Het forum over de technische onderwerpen, het onderhoud, afstellen en reparaties.

Scheur in carbonframe?

Gebruikersavatar
JPAR
Forum-lid HC
Berichten: 5317
Lid geworden op: 11 jul 2013 12:57
Locatie: Leeuwarden

Gebruikersavatar JPAR 14 aug 2013 13:42

Waarschijnlijk kan ik dan wel een fiets lenen van de FM. Hij zei dat hij een inruil kreeg deze week die dan wel voor mij afgesteld kon worden. Dus hopelijk hoef ik niet 5 weken of langer :( zonder.

Tanx Nicosch. Ik blijf het inderdaad toch vreemd vinden dat ik, en mijn vrouw ook, gisteren duidelijk de karteling enz voelde en nu niet meer. Net of is het terug geschoten.
Basso Astra - Wilier Gran Turismo - http://www.dvn.nl/

Gebruikersavatar
Wiliertoerist
Forum-lid
Berichten: 2049
Lid geworden op: 25 jul 2013 22:20

Gebruikersavatar Wiliertoerist 14 aug 2013 14:42

Vervelend, maar als het uiteindelijk maar goed opgelost wordt is het belangrijkst.

Kan je niet ergens een zeer voordelige Duell opduiken voor 5 weekjes :-)

De izoards in de aanbieding zijn meest wel knetter rood met wit. Moet ik nog even over denken.

Gebruikersavatar
Zorro
Forum-lid HC
Berichten: 6746
Lid geworden op: 01 jan 2008 15:07
Locatie: Almere

Gebruikersavatar Zorro 14 aug 2013 14:45

JPAR schreef: Tanx Nicosch. Ik blijf het inderdaad toch vreemd vinden dat ik, en mijn vrouw ook, gisteren duidelijk de karteling enz voelde en nu niet meer. Net of is het terug geschoten.
Ja maar je zei tevens dat: 'Mijn zadelpen zat ook ineens scheef, dus die willen we even recht zetten en toen was er een hele duidelijke kloink hoorbaar. Daarna zag je hem rond de "scheur" helemaal wit oplichten.'

Nou als dat allemaal plink ploinkt dan lijkt me dat een kruis erover. En je zadel staat plots scheef :shock: en rechtzetten laat een harde kloink horen :o

1 positief ding is dat je het zelf nog bijtijds ontdekte.

Foei stoute Marco :oops: :mrgreen:
We thought that we had the answers
It was the questions we had wrong
U2-11 O'Clock Tick Tock

Gebruikersavatar
JPAR
Forum-lid HC
Berichten: 5317
Lid geworden op: 11 jul 2013 12:57
Locatie: Leeuwarden

Gebruikersavatar JPAR 14 aug 2013 14:58

zorroi schreef:Nou als dat allemaal plink ploinkt dan lijkt me dat een kruis erover. En je zadel staat plots scheef :shock: en rechtzetten laat een harde kloink horen :o

1 positief ding is dat je het zelf nog bijtijds ontdekte.
Tja, daar ben ik ook bang voor. Heb mijn foto's nog naar de FM gemaild en daar alles bij gezet, zodat dat morgen niet vergeten wordt. Het rare is dat je het nu gewoon bijna niet ziet. Net als een kopje dat je laat vallen. Als je die op de juiste plek tegen elkaar drukt dan zie je de breuk ook niet.

Wat betreft de kleuren van de Izoard. Ik heb nog een model uit 2011 met zwart / rood /wit. En niet zo knetterend :D . Die rood / witte vind ik ook niet zo mooi. Zou dan voor de mat zwarte gaan.
Basso Astra - Wilier Gran Turismo - http://www.dvn.nl/

argro
Forum-lid
Berichten: 7
Lid geworden op: 07 sep 2007 12:53

argro 14 aug 2013 15:11

5 weken is wel erg lang. Toen ik vorig jaar op een zaterdag een scheur in mijn frame ontdekte stond mijn fiets op maandag bij de LBS en had ik op donderdag een nieuw frame.

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 15996
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 14 aug 2013 15:37

Met mijn vorige Museeuw op 2 dagen vaststelling, beslissing, overgebouwd.
Een maat van mij is zijn Wilier ooit voor 6 maand (april - september :( ) kwijtgeweest en bij een ander is er de volledige winter overgegaan.

