Als je de volledige naam met de linker muisknop ingedrukt selecteert en daarna met de rechter muisknop klikt op 'Google doorzoeken op 'xxxx' krijg je een heleboel hits waaronder die op Aliexpress, dan zie je bijvoorbeeld dat de groepset "L-Twoo R9 STErgos" € 81,01 kost incl. verzending.!
Een AliExpress Special
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless
Van mahoniehout kun je een mooie elektrieken "Gibson" SG of Les Paul maken.
Ik volg ook even.
Watertappunten: zoek en vul aan op Drinkwaterkaart.nl
Dat is veel te veel werk hoorOrlok schreef: ↑11 dec 2020 18:44Als je de volledige naam met de linker muisknop ingedrukt selecteert en daarna met de rechter muisknop klikt op 'Google doorzoeken op 'xxxx' krijg je een heleboel hits waaronder die op Aliexpress, dan zie je bijvoorbeeld dat de groepset "L-Twoo R9 STErgos" € 81,01 kost incl. verzending.!
Inderdaad, ik zit op dit forum om ontzorgt te worden.Philippos schreef: ↑11 dec 2020 19:58Dat is veel te veel werk hoorOrlok schreef: ↑11 dec 2020 18:44Als je de volledige naam met de linker muisknop ingedrukt selecteert en daarna met de rechter muisknop klikt op 'Google doorzoeken op 'xxxx' krijg je een heleboel hits waaronder die op Aliexpress, dan zie je bijvoorbeeld dat de groepset "L-Twoo R9 STErgos" € 81,01 kost incl. verzending.!
Watertappunten: zoek en vul aan op Drinkwaterkaart.nl
-
- Moderator
- Berichten: 3077
- Lid geworden op: 10 mar 2008 16:48
In mijn geval een Yamaha SG 2000.
Ik heb de Arnhemse Fijnhouthandel en Baptist om de hoek, maar soms kunnen ze net niet leveren wat ik zoek.... Gokje met hout zal ik niet snel weer wagen, gereedschap (Narex) was steeds probleemloos.
Never argue with a fool; onlookers may not be able to tell the difference.
Masave in Zwolle. Mooie hobby, maar ook daarin kan het altijd beter en vaak duurder.
-
- Moderator
- Berichten: 3077
- Lid geworden op: 10 mar 2008 16:48
Een enigzins vertraagd vervolg. Waarschijnlijk het grote probleem met AliExpress wanneer je vrijwel alles apart bestelt. De zaken komen met enige vertraging en totaal uit volgorde aan. Nu heb ik beide naafsets ontvangen, de remschijven, de zadelpen, de ketting en één set spaken. Maar die set is uitgerekend bedoeld voor de velgen die pas na bestelling geproduceerd zouden worden (zijn inmiddels ook onderweg.) Nu heb ik dus naven plus velgen voor een set zonder spaken en naven plus spaken voor een set zonder velgen
Dan maar een kleine bespreking van de naafsets. Als eerste de set van ZTTO. 285 gram voor de achternaaf, 181 gram voor de voornaaf. Geleverd met snelspanners die op mij wat fragiel overkomen. Compleet met endcaps voor snelspanners en through axles. De naafhuizen zijn opvallend strak afgewerkt. Alsof er een CNC machine aan te pas is gekomen. De grote witte graphics zijn dan net weer niet mijn ding. Ben benieuwd of ze bestand zijn tegen aceton.
De achternaaf is wel erg interessant. Volgens eigen zeggen zijn body en ratchets compatibel met DT-Swiss. Mijn naaf is uitgerust met de 54 tands ratchets. Opmerkelijk is dat ze deze ratchets ook los verkopen voor bijna evenveel als de achternaaf heeft gekost. Waarbij je dus ook nog een DT-Swiss compatibele body krijgt. In mijn geval dus zoals beloofd inderdaad een 11S Shimano body. De endcap zit bij lange na niet zo vast als bij DT naven. Wat mij betreft een plus. Daarmee moet ik meestal met electriciteitstape en een tang aan de slag om ze los te krijgen. De lagers zitten verborgen onder een metalen schild. Body en ratchets maken een solide indruk. ZTTO zelf zegt dat ze niet zo mooi zijn afgewerkt als de DT-Swiss onderdelen hetgeen ik dan maar van ze aanneem. De klikjes zijn duidelijk beschaafder dan die van een 240S naaf met 18 tands ratchets. Ik heb voorlopig de verleiding kunnen weerstaan om een DT naaf uit te rusten met de ZTTO body en ratchet.
