Remmen, sturen, cranks etc., maar ook lampen en fietskoffers

Door mijn zadel heen gezakt

Gebruikersavatar
ts-biker
Forum-lid
Berichten: 1587
Lid geworden op: 25 jan 2005 14:21
Locatie: Liedekerke
Contact

Gebruikersavatar ts-biker 06 jun 2005 15:26

vorige maand begon mijn fiets plots te tikken enz. Na lang zoeken heb ik de oorzaak uiteindelijk gevonden. Mijn zadelrails van mijn 1 jaar oude selle italia slk gel flow zadel waren aan het doorscheuren. Is in garantie vervangen.Maar om nou te zeggen dat selle italia slecht is? Dit kan altijd en bij elk merk wel eens gebeuren hé ('t is trouwens niet mijn eerste keer).
TS 

clarien
Forum-lid
Berichten: 75
Lid geworden op: 09 jan 2005 17:11

clarien 08 jun 2005 00:29

Quoten: Origineel geplaatst door Clarien op 06 Juni 2005


juist omdat het zo'n goed merk is, EN een vrij nieuw zadel, waren wij ook zo verbaasd, ik weet ff niet welk type - je hoort het zsm ok?
 


@ Marconi, het was de CP3, een van de nieuwere merken van Fizik. Op de site:
http://www.fizik.com/NewProducts_CP3.aspx 
staat wel bij dit zadel dat het bedoeld is om tot max 3000 km mee te fietsen.... Het is extreem comfortabel maar waarschijnlijk bedoeld om het voorjaar mee door te komen ofzo. Wat nog steeds geen excuus is voor de breuk.

Gebruikersavatar
marconi
Forum-lid
Berichten: 2459
Lid geworden op: 10 mei 2004 14:00

Gebruikersavatar marconi 09 jun 2005 12:18

Nou, Clarien, het nieuwe zadel wordt omschreven als hebbende een "flexible shell" dit om een comfortabele zit te garanderen.Misschien iets "TOO flexible"  Het is een maandagmorgen product of er is gewoon niet voldoende getest. Het lijkt mij althans een 1st class garantie geval .
Autografo Fausto Coppi originale! @ Pavia, augustus 1955

fausto
Forum-lid
Berichten: 61
Lid geworden op: 07 jun 2004 14:20

fausto 12 jun 2005 20:07

Inmiddels heb ik bericht van mijn fietsenmaker dat de importeur het breken van de brug van mijn zadel als een garantiegeval opvat. Goed nieuws dus!
Evenwicht is het antwoord op alle vragen.

stefan
Forum-lid
Berichten: 972
Lid geworden op: 06 nov 2004 15:37

stefan 15 jun 2005 11:59

staat wel bij dit zadel dat het bedoeld is om tot max 3000 km mee te fietsen.... Het is extreem comfortabel maar waarschijnlijk bedoeld om het voorjaar mee door te komen ofzo. Wat nog steeds geen excuus is voor de breuk.


Met die 3000km bedoelen ze dat het niet echt (naar hun mening) geschikt is voor de getrainde fietser. Dus zeg maar meer voor de toerder die 3000km per jaar fietst. Een wedstrijdrijder die 20000km per jaar fietst zal zn zadel echt te zacht vinden en daarom zetten ze die km's erbij als indicatie. En ik denk dat er niet veel zijn die in het voorjaar hun normale zadel omwisselen voor een zachter zadel zoals op hun site staat.
En een zadel moet echt wel langer mee gaan. Dat zou echt absurd zijn dat ze op voorhand al zeggen vanne jah maar dit zadel gaat echt niet langer mee dan 3000km hoor.

timo002
Forum-lid
Berichten: 364
Lid geworden op: 26 jan 2005 11:09

timo002 15 jun 2005 12:25

Handige tip toch juist. Dan weet je dat je dat zadel in iedergeval niet moet kopen. Maar wat gaat er tegenwoordig nog net zo lang mee als vroeger!!!
Wasmachines gaan geen 20 jaar meer mee, fietsen zijn eerder versleten, zadels gaan sneller kapot. Vroeger werd alles veel robuster gemaakt, tegenwoordig is het comfort belangrijker dan een lange levensduur. En comfort gaat tenkoste van kwaliteit.
Kijk naar de wielen:Stalen velg, flink slag erin -> terug buigen. Geen probleem met staal.Aluminium velg, flink slag erin -> weggooien. Naar een flinke verbuiging van aluminium is de kracht eruit.
Succes is niet voor altijd, en falen is niet fataal.