Hopelijk voor jou kan het sneller.
I know myself like no one else
Nothing to defend

Gebruikersavatar
JPAR
Forum-lid HC
Berichten: 5317
Lid geworden op: 11 jul 2013 12:57
Locatie: Leeuwarden

Gebruikersavatar JPAR 14 aug 2013 15:55

lcsmt schreef:Een maat van mij is zijn Wilier ooit voor 6 maand (april - september :( ) kwijtgeweest en bij een ander is er de volledige winter overgegaan.
Dat is belachelijk! Als het daar op uit draait ga ik het met de FM wel anders regelen. Gelukkig heb ik een goede verstandhouding met ze. Zo lang zonder is toch niet normaal?! :evil:
Basso Astra - Wilier Gran Turismo - http://www.dvn.nl/

johoop
Forum-lid
Berichten: 321
Lid geworden op: 20 sep 2009 20:59
Locatie: Duiven

johoop 15 aug 2013 11:46

Ik heb twee izoard gehad en allebij op de zelfde Plek Lak/carbon schade.
Binnen 10 dagen had mijn FM een nieuw frame.
In het tweede geval heb ik mijn Izoard tegen een geringe bij betalinging ingeruild voor een Centro uno waar ik nu al weer het derde seisoen zonder problemen van geniet!
Foto is van mijn izoard.
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
JPAR
Forum-lid HC
Berichten: 5317
Lid geworden op: 11 jul 2013 12:57
Locatie: Leeuwarden

Gebruikersavatar JPAR 15 aug 2013 12:19

johoop schreef:Ik heb twee izoard gehad en allebij op de zelfde Plek Lak/carbon schade.
Binnen 10 dagen had mijn FM een nieuw frame.
In het tweede geval heb ik mijn Izoard tegen een geringe bij betalinging ingeruild voor een Centro uno waar ik nu al weer het derde seisoen zonder problemen van geniet!
Foto is van mijn izoard.
Afbeelding
Dat is toch ook op de overgang van de bovenbuis naar de zadelpen? Of zie ik het verkeerd?

Ik wil inderdaad ook wel een cento uno. Graag. Wat voor afmontage heb je daar nu op? Ik heb full 105 op mijn Izoard. Heb hem al om laten bouwen omdat de campa die erop zat ook niet goed was. En toch ben ik dol op de fiets :lol:

Wat heb je toen bij moeten betalen als ik vragen mag?
Basso Astra - Wilier Gran Turismo - http://www.dvn.nl/

johoop
Forum-lid
Berichten: 321
Lid geworden op: 20 sep 2009 20:59
Locatie: Duiven

johoop 15 aug 2013 12:49

Ja op de zelfde plaats waar jij de breuk heb.
Ik heb nu de ultegra groep er op zitten omdat ik een trippel wou.
volgens mij heb ik €700 bij moeten betalen.
Ik was ook altijd trots en dol op mijn izoard.
Inmiddels zijn er bij ons op de toerclub 6 ..Wilier,s
Afbeelding

Gebruikersavatar
JPAR
Forum-lid HC
Berichten: 5317
Lid geworden op: 11 jul 2013 12:57
Locatie: Leeuwarden

Gebruikersavatar JPAR 15 aug 2013 12:59

Netjes! Dat kun je nog eens overwegen. Ik vind de nieuwe kleurstellingen van de Izoard niet echt mooi. Dus dat is wel jammer. Kun je de uno een beetje vergelijken qua rijgedrag en comfort of is hij meer een echte racer? Ik vind een beetje comfort namelijk niet heel erg voor mijn rug. De gran turismo is ook mooi. Zou liefst wel weer de combinatie van rood / wit / zwart willen. Zoals de cento uno van vorig jaar of de gran turismo van dit jaar. Anders maar naar mat zwart.

Ik heb er ook een trippel op zitten. Achteraf was een compact ook prima geweest. Ik heb alleen niet kunnen kiezen wat erop kwam. Ze hebben me er mee verrast. Ze kregen die campa niet goed en ik had er ook niet meer zoveel vertrouwen in. En hiervoor had ik ook 105. Dus om het op te lossen hebben ze hem toen voor me omgebouwd. Ik was zelf op vakantie en kreeg dus een nieuwe fiets toen ik thuis kwam :D . Heeft me niks gekost. Dus dat noem ik wel service. Had de fiets inmiddels ook al een jaar.
Laatst gewijzigd door JPAR op 15 aug 2013 18:03, 1 keer totaal gewijzigd.
Basso Astra - Wilier Gran Turismo - http://www.dvn.nl/

Gebruikersavatar
Wiliertoerist
Forum-lid
Berichten: 2049
Lid geworden op: 25 jul 2013 22:20

Gebruikersavatar Wiliertoerist 15 aug 2013 17:17

johoop schreef: Ik was ook altijd trots en dol op mijn izoard.
Inmiddels zijn er bij ons op de toerclub 6 ..Wilier,s
Veel Izoards onder die 6 en zonder problemen ?


Al met JPAR gedeeld, ik ben serieus aan het kijken naar deze fiets.
Heb vanmiddag ook even gezocht op het web, maar kom nauwelijks berichtgeving over scheuren / barsten in deze frames tegen, echt een enkeling.

groeten,
Marco

Plaats reactie