Het forum over de technische onderwerpen, het onderhoud, afstellen en reparaties.

Stuur hoger zetten probleem.....

Gebruikersavatar
luvene
Forum-lid
Berichten: 235
Lid geworden op: 15 jul 2014 12:10
Locatie: Eygelshoven

Gebruikersavatar luvene 14 jul 2019 10:26

Morgen komt een fietsmaat mij helpen om mijn binnenfiets qua afstelling net zo te krijgen als mijn buitenfiets. Of we nu een balhoofdverlenger, een andere stuurpen of gewoon de stuurpen moeten omdraaien, hij krijgt dat wel voor elkaar. Voorlopig kan ik er toch niet op fietsen want ik heb nog TE veel pijn aan mijn schouder door de sleutelbeenbreuk. Kan wel op mijn hometrainer zitten maar heb er op dit moment ff weinig zin in. Beetje in een dip door al mijn valpartijen. Ik moet ook ff afstand nemen, hoe moeilijk ook. Eerst maar eens pijnvrij zijn, ga er vanuit dat ik dit seizoen helemaal niet meer buiten fiets en hopelijk wel op de fietstrainer waar ik dan wat conditie mee op kan doen voor komend seizoen.

Gebruikersavatar
Jans
Forum-lid HC
Berichten: 8361
Lid geworden op: 08 feb 2015 15:19
Locatie: Crestet

Gebruikersavatar Jans 14 jul 2019 10:59

luvene schreef: 14 jul 2019 10:26 Morgen komt een fietsmaat mij helpen om mijn binnenfiets qua afstelling net zo te krijgen als mijn buitenfiets. Of we nu een balhoofdverlenger, een andere stuurpen of gewoon de stuurpen moeten omdraaien, hij krijgt dat wel voor elkaar. Voorlopig kan ik er toch niet op fietsen want ik heb nog TE veel pijn aan mijn schouder door de sleutelbeenbreuk. Kan wel op mijn hometrainer zitten maar heb er op dit moment ff weinig zin in. Beetje in een dip door al mijn valpartijen. Ik moet ook ff afstand nemen, hoe moeilijk ook. Eerst maar eens pijnvrij zijn, ga er vanuit dat ik dit seizoen helemaal niet meer buiten fiets en hopelijk wel op de fietstrainer waar ik dan wat conditie mee op kan doen voor komend seizoen.
Kom op, beetje positiever. Eerst gewoon op de "boodschappenfiets",, als je die hebt. En over een paar weken dan lukt het ook wel op de racert hoop ik voor je. Dan maar hele korte stukjes. Succes.

Gebruikersavatar
luvene
Forum-lid
Berichten: 235
Lid geworden op: 15 jul 2014 12:10
Locatie: Eygelshoven

Gebruikersavatar luvene 16 jul 2019 13:43

Het is gelukt, inderdaad, stuurpen omgedraaid en ik heb de gewenste 2,5 cm erbij gewonnen. Alles staat nu min of meer gelijk aan de buitenfiets. Wel kwamen we erachter dat mijn buitenfiets 175mm cranks heeft en mijn binnenfiets 170mm. Maar dat is allemaal niet zo spannend. Kortere cranks schijnen zelfs meer voordelen te hebben dan langere maar dat is een ander verhaal. En Jans, ik begrijp je reactie maar ben eerst 5 maanden geleden gevallen met een zware heup en bekkenfractuur tot gevolg, operatie van 5 uur! Was ik vlug van hersteld, heb daar ook veel voor gedaan, binnen 4 maanden en na slechts één ritje weer gevallen met nu dus een sleutelbeenbreuk. Dan mag je wel ff balen en soms wat sjaggerijnig zijn. Heb ook nog pijn, dus..........

Plaats reactie