Het forum over de technische onderwerpen, het onderhoud, afstellen en reparaties.

Ketting smeren, vervangen cassette,

robi-one
Forum-lid
Berichten: 138
Lid geworden op: 14 apr 2006 13:34

robi-one 03 mei 2006 14:34

Ik heb voor mijn fiets ook Pedro's Ice Wax gekocht. Mij werd verteld dat het bij koud weer niet aan te raden is omdat het dan te dik wordt en het smerend effect weg gaat.
Tegen de tijd dat het kouder wordt ga ik wel weer op zoek naar een ander smeermiddel.
<a target="_blank" href= "http://album.zoom.nl/user/8553/images/8 ... .jpg">Mijn Bulls 105</a>

peedsbikes
Forum-lid
Berichten: 373
Lid geworden op: 24 apr 2006 18:35
Locatie: Wilnis

peedsbikes 03 mei 2006 16:07

Ben ik het niet mee eens, het hele veldrijderspeleton en zeker de mannen die voorin rijden gebruiken allemaal een wax voor de ketting. Het mooie van dit spul, het zit 'in' je ketting en daar het fietsen wordt het licht warm en vloeibaar. waardoor je een optimale smering hebt en toch een droge ketting.
"Keihard door de bochten, aan snelheid gewend"

mensma
Forum-lid
Berichten: 1411
Lid geworden op: 23 jun 2004 22:46

mensma 03 mei 2006 18:46

Quoten: Origineel geplaatst door SpEric op 25 April 2006

waar komt deze geweldige one-liner vandaan, ik heb werkelijk een aantal minuten onbedaarlijk moeten lachen...

Ik ken hem al zo lang ik leef... en woon in Friesland. Of ie hier weg komt is natuurlijk de vraag.

wiljan
Forum-lid
Berichten: 28
Lid geworden op: 01 dec 2004 18:49

wiljan 06 mei 2006 00:05

Quoten: Origineel geplaatst door mensma op 03 Mei 2006


Quoten: Origineel geplaatst door SpEric op 25 April 2006

waar komt deze geweldige one-liner vandaan, ik heb werkelijk een aantal minuten onbedaarlijk moeten lachen...


Ik ken hem al zo lang ik leef... en woon in Friesland. Of ie hier weg komt is natuurlijk de vraag.



Ook ik ken hem al heel lang, kom toevallig ook uit Friesland dus zou zomaar kunnen dat de uitspraak daar VANDAAN komt.
http://home.wanadoo.nl/wvanderwoude/Index.html" onclick="window.open(this.href);return false;

trailblazer
Forum-lid
Berichten: 3
Lid geworden op: 07 mei 2006 15:21

trailblazer 07 mei 2006 15:38

Ook ik ken hem al heel lang, kom toevallig ook uit Friesland dus zou zomaar kunnen dat de uitspraak daar VANDAAN komt.

Tja mijn moeder komt uit Drente, gebruikt hem ook vaak, meer specifiek -Hondekeutel-   't is dus duidelijk een meer Noordelijke uitspraak.

trailblazer
Forum-lid
Berichten: 3
Lid geworden op: 07 mei 2006 15:21

trailblazer 07 mei 2006 15:44

Ow, nog even over middeltjes voor onderhoud:
Vaak schermen producenten met "toevoegingskreten" als -Teflon- enzo. geven niet aan hoeveel PTFE of andere toevoeging nu eigenlijk in het product zit.
Zo heb ik een keer hele mooie (en best wel dure) handschoenen gekocht, voorzien van een label Kevlar/carbon ook allemaal ruimtevaart/high tech kretologie.
Na een valpartij meteen kapot (m'n knokkels trouwens ook) heb toen 't spul eens laten onderzoeken..
inderdaad, het label bevatte Kevlar en een paar vezeltjes carbon.
I rest my case
 

Plaats reactie