waarom ene fietsmerk meerdere modellen met schijfremmen en ander niet
Ben aan het kijken naar nieuwe (italiaanse) racefiets.
Wat mij opvalt ;dat er fietsmerken zijn die al veel modellen aanbiedt met schijfremmen en de ander niet.
Waarom heeft bijvoorbeeld de Rosa maar 1 model met schijfremmen? en Wilier al meerdere?
zijn sommige merken al verder in de "techniek'of wil de ander er gewoon nog niet aan beginnen?
Ik fiets niet veel bergje op bergje af,ook nooit in de regen (tenzij ik pech omdat de buienrader doet niet goed z'n werk doet) dus twijfel of ik aan schijfremmen moet beginnen,of er toch nog een paar jaartjes mee moet wachten tot elk merk (??) in overvloed keuze heeft in schijfremmen.
tja wat is wijsheid?
Wat mij opvalt ;dat er fietsmerken zijn die al veel modellen aanbiedt met schijfremmen en de ander niet.
Waarom heeft bijvoorbeeld de Rosa maar 1 model met schijfremmen? en Wilier al meerdere?
zijn sommige merken al verder in de "techniek'of wil de ander er gewoon nog niet aan beginnen?
Ik fiets niet veel bergje op bergje af,ook nooit in de regen (tenzij ik pech omdat de buienrader doet niet goed z'n werk doet) dus twijfel of ik aan schijfremmen moet beginnen,of er toch nog een paar jaartjes mee moet wachten tot elk merk (??) in overvloed keuze heeft in schijfremmen.
tja wat is wijsheid?
- amclassic-fan
- Moderator
- Berichten: 24321
- Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
- Locatie: Leende
Typisch gevalletje waar ik geen 3 seconde over zou twijfelen, gewoon lekker met velg remmen blijven rijden. Je krijgt dan namelijk gewoon meer fiets voor je geld, of eigenlijk minder want de fiets zal aanzienlijk lichter zijn.
Een schijfrem op een racefiets heeft niet zoveel met techniek te maken, maar meer met mode en commerciële targets.
Een schijfrem op een racefiets heeft niet zoveel met techniek te maken, maar meer met mode en commerciële targets.
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 37683
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
+1
Less is bore
Jaaaaaaa,..... Daar is die weer. Een nieuw topic om de verhitte strijd tussen de schijfrem fanaten en de klassieke garde van de velgrem te kunnen laten los barsten.
Ik ga er niet aan meedoen. Ik ben tegen schijven en ik blijf tegen. Maar los van de schijfremmen vraag, kun je net zo goed een boel andere vragen stellen. Bijvoorbeeld, waarom is een fiets maar in een kleur te krijgen? Of waarom mag ik de wielen niet zelf kiezen, of het verzet? Dat zijn allemaal dingen die de fabrikant voor mij bepaald. Weinig keuze voor de consument die veel van die marketing poeha toch wel lijkt te slikken
Ik ga er niet aan meedoen. Ik ben tegen schijven en ik blijf tegen. Maar los van de schijfremmen vraag, kun je net zo goed een boel andere vragen stellen. Bijvoorbeeld, waarom is een fiets maar in een kleur te krijgen? Of waarom mag ik de wielen niet zelf kiezen, of het verzet? Dat zijn allemaal dingen die de fabrikant voor mij bepaald. Weinig keuze voor de consument die veel van die marketing poeha toch wel lijkt te slikken
Live fast; die young. mijn blog
Ik snap dat geklaag niet zo goed.
Hoe meer je wil betalen , hoe meer je zelf mag en kan kiezen en je kan ook gewoon zelf ALLES kiezen , tot en met de spaaknippels toe, als je maar betaalt en/of afstapt van en complete fiets kopen en zelf bouwt.
Mijn laatste complete fiets kocht ik omstreeks 1974.....
Niemand wordt tot iets gedwongen, er is meer keuze dan ooit tevoren.
Hoe meer je wil betalen , hoe meer je zelf mag en kan kiezen en je kan ook gewoon zelf ALLES kiezen , tot en met de spaaknippels toe, als je maar betaalt en/of afstapt van en complete fiets kopen en zelf bouwt.
Mijn laatste complete fiets kocht ik omstreeks 1974.....
Niemand wordt tot iets gedwongen, er is meer keuze dan ooit tevoren.
Herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig
Grappig, als je bedoelt wat je schrijft lijkt het erop dat je de aankoop van schijfremmen laat afhangen van het fietsen in de bergen en regen. Dat doe je blijkbaar niet, dus waarom zou je überhaupt aan schijfremmen beginnen. Anderzijds zou ik zeggen, koop ze lekker als je het mooi vindt.
Goedkope startbewijzen voor gran fondo's, bezoek de CycloWorld SHOP
- Marcopfiets
- Forum-lid
- Berichten: 768
- Lid geworden op: 12 jan 2017 15:40
Sommige fabrikanten zijn nu eenmaal wat conservatiever of kleiner. Je zult schijfremmen eerder op een endurance dan op een aeromodel vinden. Om nog maar te zwijgen van Gravel Bikes of CX. Die hebben vrijwel allemaal schijfremmen.
Los van remprestaties gaan je velgen ook langer mee met schijfremmen. Bovendien levert voordelen op voor het velgontwerp. Ik denk dat binnen vijf jaar het hele profpeleton ook met schijfremmen rijdt, los van tijdritten. Als dat eenmaal het geval is zullen de meeste fietsen met schijfremmen geleverd worden.
Los van remprestaties gaan je velgen ook langer mee met schijfremmen. Bovendien levert voordelen op voor het velgontwerp. Ik denk dat binnen vijf jaar het hele profpeleton ook met schijfremmen rijdt, los van tijdritten. Als dat eenmaal het geval is zullen de meeste fietsen met schijfremmen geleverd worden.
Ontspoort topic?. De vraag waarom wel of niet een leverancier schietschijven levert is inderdaad al beantwoord. Marketing en Budget voor ontwikkeling. Weinig filosofie bij hen of het echt nodig is.
Afzien is de kunst om je protesterende organen in slaap te wiegen... onamihs stal die van P.Winnen.
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 37683
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
Zwaardere wielen (ga maar vergelijken)Marcopfiets schreef: ↑18 okt 2017 16:04 Los van remprestaties gaan je velgen ook langer mee met schijfremmen. Bovendien levert voordelen op voor het velgontwerp. Ik denk dat binnen vijf jaar het hele profpeleton ook met schijfremmen rijdt, los van tijdritten. Als dat eenmaal het geval is zullen de meeste fietsen met schijfremmen geleverd worden.
Zwaarder frame.
Zwaardere groep
Lastiger zelf te onderhouden
Duurder in aanschaf
Kortom: waarom zou je schijven nemen op een normale fiets?
Less is bore
-
- Forum-lid
- Berichten: 594
- Lid geworden op: 12 aug 2011 20:33
Het zoveelste fiasco in de race fiets eerst press shit dan 11 speed nu schijfremmen
Wil een redelijk ondehouds vrije fiets
Waarom geen bsa of italiaanse draad en gewoon makkelijk te verwisselen rem blokjes
De fietsen worden steeds zwaarder zie de nieuwe ultegra groep en 11 speed ketting is na 3000 km op wat een wegwerp industrie
Wil een redelijk ondehouds vrije fiets
Waarom geen bsa of italiaanse draad en gewoon makkelijk te verwisselen rem blokjes
De fietsen worden steeds zwaarder zie de nieuwe ultegra groep en 11 speed ketting is na 3000 km op wat een wegwerp industrie