Remmen, sturen, cranks etc., maar ook lampen en fietskoffers

Met welke verlichting de winter in?

feddesman
Forum-lid
Berichten: 993
Lid geworden op: 25 mei 2011 10:56

feddesman 15 nov 2016 07:46

De Windmolen schreef:
ypuh schreef:
De Windmolen schreef:Ik had alles via Futurumshop besteld, deze erkennen fout (onduidelijk op hun site) en sturen onderdeeltje nu gratis op :like: . Wel nog een weekje wachten.....nog effe geduld...
Ik had Futurum gister nog een mailtje over gestuurd (ze bieden de Buster i.c.m. de HideMyBell aan). Konden me 1, 2, 3 niet vertellen of dat ding erbij zat en heb hem daarom maar ergens anders besteld.

Uiteindelijk zijn we even lang en duur uit gok ik zo, dus alle drukte voor niets. Heb alleen de Sigma Stereo achterlicht (AAA+USB) er ook voor een paar euro bij kunnen bestellen.
Nu Sigma Buster opgeladen, groen licht brand dus hij moet het doen....niet dus. Ik naam aan dat als je op de rode knop drukt dat hij het moet doen.....heb jij ook deze problemen of heb ik weer alle pech :oops: :dislike:
Wat dacht je van gebruiksaanwijzing lezen?

2 x klikken is aan
Specialized Diverge Axs

mhoutman
Forum-lid
Berichten: 5
Lid geworden op: 24 aug 2016 09:25

mhoutman 15 nov 2016 21:52

litespeed schreef:Relatief weinig geld t.o.v. wat dan? Dik over de 100,-.

Genoeg goedkopere opties: http://www.mtb-led.com/c-2582391/mtb-leds-voor/
Het soort antwoord waarom ik weer snel weg ben hier .... :dislike:

Gebruikersavatar
robbebopper
Forum-lid HC
Berichten: 5713
Lid geworden op: 09 aug 2006 16:32

Gebruikersavatar robbebopper 16 nov 2016 18:14

Nee, jij plaats een informatieve reactie. :roll:
Als je nou aangeeft waarom je dat geen goed antwoord vindt, dan heeft iedereen er wat aan.

DeletedUser02
Forum-lid HC
Berichten: 4290
Lid geworden op: 23 jul 2009 02:25

DeletedUser02 16 nov 2016 18:52

De Windmolen schreef:Ik had alles via Futurumshop besteld, deze erkennen fout (onduidelijk op hun site) en sturen onderdeeltje nu gratis op :like: . Wel nog een weekje wachten.....nog effe geduld...
Onderdeeltje zat er bij overigens gewoon bij (bij de lamp). Had hem ook al lost besteld en die zet ik gewoon op de 2e fiets.

mhoutman
Forum-lid
Berichten: 5
Lid geworden op: 24 aug 2016 09:25

mhoutman 16 nov 2016 19:51

robbebopper schreef:Nee, jij plaats een informatieve reactie. :roll:
Als je nou aangeeft waarom je dat geen goed antwoord vindt, dan heeft iedereen er wat aan.
Terechte opmerking en ik ga een poging wagen :)

Ik vind €140,00 niet al te duur voor een kwaliteitsproduct als de Lezyne 1500XXL die gemeten ca.1400-1500 lm geeft. De recensies zijn bovendien over het algemeen zeer goed voor deze lamp.

Kijk je naar andere merken zoals Exposure Lights (Strada 1200) or Supernova (M99 PURE+/PRO), dan zijn deze aanzienlijk duurder.

Of een ieder bereid is meer te betalen moet hij/zij maar zelf uitmaken. Daarbij komt dat ik beroepsmatig jarenlang veel met verlichting te maken heb gehad en zodoende misschien een andere kijk op zaken heb. Ik ben daarbij ook nog van de generatie de zijn kinderen niet zonder (goede) fietsverlichting de deur liet uitgaan. Witte achterspatborden behoren tot het verleden, maar wat mij betreft moet de handel stoppen met de verkoop van allerlei "rotzooi". Helaas moet de wetgeving dan eerst worden aangepast...

