. Het is hier allemaal vrij vlak maar zelfs rond Leuven gaat dat eigenlijk nog net zo goed als de mensen rond mij die met een MTB rijden.
Hiervoor had ik een -7° stuurpen, die was net wat hoog (voor mij) en daarvoor zat er -17° pen op, die was dan weer net te laag. Hopelijk is de -12° dan net goed
Zo was het met de -17°:
Hiervoor had ik een -7° stuurpen, die was net wat hoog (voor mij) en daarvoor zat er -17° pen op, die was dan weer net te laag. Hopelijk is de -12° dan net goed
Zo was het met de -17°:
Eigenlijk niet aan gedacht: ik zie het als slijtage (van een weliswaar matig bedachte constructie). Om mij heen hoor ik wisselende verhalen over etap. In mij geval is etap en sowieso alles van Sram verhuisd naar de langere baan en gaat het vizier meer en meer op Campagnolo Ekar als toekomstige vervanging.
En ja, het is een dure maar wel erg fijne hobby.
insta #gravelgremmen
Chesini ‘Peacock’ - Rodeo Labs Flaanimal 5.0
Chesini ‘Peacock’ - Rodeo Labs Flaanimal 5.0
Dat is wel waar, want er is inderdaad een enorm verschil tussen gravel en gravel
Ik rijd nogal veel op asfalt ook met deze fiets maar dan ook weer op lichte gravel (waar ook gewone stadsfietsen makkelijk kunnen komen) naar extreme modder/klei toestanden en zelfs wat (lichte) MTB-stukken. Het is echt altijd een compromis waar je op uit komt (daarom dus ook de 3 wielsets met totaal verschillende banden op)
Ik vind het wel leuk, die afwisseling. De ene keer rijd ik alleen, dan weer met wat MTB-vrienden en dan weer met CX-vrienden. Alles kan.