Remmen, sturen, cranks etc., maar ook lampen en fietskoffers

Garmin Vector (S) of power2max Type S FSA Gossamer

Gebruikersavatar
PsychoBartje
Forum-lid
Berichten: 26
Lid geworden op: 03 nov 2013 17:15

Gebruikersavatar PsychoBartje 21 mei 2015 09:04

Inmiddels heeft de FM de keurig via de post bezorgde Power2Max vermogensmeter gemonteerd. Met mijn Garmin Edge 800 was het even zoeken naar het in beeld krijgen (taal veranderen van nederlands naar engels bleek erg handig, want bij voeding denk ik niet gelijk aan power...).
Verder Plug & Play; na even ronddraaien verschijnt het actuele vermogen (mijn ingestelde keuze op mijn Edge 800) direct in beeld.
Ik heb het gemeten vermogen vergeleken met de dat wat mijn Tacx i-Genius vermeld, daar zit toch wel 50 Watt verschil tussen, waarbij de Tacx denk ik dan overschat.

Op de weg heb ik er tot nu toe nog veel mee gereden ivm een rustperiode aangezien ik maandag de Mont Ventoux ivm Klimmen tegen MS (http://deelnemers.klimmentegenms.nl/act ... actie.aspx) Kan ik meteen vergelijken of de vermogensschatting van Strava in de buurt komt van de met gemeten vermogen :)

Gebruikersavatar
loos
Forum-lid
Berichten: 3602
Lid geworden op: 21 mei 2010 21:09
Locatie: Bergschenhoek

Gebruikersavatar loos 22 mei 2015 18:51

PsychoBartje schreef:Kan ik meteen vergelijken of de vermogensschatting van Strava in de buurt komt van de met gemeten vermogen :)
Met klimmen zou dat wel eens heel dicht bij elkaar kunnen liggen (als je een goede weegschaal hebt) :mrgreen:
Afbeelding

RuudRuud
Forum-lid
Berichten: 666
Lid geworden op: 26 dec 2013 11:29

RuudRuud 26 mei 2015 09:36

Wat ik mis in dit topic is waar de keuze voor de P2M op gebaseerd is. Alleen dat de keuze gevallen is op de P2M.

Ik zit in hetzelfde schuitje, op mijn huidige fiets een Stages-meter en dat bevalt prima (maar ik snap het probleem van een een-benige meting :) ). Voor de nieuwe fiets moet er dus weer een vermogensmeter komen. Wisselen houd ik niet van en de fietsen blijven beide in gebruik.

Vector 2 met dan natuurlijk de Edge1000 erbij (grafische weergave cycling dynamics ;) ) of de P2M met de huidige Edge810 die nog prima in orde is (3 maanden oud).

Prijsverschil is interessant maar zal nooit de doorslag geven.

krokie
Forum-lid
Berichten: 663
Lid geworden op: 14 sep 2006 01:08

krokie 27 mei 2015 15:51

Idem hier. Kijk dan vooral naar de classic versie van de P2M. Voordelige optie (600 euro) en volgens mij ook kwalitatief de betere. Nadeel is dat je aan de crank vastzit (hik ik tegenaan omdat als ik binnenkort een andere fiets aanschaf, dan niet aan mijn GXP crank wil vastzitten). Nadeeltje van de classic tov de S is de gewichtsbonus (50g tov de S) S is wel 350 euro duurder..
Gazelle Trendy 7 speed, RVS velgen

Gebruikersavatar
53x11
Forum-lid HC
Berichten: 8945
Lid geworden op: 28 sep 2005 00:38

Gebruikersavatar 53x11 27 mei 2015 16:47

De S ziet er ook een stukje fraaier uit. De electronica is identiek heb ik me ooit laten vertellen, dus de classic is zeker de beste bang-for-your-buck.
Waarom geen vectors (in mijn geval dan)?. P2M is volgens mij veel robuuster. Ik rij al jaren met (gewone) Keo's, maar mijn ervaring met pedalen is dat er uiteindelijk altijd speling op de assen komt. Nu kun je die vast vervangen, maar dat is ook weer gedoe.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?

Gebruikersavatar
Serge du Temps
Forum-lid
Berichten: 208
Lid geworden op: 09 sep 2013 22:49

Gebruikersavatar Serge du Temps 27 mei 2015 18:51

Ik lees her en der op het net toch redelijk veel klachten over de Garmin Vectors, afwijkingen van 20-30 watt zijn geen uitzondering.

