Remmen, sturen, cranks etc., maar ook lampen en fietskoffers

Een AliExpress Special

Gebruikersavatar
Orlok
Forum-lid HC
Berichten: 5879
Lid geworden op: 01 dec 2012 12:18
Locatie: Almere

Gebruikersavatar Orlok 11 dec 2020 18:44

Philippos schreef: 11 dec 2020 12:16 Leuk projectje. Vind je het erg om de prijzen naast te zetten bij de onderdelen lijst?
Als je de volledige naam met de linker muisknop ingedrukt selecteert en daarna met de rechter muisknop klikt op 'Google doorzoeken op 'xxxx' krijg je een heleboel hits waaronder die op Aliexpress, dan zie je bijvoorbeeld dat de groepset "L-Twoo R9 STErgos" € 81,01 kost incl. verzending.! ;)
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless

Gebruikersavatar
EmPeHa
Forum-lid
Berichten: 3107
Lid geworden op: 30 jun 2014 22:35
Locatie: Achterhoek

Gebruikersavatar EmPeHa 11 dec 2020 18:54

Van mahoniehout kun je een mooie elektrieken "Gibson" SG of Les Paul maken.

mhr-zip
Forum-lid
Berichten: 1155
Lid geworden op: 01 nov 2013 19:42

mhr-zip 11 dec 2020 19:12

Ik volg ook even.
Watertappunten: zoek en vul aan op Drinkwaterkaart.nl

Gebruikersavatar
Philippos
Forum-lid
Berichten: 2861
Lid geworden op: 08 jun 2018 23:40
Locatie: Castricum
Contact

Gebruikersavatar Philippos 11 dec 2020 19:58

Orlok schreef: 11 dec 2020 18:44
Philippos schreef: 11 dec 2020 12:16 Leuk projectje. Vind je het erg om de prijzen naast te zetten bij de onderdelen lijst?
Als je de volledige naam met de linker muisknop ingedrukt selecteert en daarna met de rechter muisknop klikt op 'Google doorzoeken op 'xxxx' krijg je een heleboel hits waaronder die op Aliexpress, dan zie je bijvoorbeeld dat de groepset "L-Twoo R9 STErgos" € 81,01 kost incl. verzending.! ;)
Dat is veel te veel werk hoor ;) :mrgreen:

mhr-zip
Forum-lid
Berichten: 1155
Lid geworden op: 01 nov 2013 19:42

mhr-zip 11 dec 2020 20:28

Philippos schreef: 11 dec 2020 19:58
Orlok schreef: 11 dec 2020 18:44
Philippos schreef: 11 dec 2020 12:16 Leuk projectje. Vind je het erg om de prijzen naast te zetten bij de onderdelen lijst?
Als je de volledige naam met de linker muisknop ingedrukt selecteert en daarna met de rechter muisknop klikt op 'Google doorzoeken op 'xxxx' krijg je een heleboel hits waaronder die op Aliexpress, dan zie je bijvoorbeeld dat de groepset "L-Twoo R9 STErgos" € 81,01 kost incl. verzending.! ;)
Dat is veel te veel werk hoor ;) :mrgreen:
Inderdaad, ik zit op dit forum om ontzorgt te worden.
Watertappunten: zoek en vul aan op Drinkwaterkaart.nl

Gebruikersavatar
Philippos
Forum-lid
Berichten: 2861
Lid geworden op: 08 jun 2018 23:40
Locatie: Castricum
Contact

Gebruikersavatar Philippos 11 dec 2020 20:48

:D :D

Gebruikersavatar
TL@
Forum-lid HC
Berichten: 5923
Lid geworden op: 20 dec 2012 13:15

Gebruikersavatar TL@ 11 dec 2020 21:38

Erg leuk projectje, ben benieuwd naar het resultaat.
Afbeelding

mackersv2.0
Moderator
Berichten: 3077
Lid geworden op: 10 mar 2008 16:48

mackersv2.0 11 dec 2020 22:00

EmPeHa schreef: 11 dec 2020 18:54 Van mahoniehout kun je een mooie elektrieken "Gibson" SG of Les Paul maken.
In mijn geval een Yamaha SG 2000.

Ik heb de Arnhemse Fijnhouthandel en Baptist om de hoek, maar soms kunnen ze net niet leveren wat ik zoek.... Gokje met hout zal ik niet snel weer wagen, gereedschap (Narex) was steeds probleemloos.
Never argue with a fool; onlookers may not be able to tell the difference.

Gebruikersavatar
EmPeHa
Forum-lid
Berichten: 3107
Lid geworden op: 30 jun 2014 22:35
Locatie: Achterhoek

Gebruikersavatar EmPeHa 11 dec 2020 22:32

Masave in Zwolle. Mooie hobby, maar ook daarin kan het altijd beter en vaak duurder.