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Moderator
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 15 jun 2005 12:39

Om maar ff door te gaan in de trant van de wasmachines. De stroom en de water gaan een stuk langer mee. (tegenwoordig zoveel zuiniger).
Van ieder merk sneuvelt wel eens een zadel. So what. Als het je overkomt heb je gewoon pech gehad, heb je misschien beetje lastig fietstochie terug naar huis. Maar je zet er zo weer een nieuw zadel op dus ach.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

remi
Forum-lid
Berichten: 379
Lid geworden op: 09 aug 2004 17:29

remi 15 jun 2005 19:53

Quoten: Origineel geplaatst door Amclassic-fan op 15 Juni 2005


Om maar ff door te gaan in de trant van de wasmachines. De stroom en de water gaan een stuk langer mee. (tegenwoordig zoveel zuiniger).
Van ieder merk sneuvelt wel eens een zadel. So what. Als het je overkomt heb je gewoon pech gehad, heb je misschien beetje lastig fietstochie terug naar huis. Maar je zet er zo weer een nieuw zadel op dus ach.

maar 3000 km vind ik wel snel! mijn vader's tour fiets rijd ie al zo'n 30.000 km op en is nog niet kapot dus das wel andere koek! (ook qua gewicht hoor ;)) :P

maatchen
Forum-lid
Berichten: 669
Lid geworden op: 24 aug 2004 13:09

maatchen 16 jun 2005 01:18

Quote: Origineel geplaatst door Timo002 op 15 Juni 2005
Handige tip toch juist. Dan weet je dat je dat zadel in iedergeval niet moet kopen. Maar wat gaat er tegenwoordig nog net zo lang mee als vroeger!!!Wasmachines gaan geen 20 jaar meer mee, fietsen zijn eerder versleten, zadels gaan sneller kapot. Vroeger werd alles veel robuster gemaakt, tegenwoordig is het comfort belangrijker dan een lange levensduur. En comfort gaat tenkoste van kwaliteit.




Nee hoor, kwaliteit gaat ten koste van de centen, te veel mensen hebben tegenwoordig gewoon te veel te makken en daar spelen de fabrikanten gewoon handig op in. En Dura Ace 9s hoeft ook geen 10 jaar mee, want na een paar jaar komen ze met wat nieuws en dan wil iedereen dat weer hebben, en men merkt toch niet dat die 9s eigenlijk al niet al te beste kwalitiet was. 't Is nu even wachten wat we nu weer gaan krijgen..........;-)

casran
Forum-lid HC
Berichten: 7006
Lid geworden op: 12 jun 2005 16:19

casran 16 jun 2005 02:11

Ivm dat fi'zi:k zadel:

Ik rijd zelf met een fi'zi:k Arione en dat is echt het beste zadel waarop ik ooit reed (ben best ook tevreden over Concor, AX, Era en zo, maar toch): niet te zwaar, héél comfortabel op alle ondergronden en tijdens duurritten... Het mijne gaat al 7000km mee en ziet eruit alsof het vorige week pas geïnstalleerd is.

Een vriend van me racete als junior vorig seizoen met dat type. Hij is een kilometervreter op training, haalde gemiddeld over het hele seizoen 680km/week en won de RVV, GP des Nations,... Daags voor de het WK in Verona (k denk de wegrit) brak ook z'n fi'zi:k Arione, en dat was al voor de 7e keer!!! (telkens garantie)
Ik heb geen weet van anderen met dat probleem en maar me over mijn eigen zadel geen zorgen, maar hij had dat dus wel.

Begin dit seizoen (eerstejaars belofte) is hij overgeschakeld naar Selle San Marco Concor.



En ah ja... er breekt zowel eens wat in het hedendaagse wielrennen. Ook bij mij.. ik brak al een Selcof White carbon zadelpen, snokte het carbon capje van mijn Deda Mag00, trap met regelmaat kettingen door,... part of the game!
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -

ridleyrijder
Forum-lid
Berichten: 803
Lid geworden op: 02 jan 2005 22:30

ridleyrijder 18 jun 2005 23:58

Wat die fizik betreft, ik rijd met een pavé en ik vind het een superzadel. Veel beter dan mijn vorige turbo zadel!
Excuse me while I kiss the sky

beukje
Forum-lid
Berichten: 319
Lid geworden op: 15 feb 2005 12:16

beukje 28 jun 2005 23:21

Het breken van een zadelbrug kan ook veroorzaakt worden door een slechte zadelpen. Op de ene fiets van mij braken ze als luciferhoutjes terwijl ik op de andere fiets nergens last van had. Beide zadels staan even hoog.
Beter alleen op de fiets dan eenzaam op de tandem.

Plaats reactie