Remmen, sturen, cranks etc., maar ook lampen en fietskoffers

Wat is nu HET Beste pedaal ?

falcone
Forum-lid
Berichten: 200
Lid geworden op: 31 aug 2005 22:05

falcone 03 sep 2005 23:36

Ik rij op al men fietsen nog met de oudere(model) Time pro equipe (Magnesium) en ben daar héél tevreden over.  Mijn overstap van look naar Time was echt een openbaring. Het was net alsof ik veel  meer kracht had , men prestaties tegen de klok en in het alleen rijden werden ook beter . En ik ken nogal wat ( ex)-profs die het vorige model van time ook beter vonden.

Ik heb er zo'n 3 paar van. Ook van de schoenen van Time ben ik zeer te spreken .

onamihs
Forum-lid
Berichten: 55
Lid geworden op: 27 mei 2004 23:58

onamihs 05 sep 2005 00:18

Ik heb Shimano SPD ultegra en geen enkele klacht zo'n 5.000 km mee gereden. I zie niet in wat er vout mee is. Een vriend van heeft zojuist de Keo op z'n fiets gezet is er erg blij mee. Hiervoor 105 SPD pedaaltjes maar die kraakten nogal, en zijn na zo'n 7500 km kapot gegaan. Kan aan hem liggen hoor. In de laatste Fiets staat trouwens de oplossing voor het 'kraak' probleem van de Shimano's.
Afzien is de kunst om je protesterende organen in slaap te wiegen...

giant-eric
Forum-lid
Berichten: 216
Lid geworden op: 12 jan 2005 13:49

giant-eric 14 sep 2005 17:27

Quoten: Origineel geplaatst door R Time / Epic op 04 Juli 2005


De spd SL's vallen al af want iemand op het forum is daar dus echt helemaal niet blij mee.
Klopt dat het persoonlijk is maar wat zijn nou een beetje de top modellen ?


1 iemand van de hoeveel personen ?
 
 
ik ben dus ook SpEric dusss......<br>
<br>
Doe mee met het Fiets-forum shirt. check topic kleding en schoeisel: <br>

giant-eric
Forum-lid
Berichten: 216
Lid geworden op: 12 jan 2005 13:49

giant-eric 14 sep 2005 17:42

Quoten: Origineel geplaatst door R Time / Epic op 15 Juli 2005


Dit is het geworden:

Time impact RXS Carbon. Ik zie niet echt carbon weefsels maar het zal allemaal wel waar zijn. De plaatjes lopen beter dan de Looks en de bewegingsvrijheid is niet verkeerd. 100 kraakvrij bestaat niet volgens de dealer. Bdankt voor de suggesties


wat uiterlijk betreft, niemand ziet ze als je rijdt..
mooi pedaal dat wel ...
kost dat 149 -199 euro ofzo?
ik ben dus ook SpEric dusss......<br>
<br>
Doe mee met het Fiets-forum shirt. check topic kleding en schoeisel: <br>

rene1
Forum-lid
Berichten: 2099
Lid geworden op: 12 sep 2005 01:11

rene1 14 sep 2005 18:10

Ze kosten € 99,00 al je een betje zoekt, er zit carbon door het plastic; je ziet het niet maar het zoe sterker zijn. Titanium variant heeft alleen een titanium as ipv een stalen as en is daarmee dus iets lichter hij kost dan alleen het dubbele.
Na look ben ik ook op dit pedaal overgestapt zonder spijt

scottwilko
Forum-lid HC
Berichten: 4362
Lid geworden op: 23 feb 2005 20:44

scottwilko 14 sep 2005 21:56

Quote: Origineel geplaatst door giant-Eric op 14 September 2005
wat uiterlijk betreft, niemand ziet ze als je rijdt..mooi pedaal dat wel ...

Er zijn nog steeds fietsers die nooit op een terras zitten of in de tuin en genieten van de aanblik van hun fiets.

giant-eric
Forum-lid
Berichten: 216
Lid geworden op: 12 jan 2005 13:49

giant-eric 15 sep 2005 12:16

Quoten: Origineel geplaatst door scottwilko op 14 September 2005


Quote: Origineel geplaatst door giant-Eric op 14 September 2005


wat uiterlijk betreft, niemand ziet ze als je rijdt..
mooi pedaal dat wel ...

Er zijn nog steeds fietsers die nooit op een terras zitten of in de tuin en genieten van de aanblik van hun fiets.


zeker wel. mijn fiets hangt nog net niet boven het bed...mijn glimmende metgezel  met SPD SL..
ik ben dus ook SpEric dusss......<br>
<br>
Doe mee met het Fiets-forum shirt. check topic kleding en schoeisel: <br>

xlr8r
Forum-lid
Berichten: 754
Lid geworden op: 26 jul 2005 01:26

xlr8r 23 sep 2005 19:01

ik ben apetrots op mijn SPD-SL 7750 met Litho van Lance Armstrong en handtekeing van tha man himself. Kheb ook de bijbehorende zilvere carbon schoenen erg mooi maar denk te duur. Beter goedkoper pedaal en schoenen. en duurdere wielen kopen?
pas op! paaltje!

ridley86
Forum-lid
Berichten: 319
Lid geworden op: 02 feb 2005 17:02

ridley86 19 okt 2005 19:42

Quote: Origineel geplaatst door rene1 op 14 September 2005
Ze kosten € 99,00 al je een betje zoekt, er zit carbon door het plastic; je ziet het niet maar het zoe sterker zijn. Titanium variant heeft alleen een titanium as ipv een stalen as en is daarmee dus iets lichter hij kost dan alleen het dubbele.Na look ben ik ook op dit pedaal overgestapt zonder spijt


een kennis van mij heeft deze met titan as gewisselt met deze met alu , omdat die met titan speling begonnen te vormen. weet niet of dit normaal is of niet , maar toch spijtig van zo'n dure pedaal

maatchen
Forum-lid
Berichten: 669
Lid geworden op: 24 aug 2004 13:09

maatchen 21 okt 2005 00:55

Quote: Origineel geplaatst door Bart-Jan op 07 Juli 2005
Volgens mij is er niet een HET beste pedaal. Na 20 berichten in dit topic zijn we er nog niet uit in ieder geval Nee, ik denk dat de topmodellen van de verschillende systemen allemaal goed zijn en dat het een kwestie is van persoonlijke smaak welke voor jou fijn is. Slechte ervaringen zijn er van elk pedaal te vinden, maar het merendeel van de ervaringen zal heel positief zijn. De laatste jaren zijn er veel verbeteringen geweest. Zo is Shimano van het kleine platform afgestapt en zijn ze overgegaan op een groot platform a la Look. En Look heeft met de Keo's en teflon plaatjes wat gedaan aan het kraken. Kortom, alles is verbeterd en wij, de fietsers, profiteren.



Mwahhh, ouderwetse to-clips zijn niet weg, daar passen alle schoenen in, en je kan er zelfs met je zondagse schoenen mee rijden. Voor als je voor het eerst je nieuwe fiets wil showen. Alles in stijl.

Plaats reactie