RonaldH76
Forum-lid
Berichten: 668
Lid geworden op: 26 mar 2016 23:14
Locatie: Hogtown

RonaldH76 11 dec 2020 22:35

Leuk om te volgen, hou ons op de hoogte ! 😉
Apex Aerodyne Ultegra Di2 - Scope R5 disc
Canyon Grizl 7 Suspension - Quasar QS45 disc

Gebruikersavatar
Enzzo
Forum-lid HC
Berichten: 7979
Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie

Gebruikersavatar Enzzo 12 dec 2020 19:03

Elektrisch dus
'K ga niet ontgoochel'n, 'k ga der staan
…"

mackersv2.0
Moderator
Berichten: 3077
Lid geworden op: 10 mar 2008 16:48

mackersv2.0 19 dec 2020 11:58

Een enigzins vertraagd vervolg. Waarschijnlijk het grote probleem met AliExpress wanneer je vrijwel alles apart bestelt. De zaken komen met enige vertraging en totaal uit volgorde aan. Nu heb ik beide naafsets ontvangen, de remschijven, de zadelpen, de ketting en één set spaken. Maar die set is uitgerekend bedoeld voor de velgen die pas na bestelling geproduceerd zouden worden (zijn inmiddels ook onderweg.) Nu heb ik dus naven plus velgen voor een set zonder spaken en naven plus spaken voor een set zonder velgen :)

Dan maar een kleine bespreking van de naafsets. Als eerste de set van ZTTO. 285 gram voor de achternaaf, 181 gram voor de voornaaf. Geleverd met snelspanners die op mij wat fragiel overkomen. Compleet met endcaps voor snelspanners en through axles. De naafhuizen zijn opvallend strak afgewerkt. Alsof er een CNC machine aan te pas is gekomen. De grote witte graphics zijn dan net weer niet mijn ding. Ben benieuwd of ze bestand zijn tegen aceton.

De achternaaf is wel erg interessant. Volgens eigen zeggen zijn body en ratchets compatibel met DT-Swiss. Mijn naaf is uitgerust met de 54 tands ratchets. Opmerkelijk is dat ze deze ratchets ook los verkopen voor bijna evenveel als de achternaaf heeft gekost. Waarbij je dus ook nog een DT-Swiss compatibele body krijgt. In mijn geval dus zoals beloofd inderdaad een 11S Shimano body. De endcap zit bij lange na niet zo vast als bij DT naven. Wat mij betreft een plus. Daarmee moet ik meestal met electriciteitstape en een tang aan de slag om ze los te krijgen. De lagers zitten verborgen onder een metalen schild. Body en ratchets maken een solide indruk. ZTTO zelf zegt dat ze niet zo mooi zijn afgewerkt als de DT-Swiss onderdelen hetgeen ik dan maar van ze aanneem. De klikjes zijn duidelijk beschaafder dan die van een 240S naaf met 18 tands ratchets. Ik heb voorlopig de verleiding kunnen weerstaan om een DT naaf uit te rusten met de ZTTO body en ratchet.
ZTTO.jpg
De Koozer naafset verschilt uiterlijk nauwelijks van de ZTTO. Zelfde vorm van het naafhuis en stemmig zwart met witte graphics. Afwerking is net iets minder strak. Waarschijnijk is hieraan minder ge-CNC-ed. De geometrie van de naven is ook net verschillend. Grootste verschil zit natuurlijk in de body. Dit is een conventioneel exemplaar met 6 pallen. Ook deze naafset kan wel een lik extra vet gebruiken. Gelukkig kun je ook hier de endcaps gewoon met je vingers van de as aftrekken. In tegenstelling tot bij de ZTTO kan ik de lagers wat nader bekijken. NBK lagers, voor twee 6902 lagers, achter twee 6902 en twee 15267 lagers. De voornaaf weegt met 168 gram net wat minder dan de ZTTO, de achternaaf is zo goed als even zwaar, 286 gram. Ook deze naven laten een nette indruk achter. De snelspanners komen geheid uit dezelfde fabriek als die van ZTTO. Identiek op de hendels na.
koozer.jpg


Waarschijnlijk komt volgende week mijn tweede setje spaken binnen, waarna ik de ZTTO set kan opbouwen en hopelijk als het weer een beetje meewerkt, kan uitproberen. De crankset is dan waarschijnlijk nog niet binnen maar een andere crankset is natuurlijk zo gemonteerd.
Never argue with a fool; onlookers may not be able to tell the difference.

Plaats reactie