Remmen, sturen, cranks etc., maar ook lampen en fietskoffers

Bellen!

arnold
Forum-lid
Berichten: 292
Lid geworden op: 01 mar 2014 15:30
Locatie: Haarlem

arnold 10 feb 2020 06:08

Ernie C. schreef: 09 feb 2020 10:48 Het zou ook fijn zijn als er een mogelijkheid was dat de fietser op één of andere manier geluid zou kunnen produceren :mrgreen: .

Maar even serieus: Om een beetje prettig klinkend digitaal geluid te kunnen produceren dat ver genoeg draagt heb je best wel wat vermogen nodig. Dat is een beetje zonde van de accu. Een normale fietsbel is een prima uitvinding waar niet heel veel meer aan geschaafd hoeft te worden. Al die manieren om de bel zo onzichtbaar mogelijk te maken om er maar "pro" uit te zien vind ik persoonlijk een beetje raar.
Zou het veel accu-vermogen kosten? Ik kan er niet echt een inschatting van maken.
Bij een voordeurbel gaan de batterijen zomaar 10 jaar mee. Ik weet niet of dat een goed vergelijk is, ben geen techneut op dat gebied
Maar goed, ik heb op beide fietsen een bel van knog, doen het prima.
En een achterlamp (op de andere ook nog een voorlamp) en een zadeltasje. Dus pro eruit zien? Nee :mrgreen:
Overigens is er een deel van fietsers die vinden dat ze weg ownen en racefietsen geen gebruik mogen maken van het fietspad, bij die groep zal je het nooit goed doen en word je per definitie uitgescholden of met een scheve nek aangekeken, bij die groep helpt een bel dus niet.
Wat dat betreft is het voor-, najaar en de winter de beste tijd om te fietsen. Geen recreatiefietsers en lekker rustig op de weg
CaadX Ultegra
Super Six Evo Hi Mod Disc Ultegra DI2

Plaats reactie