Gebruikersavatar
De Windmolen
Forum-lid
Berichten: 52
Lid geworden op: 14 dec 2015 19:19

Gebruikersavatar De Windmolen 16 nov 2016 20:18

ypuh schreef:
De Windmolen schreef:Ik had alles via Futurumshop besteld, deze erkennen fout (onduidelijk op hun site) en sturen onderdeeltje nu gratis op :like: . Wel nog een weekje wachten.....nog effe geduld...
Onderdeeltje zat er bij overigens gewoon bij (bij de lamp). Had hem ook al lost besteld en die zet ik gewoon op de 2e fiets.
Bij mij zat er het onderdeeltje dus niet bij. Vandaag voor het eerst op en neer naar het werk met lamp (Sigma Buster 600 gewoon op stuur). Ik vind de lichtcapaciteit tegenvallen (misschien teveel van verwacht...) Met 30 km. per uur over fietspad (wel met wel veel bladeren en nat, slechtere omstandigheden kan niet) is het heel erg opletten. Dat sommige mensen deze lamp in de bossen gebruiken kan ik me niet voorstellen. Bij nader inzien toch beter de Lezyne 1500 kunnen nemen.....

nvde
Forum-lid
Berichten: 14
Lid geworden op: 03 jan 2015 16:11

nvde 16 nov 2016 21:49

Ik heb de Sigma Buster 2000 icm de HideMyBell V2. Alle benodigdheden zaten bij de Sigma. De Sigma Buster 2000 geeft echt een ongelofelijk bak licht en past perfect bij de HideMyBell. Ik gebruik hem overigens (vrijwel) nooit in de hoogste stand. Persoonlijk vind ik de afstandsbediening ook ideaal. Bij tegenliggers kan je hem dan eenvoudig even een standje lager zetten.

http://racefietsblog.nl/grootlicht-met- ... van-sigma/

gene
Forum-lid
Berichten: 2008
Lid geworden op: 06 jan 2006 02:33

gene 17 nov 2016 15:47

Mooi, zo'n Buster 2000 maar belachelijk veel geld.
Ik heb een soortgelijk Chinees voorlicht met 5 cree leds, geeft ongelooflijk veel licht en kost 18 €. (verzending inbegrepen) Zal kwalitatief mss minder zijn, hoewel ik het nu al meer dan 2 jaar gebruik. Aan die prijs kan ik ieder jaar een nieuw aanschaffen.

Gebruikersavatar
litespeed
Forum-lid
Berichten: 3299
Lid geworden op: 24 jan 2007 09:32

Gebruikersavatar litespeed 17 nov 2016 16:56

mhoutman schreef:Terechte opmerking en ik ga een poging wagen :)
Ik had al het vermoeden dat je geen wezenlijk punt had.

Sigma Sport - Wilco
Forum-lid
Berichten: 13
Lid geworden op: 12 feb 2016 13:42

Sigma Sport - Wilco 22 nov 2016 14:27

Hallo,

Hier Wilco van Sigma Sport.

Hierbij enkele antwoorden op de vragen die ik k beantwoorden:

@ TomVanbuel: als je de nieuwe HideMyBell mount voor Garmin (en nieuwe Sigma ROX GPS 7.0/11.0) bestelt dan zit daar nu ook een oogje aan waar je Sigma Buster lampen ook aan kunt bevestigen, dus 1 houder voor zowel de computer als de lamp.

@ Woefdram: verschil tussen Lumen en Lux:

Lux is de hoeveelheid licht die in een bepaald vlak (door de wetgever vastgesteld) aankomt, gemeten op 10 meter afstand. Lux wordt door de wetgever als standaard gebruikt. Deze lampen schijnen net als een auto lamp naar beneden en zin niet verblindend voor tegenliggend verkeer.

Lumen is de hoeveelheid licht die een lamp als output kan produceren, echter de lens is zeer bepalend wat voor lichtbeeld je krijgt en waar dit licht dan heen gaat. Dit soort lampen is meer ontwikkeld voor sportief fietsen in het bos, als sport, waarbij je geen (of nauwelijks) gebruik maakt van de openbare weg.

In het algemeen:
– Hoe hoger de lumen-waarde, des te meer licht geeft de lamp
– Lux-waarden geven informatie over de helderheid van een punt in het lichtbeeld
– De lens bepaalt de verdeling van de lichthoeveelheid uit de led
– Hoe sterker de lens het licht focust op 1 punt (dichtbij, veraf of zijkant), hoe groter de lux-waarden kan worden maar hoe smaller de lichtbundel
– Goede lenzen verlichten gelijkmatig de gebieden dichtbij, aan de zijkanten en veraf

Meer uitleg hierover vind je in onze catalogus op pagina 31 (zonder reclame te maken, maar geeft wel duidelijke uitleg).
http://www.sigmasport.com/en/images/pdf ... 017_NL.pdf