De Koozer naafset verschilt uiterlijk nauwelijks van de ZTTO. Zelfde vorm van het naafhuis en stemmig zwart met witte graphics. Afwerking is net iets minder strak. Waarschijnijk is hieraan minder ge-CNC-ed. De geometrie van de naven is ook net verschillend. Grootste verschil zit natuurlijk in de body. Dit is een conventioneel exemplaar met 6 pallen. Ook deze naafset kan wel een lik extra vet gebruiken. Gelukkig kun je ook hier de endcaps gewoon met je vingers van de as aftrekken. In tegenstelling tot bij de ZTTO kan ik de lagers wat nader bekijken. NBK lagers, voor twee 6902 lagers, achter twee 6902 en twee 15267 lagers. De voornaaf weegt met 168 gram net wat minder dan de ZTTO, de achternaaf is zo goed als even zwaar, 286 gram. Ook deze naven laten een nette indruk achter. De snelspanners komen geheid uit dezelfde fabriek als die van ZTTO. Identiek op de hendels na.
Waarschijnlijk komt volgende week mijn tweede setje spaken binnen, waarna ik de ZTTO set kan opbouwen en hopelijk als het weer een beetje meewerkt, kan uitproberen. De crankset is dan waarschijnlijk nog niet binnen maar een andere crankset is natuurlijk zo gemonteerd.
Dan maar een kleine bespreking van de naafsets. Als eerste de set van ZTTO. 285 gram voor de achternaaf, 181 gram voor de voornaaf. Geleverd met snelspanners die op mij wat fragiel overkomen. Compleet met endcaps voor snelspanners en through axles. De naafhuizen zijn opvallend strak afgewerkt. Alsof er een CNC machine aan te pas is gekomen. De grote witte graphics zijn dan net weer niet mijn ding. Ben benieuwd of ze bestand zijn tegen aceton.
De achternaaf is wel erg interessant. Volgens eigen zeggen zijn body en ratchets compatibel met DT-Swiss. Mijn naaf is uitgerust met de 54 tands ratchets. Opmerkelijk is dat ze deze ratchets ook los verkopen voor bijna evenveel als de achternaaf heeft gekost. Waarbij je dus ook nog een DT-Swiss compatibele body krijgt. In mijn geval dus zoals beloofd inderdaad een 11S Shimano body. De endcap zit bij lange na niet zo vast als bij DT naven. Wat mij betreft een plus. Daarmee moet ik meestal met electriciteitstape en een tang aan de slag om ze los te krijgen. De lagers zitten verborgen onder een metalen schild. Body en ratchets maken een solide indruk. ZTTO zelf zegt dat ze niet zo mooi zijn afgewerkt als de DT-Swiss onderdelen hetgeen ik dan maar van ze aanneem. De klikjes zijn duidelijk beschaafder dan die van een 240S naaf met 18 tands ratchets. Ik heb voorlopig de verleiding kunnen weerstaan om een DT naaf uit te rusten met de ZTTO body en ratchet.
De Koozer naafset verschilt uiterlijk nauwelijks van de ZTTO. Zelfde vorm van het naafhuis en stemmig zwart met witte graphics. Afwerking is net iets minder strak. Waarschijnijk is hieraan minder ge-CNC-ed. De geometrie van de naven is ook net verschillend. Grootste verschil zit natuurlijk in de body. Dit is een conventioneel exemplaar met 6 pallen. Ook deze naafset kan wel een lik extra vet gebruiken. Gelukkig kun je ook hier de endcaps gewoon met je vingers van de as aftrekken. In tegenstelling tot bij de ZTTO kan ik de lagers wat nader bekijken. NBK lagers, voor twee 6902 lagers, achter twee 6902 en twee 15267 lagers. De voornaaf weegt met 168 gram net wat minder dan de ZTTO, de achternaaf is zo goed als even zwaar, 286 gram. Ook deze naven laten een nette indruk achter. De snelspanners komen geheid uit dezelfde fabriek als die van ZTTO. Identiek op de hendels na.
Waarschijnlijk komt volgende week mijn tweede setje spaken binnen, waarna ik de ZTTO set kan opbouwen en hopelijk als het weer een beetje meewerkt, kan uitproberen. De crankset is dan waarschijnlijk nog niet binnen maar een andere crankset is natuurlijk zo gemonteerd.
Never argue with a fool; onlookers may not be able to tell the difference.