Hallo,
Binnenkort heb ik mijn VW Multivan in bezit en ben op zoek naar een fietsbevestiging voor binnenin.
Ik ben al de volgende tegenkomen dewelke mij zeker interessant lijkt.
www.fix-fork.com
Ze hebben een uitvoering die geschikt is voor een VW Multivan, Enkel is hier voor mij de beperking dat er minstens één van de 2 rijen zetels uitmoet.
Zijn er eventueel nog andere merken doe iets gelijkaardigs doen? Eventueel een andere set-up dit in de breedte kan gemonteerd worden. Eventueel waar het achterwiel kan worden uitgehaald en ook vastgezet worden?
Alvast bedankt voor de info.
Rail voor binnen auto
https://nl.aliexpress.com/item/40003237 ... 2e0eLh6MQd
Zelfde principe. Alleen zul je zelf een plaat op maat moeten zagen voor je kofferbak bodem. Iets van MDF om maar wat te noemen. Als je de plaat breed genoeg maakt, en wellicht ook wat klittenband aan de onderzijde plakt, zal het op zijn plek blijven staan.
Zelfde principe. Alleen zul je zelf een plaat op maat moeten zagen voor je kofferbak bodem. Iets van MDF om maar wat te noemen. Als je de plaat breed genoeg maakt, en wellicht ook wat klittenband aan de onderzijde plakt, zal het op zijn plek blijven staan.
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 4370
- Lid geworden op: 23 feb 2005 20:44
+1 voor een dhz rails. Zelf al 2 maal een dergelijke rail gemaakt van afval materiaal. (2e keer oude naven van keezx) kost geen drol en werkt zeker zo goed als het aangegeven fix-fork systeem.
Laten jullie steeds je achterwiel ook gemonteerd staan of hebben jullie ook iets gemaakt om dit uit te halen en zonder achterwiel in de wagen te zetten? Kwestie van plaatswinst?
Ik vermoed dat de ketting dan wel op spanning wordt gezet met een chain guard.
Ik vermoed dat de ketting dan wel op spanning wordt gezet met een chain guard.
Uit je opmerking maak ik dat je auto niet een hoge dak heeft ter hoogte van de kofferbak (niet hoog genoeg in ieder geval om je fiets er zo in te schuiven)?
In dat geval zou je voor je achterbrug ook iets moeten regelen zodat je niet op je derailleur steunt. De optie van scottwilko komt dan van pas. Een oude naaf gebruiken als steun, gemonteerd op je plaat. Je kan ook een oude doek om je ketting heen wikkelen.
Je krijgt dan een beetje zoiets: https://www.amazon.com/Aluminum-Frame-S ... B00O2H9XAA
Of je haalt je zadelpen er uit (of laat deze zaken) waardoor de fiets er wel past met het wiel er nog in.
In dat geval zou je voor je achterbrug ook iets moeten regelen zodat je niet op je derailleur steunt. De optie van scottwilko komt dan van pas. Een oude naaf gebruiken als steun, gemonteerd op je plaat. Je kan ook een oude doek om je ketting heen wikkelen.
Je krijgt dan een beetje zoiets: https://www.amazon.com/Aluminum-Frame-S ... B00O2H9XAA
Of je haalt je zadelpen er uit (of laat deze zaken) waardoor de fiets er wel past met het wiel er nog in.
Laatst gewijzigd door Philippos op 29 mei 2020 10:53, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 4370
- Lid geworden op: 23 feb 2005 20:44
Zelfs met mijn Skoda Fabia combi is het niet noodzakelijk het achterwiel te demonteren. Achterwiel blijft dus gewoon zitten bij mij. Helaas is de hoogte van de auto onvoldoende en zodoende moet ik wel de zadelpen verwijderen. Indien je het achterwiel verwijderd, dan zit je er wel mee dat je de achterkant wel moet verhogen. Anders leunt de fiets op je kettingblad van je crank.
Goed om te zien dat Scottwilko en ik op een lijn zitten
Ik had een steun van FixFork.
In mijn Skoda Octavia hatchback ging de fiets probleemloos in (voorwiel en zadel verwijderen:
Sorry voor de vuile fiets, foto genomen na een regenrit in Duitsland
Auto volgeladen:
Mijn huidige Mercedes CLA Shooting Brake is net te laag (ik had nochtans gemeten en het had moeten gaan), op vakantie ligt de fiets dan bovenop de bagage. De dochter is al wat ouder dus moet er minder rommel mee. Hij ligt goed vast achter de hoodsteun.
Ik durf mijn goede fiets op die manier niet vervoeren, kans op krassen is een stuk groter. Dus gaat de gravelfiets maar in de Mercedes, die is het gewoon om wat meer af te zien:
Volgend jaar terug een Skoda met meer ruimte (die Mercedes viel toch erg tegen, zoveel extra geld voor een mindere auto, enkel voor de Ster )
In mijn Skoda Octavia hatchback ging de fiets probleemloos in (voorwiel en zadel verwijderen:
Sorry voor de vuile fiets, foto genomen na een regenrit in Duitsland
Auto volgeladen:
Mijn huidige Mercedes CLA Shooting Brake is net te laag (ik had nochtans gemeten en het had moeten gaan), op vakantie ligt de fiets dan bovenop de bagage. De dochter is al wat ouder dus moet er minder rommel mee. Hij ligt goed vast achter de hoodsteun.
Ik durf mijn goede fiets op die manier niet vervoeren, kans op krassen is een stuk groter. Dus gaat de gravelfiets maar in de Mercedes, die is het gewoon om wat meer af te zien:
Volgend jaar terug een Skoda met meer ruimte (die Mercedes viel toch erg tegen, zoveel extra geld voor een mindere auto, enkel voor de Ster )
Hallo,
bedankt voor de reacties. Ik bedoel plaatswinst in de lengte, niet in de hoogte. Was dit vergeten te verduidelijken. Wagen zelf is hoog genoeg.
De Multivan heeft rails op de vloerbodem waardoor de stoelen kunnen verschuiven naar voor of achter. Echter denk ik dat als je het achterwiel er ook uit haalt je dan toch weer wat centimeters gewonnen hebt.
Vandaar de vraag of er ook verhogingen zijn waarop je de achtervork kan bevestigen zonder achterwiel. En dan idd wel hoog genoeg zodat de tandwielen en ketting de wagen niet raken.
bedankt voor de reacties. Ik bedoel plaatswinst in de lengte, niet in de hoogte. Was dit vergeten te verduidelijken. Wagen zelf is hoog genoeg.
De Multivan heeft rails op de vloerbodem waardoor de stoelen kunnen verschuiven naar voor of achter. Echter denk ik dat als je het achterwiel er ook uit haalt je dan toch weer wat centimeters gewonnen hebt.
Vandaar de vraag of er ook verhogingen zijn waarop je de achtervork kan bevestigen zonder achterwiel. En dan idd wel hoog genoeg zodat de tandwielen en ketting de wagen niet raken.