Alvast dank, mvg,

Wilco (wilco.zevenbergen@sigmasport.com)

hayes

hayes 24 nov 2016 13:24

De Windmolen schreef:
ypuh schreef:
De Windmolen schreef:Ik had alles via Futurumshop besteld, deze erkennen fout (onduidelijk op hun site) en sturen onderdeeltje nu gratis op :like: . Wel nog een weekje wachten.....nog effe geduld...
Onderdeeltje zat er bij overigens gewoon bij (bij de lamp). Had hem ook al lost besteld en die zet ik gewoon op de 2e fiets.
Bij mij zat er het onderdeeltje dus niet bij. Vandaag voor het eerst op en neer naar het werk met lamp (Sigma Buster 600 gewoon op stuur). Ik vind de lichtcapaciteit tegenvallen (misschien teveel van verwacht...) Met 30 km. per uur over fietspad (wel met wel veel bladeren en nat, slechtere omstandigheden kan niet) is het heel erg opletten. Dat sommige mensen deze lamp in de bossen gebruiken kan ik me niet voorstellen. Bij nader inzien toch beter de Lezyne 1500 kunnen nemen.....
Was de Sigma Buster 600 hard aan het overwegen.
Ik rij woon werk langs een donker jaagpad, nu ook vol natte bladeren en andere viezigheid.
Krijgt nochtans overal goeie reviews...

M'n chinees lichtje heeft het definitief begeven vrees ik. Drie jaar gebruikt. Twee battery packs. Ik vrees dat de kabels de zwakke punten zijn.

Misschien moet ik even wat meer uitgeven. Al vrees ik dat de levensduur daarom niet noodzakelijk beter zal zijn.

Nee_Nee
Forum-lid HC
Berichten: 6866
Lid geworden op: 19 dec 2013 20:23

Nee_Nee 24 nov 2016 17:31

Sigma Sport - Wilco schreef:Hallo,

Hier Wilco van Sigma Sport.

Hierbij enkele antwoorden op de vragen die ik k beantwoorden:

@ TomVanbuel: als je de nieuwe HideMyBell mount voor Garmin (en nieuwe Sigma ROX GPS 7.0/11.0) bestelt dan zit daar nu ook een oogje aan waar je Sigma Buster lampen ook aan kunt bevestigen, dus 1 houder voor zowel de computer als de lamp.

@ Woefdram: verschil tussen Lumen en Lux:

Lux is de hoeveelheid licht die in een bepaald vlak (door de wetgever vastgesteld) aankomt, gemeten op 10 meter afstand. Lux wordt door de wetgever als standaard gebruikt. Deze lampen schijnen net als een auto lamp naar beneden en zin niet verblindend voor tegenliggend verkeer.

Lumen is de hoeveelheid licht die een lamp als output kan produceren, echter de lens is zeer bepalend wat voor lichtbeeld je krijgt en waar dit licht dan heen gaat. Dit soort lampen is meer ontwikkeld voor sportief fietsen in het bos, als sport, waarbij je geen (of nauwelijks) gebruik maakt van de openbare weg.

In het algemeen:
– Hoe hoger de lumen-waarde, des te meer licht geeft de lamp
– Lux-waarden geven informatie over de helderheid van een punt in het lichtbeeld
– De lens bepaalt de verdeling van de lichthoeveelheid uit de led
– Hoe sterker de lens het licht focust op 1 punt (dichtbij, veraf of zijkant), hoe groter de lux-waarden kan worden maar hoe smaller de lichtbundel
– Goede lenzen verlichten gelijkmatig de gebieden dichtbij, aan de zijkanten en veraf

Meer uitleg hierover vind je in onze catalogus op pagina 31 (zonder reclame te maken, maar geeft wel duidelijke uitleg).
http://www.sigmasport.com/en/images/pdf ... 017_NL.pdf

Alvast dank, mvg,

Wilco (wilco.zevenbergen@sigmasport.com)
Goed verhaal. Dit verhaal is ook heel behulpzaam:
https://www.mantel.com/blog/fietsverlichting-koopgids/

Boodschap: staar je niet blind op Lumen, zoals je dat ook deed met megapixels en camera's. Een goeie lamp is meer dan een krachtige lichtbron. Net als in de vuurtoren van Ameland zijn spiegels en lenzen ook van groot belang. Je wilt een krachtige lichtstraal voor je hebben.

Plaats reactie