Het forum over de technische onderwerpen, het onderhoud, afstellen en reparaties.

Verende vork monteren

aart
Forum-lid
Berichten: 26
Lid geworden op: 15 feb 2006 03:03

aart 09 mar 2006 20:38

Hey,

Mijn ATB is aan een nieuwe vork toe, ik zie voldoende aanbiedingen op internet, dus dat loopt wel los. Waar ik wel over pieker is of het mij zelf lukt de vork te monteren. Ik heb begrepen dat je speciaal gereedschap nodig heb om de lagerschalen op de buis te persen, of zijn hier alternatieven voor mogelijk? Zijn er nog andere bijzondere dingen waar je rekening mee moet houden?

Gebruikersavatar
scepticus
Forum-lid HC
Berichten: 10718
Lid geworden op: 04 mei 2005 13:32

Gebruikersavatar scepticus 10 mar 2006 11:08

Je moet de ring vam je oude vork af halen, monteren op je nieuwe, de vorkpijp op maat zagen en de ster erin slaan.
"Shirtje korte mouwen € 200, c'est pas normal!"

fast4ward
Forum-lid
Berichten: 245
Lid geworden op: 24 sep 2004 16:10
Locatie: Gendt

fast4ward 10 mar 2006 11:19

Quoten: Origineel geplaatst door Aart op 09 Maart 2006

Hey,Mijn ATB is aan een nieuwe vork toe, ik zie voldoende aanbiedingen op internet, dus dat loopt wel los. Waar ik wel over pieker is of het mij zelf lukt de vork te monteren. Ik heb begrepen dat je speciaal gereedschap nodig heb om de lagerschalen op de buis te persen, of zijn hier alternatieven voor mogelijk? Zijn er nog andere bijzondere dingen waar je rekening mee moet houden?


Lagerschalen veranderen is alleen nodig als je ook een nieuw balhoofd moet (bijv als je nu een 1' voorvork hebt, zo een met schroefdraad). Als je dit moet veranderen is het raadzaam om door de FM er even een nieuw balhoofd in te laten zetten. Gereedschap is prijzig en je gebruikt het eigenlijk te weinig om het er voor aan te schaffen.Rest is piece of cake~!
succes
 
M@zzel

aart
Forum-lid
Berichten: 26
Lid geworden op: 15 feb 2006 03:03

aart 10 mar 2006 14:44

Ok,

buis blijf 1 1/8 dus dan ga ik voor de cake!!

bakkie d'r bij, komt helemaal goed.


Thanks,

Aart

Plaats reactie