Een powermeter staat ook nog steeds bovenaan mijn wensenlijstje, waarbij de nieuwe p2m voor Campa op nummer 1 staat. Alleen die prijs is mij te hoog. Ik zoek nog een alternatief, waarbij ik nu kijk naar Stages of 4iiii.

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Moderator
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 27 mei 2015 19:13

Die zijn er beide toch ook niet voor Campagnolo cranks? Dan ben je toch een beetje appels met peren aan het vergelijken?
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

Gebruikersavatar
Serge du Temps
Forum-lid
Berichten: 208
Lid geworden op: 09 sep 2013 22:49

Gebruikersavatar Serge du Temps 27 mei 2015 21:16

Klopt, maar rij met Campa 2015 en Cannondale Sisl2. Dus kan 2 kanten op...

Tom-s
Forum-lid
Berichten: 277
Lid geworden op: 27 jan 2013 10:15
Locatie: Leuven

Tom-s 27 mei 2015 21:31

RuudRuud schreef:Wat ik mis in dit topic is waar de keuze voor de P2M op gebaseerd is. Alleen dat de keuze gevallen is op de P2M.
Bij mijn eerste Power2Max (2013) was de keuze gebaseerd op de ervaringen via internet. In het verleden (2012) waren er problemen met temperatuur drift maar deze werden netjes opgelost en ook de ervaring met de klanten service was prima te noemen (aldus alle reviews welke ik destijds kon vinden).
Stages was net uit en nog geen optie. Durfde het niet aan om een te nieuw product te kopen.
Quarq zat in ongeveer dezelfde prijsklasse (Elisa, Riken) alleen had in het verleden veel problemen gekend. Nadeel was hierbij alleen dat deze niet altijd super opgelost werden en dat sommige mensen serieus problemen hadden gekend met de klantenservice. Dat is toch wel iets waar ik naar kijk bij de aanschaf van zoiets als een vermogensmeter.

Bij de volgende vermogensmeter (2014) opnieuw de vergelijking gemaakt. Nu kwamen Stages en met enig geduld ook 4iii en anderen om de hoek kijken. Opnieuw gekozen voor P2M omdat er bij Stages nog regelmatig problemen leken te zijn met de dekseltjes en een goedkope FSA P2M koste ongeveer hetzelfde. Ik had inmiddels positieve ervaring met de klantenservice (na hulp met een falende fietscomputer, had niets met de P2M te maken) en dus was de keus snel gemaakt.

Als ik een extra vermogensmeter moest kiezen zou ik weer voor een P2M gaan. Gewoon om zeker te zijn dat de waarden niet teveel afwijken van mijn andere vermogensmeters. Er zit tussen mijn huidige meters een 5W verschil maximaal, net genoeg om merkbaar te zijn, net te weinig om storend te zijn. Maar die afwijking kan ook gemakkelijk zitten in het verschil in houding op de fiets, frame materiaal, etc etc.

@Serge waarom dan niet een losse P2M SiSL2 spider? Scheelt de helft van de Campag P2M crankset.

Gebruikersavatar
PsychoBartje
Forum-lid
Berichten: 26
Lid geworden op: 03 nov 2013 17:15

Gebruikersavatar PsychoBartje 28 mei 2015 09:12

Na het betere klimwerk in de Provence kan ik melden dat ik een tevreden gebruiker van mijn gekozen P2Max ben :)

Gebruikersavatar
Serge du Temps
Forum-lid
Berichten: 208
Lid geworden op: 09 sep 2013 22:49

Gebruikersavatar Serge du Temps 28 mei 2015 19:51

Tom-s schreef: @Serge waarom dan niet een losse P2M SiSL2 spider? Scheelt de helft van de Campag P2M crankset.
Ja, dat kan ook. Maar wellicht volgend jaar een C60, dus dan kan de powermeter niet mee op die fiets.
Wss kies ik voor de Stages als oplossing en mocht die C60 er komen, dan komt daar een p2m op.

PatrickSchoenmakers
Forum-lid
Berichten: 27
Lid geworden op: 08 nov 2013 11:56

PatrickSchoenmakers 22 jun 2016 20:58

Om niet een heel nieuw topic aan te maken, en omdat het hier over de Garmin Vector pedalen gaat: Weet iemand of ik de L/R balans kan exporteren naar bijvoorbeeld een csv bestand? In Garmin Connect zie ik wel alles netjes gemeten, maar als ik het bestand vervolgens exporteer is dit nergens terug te vinden. Eventueel iemand tips, of een ander handig programma waar ik fit bestanden kan uploaden en het daarin kan proberen.

Plaats reactie