Ik zal morgen een foto plaatsen volgens mij is die van mij versleten.Kiekeboe schreef:Hier versleten vs nieuw (weliswaar van een MTB)
Vervangen buitenblad wel of niet nodig?
- Sweety2008
- Forum-lid
Ghost Nivolet 6LC
- Sweety2008
- Forum-lid
Toen ik in April met mijn fiets bij de Giant Store was voor een nieuwe ketting zei de fietsenmaker dat mijn voorblaad zijn beste tijd heeft gehad.
Ik moest het maar snel laten vervangen.
Ik moest het maar snel laten vervangen.
Ghost Nivolet 6LC
Een kettingblad kan sneller slijten wanneer je met een scheve kettinglijn rijdt.
Heb je toevallig een compact?
Dan zou je wel eens beter (en aanzienlijk voordeliger) geholpen kunnen zijn met een groter binnenblad.
Een foto moet uitsluitsel bieden, geloof niet altijd je fietsenmaker (sommigen geven wc eend advies).
Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Heb je toevallig een compact?
Dan zou je wel eens beter (en aanzienlijk voordeliger) geholpen kunnen zijn met een groter binnenblad.
Een foto moet uitsluitsel bieden, geloof niet altijd je fietsenmaker (sommigen geven wc eend advies).
Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
En sommige merken hebben nieuw al hele scherpe tanden op het grote voorblad. Ik dacht ook dat mijn SRAM Rival blad versleten was (heel puntig ten opzichte van mijn DA9000 voorblad).
Tot ik een splinternieuw SRAM crankstel in handen kreeg, tandjes waren bijna net zo puntig als mijn 'versleten' voorblad.
Buiten dat, als je veel grote voorblad en achter groot kransje rijd (2e of 3e vanaf links) dan heb je een schuine kettinglijn waardoor je voorblad idd wel harder slijt
Sent from my iPhone using Tapatalk
Tot ik een splinternieuw SRAM crankstel in handen kreeg, tandjes waren bijna net zo puntig als mijn 'versleten' voorblad.
Buiten dat, als je veel grote voorblad en achter groot kransje rijd (2e of 3e vanaf links) dan heb je een schuine kettinglijn waardoor je voorblad idd wel harder slijt
Canyon's in 2XL: Aeroad CF SLX '24, Ultimate CF SL '18, AL SLX '18 & Grail2 CF SL '24
- de zwarten
- Forum-lid HC
zoals Scepticus al zei:
ongelijke tanden = ZO ONTWORPEN om goed te kunnen schakelen.
Niets mis mee met dat blad!
ongelijke tanden = ZO ONTWORPEN om goed te kunnen schakelen.
Niets mis mee met dat blad!
Bianchi EV Titanium (koers), Pinarello Asolo (kasseien), Colnago Master (kafee).
©®
©®- Sweety2008
- Forum-lid

Betere foto's kan ik met mijn mobieltje helaas niet maken en een fototoestel heb ik niet.
Dit is dus mijn kettingblad. En de fietsenmaker meent dat het al asn vervanging toe is.
Ghost Nivolet 6LC
Voor een Shimano voorblad ziet het er wel slecht (versleten) uit. Zeg maar een 'zachte' alu variant.
Canyon's in 2XL: Aeroad CF SLX '24, Ultimate CF SL '18, AL SLX '18 & Grail2 CF SL '24
- Sweety2008
- Forum-lid
Dus moet er toch een nieuw op?
Ghost Nivolet 6LC
- Sweety2008
- Forum-lid
Zijn er alleen kettingbladen van Shimano?
Ik heb een triple en fiets meestal op een verzet van 50/14.
Ben idd. een mooi weer fietser omdat ik een hekel aan regen heb.
Ik heb een triple en fiets meestal op een verzet van 50/14.
Ben idd. een mooi weer fietser omdat ik een hekel aan regen heb.
Ghost Nivolet 6LC