Remmen, sturen, cranks etc., maar ook lampen en fietskoffers

pedalen voor klik en gewone schoenen

tijs
Forum-lid
Berichten: 3
Lid geworden op: 16 aug 2005 15:35

tijs 16 aug 2005 15:43

dag fietshelden,

ik ben sinds korte tijd enthousiast gemaakt door vrienden van me, en wil nu mijn oude mountainbike tunen voor een stevige fietstocht. nu gebruik ik dit wonder op wielen niet alleen voor het sporten maar ook om me door de binnenstad te manouvreren. een vriend van me raadde me pedalen aan die aan de ene kant een kliksysteem hebben en aan de andere kant niet, zodat ik hier ook met mijn gewone schoenen op kan fietsen. hebben jullie hier een goede raad voor? of wat zoektermen waarmee ik die info makkelijk op internet kan vinden? het is me tot nu toe niet gelukt. ik zoek nog even verder, maar wacht met smart op een reactie van iemand die me wat nuttige info kan geven.

bij voorbaat dank en met vriendelijke groet,
tijs

casran
Forum-lid HC
Berichten: 7006
Lid geworden op: 12 jun 2005 16:19

casran 16 aug 2005 16:01

Heb ik ook ooit nog aangeraden aan een vriend: voor jouw type rijder een ideale oplossing.
Kijk eens in het goedkope gamma van Shimano pedalen (www.shimano.com). Zij hebben verhard plastieken plateautjes die je kan vastklikken op de ene kant van de pedaal zodat je daar een "normale" pedaal krijgt; haal je die er af kan je een tweezijdig klikbare mtb-pedaal hebben. Kost niet zo veel.
Kan je samen kopen met raceschoenen waar je ook gewoon op kan stappen, terrasje mee doen, etc. zonder dat iemand ziet dat je een koersschoen aanhebt:
          
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -

tijs
Forum-lid
Berichten: 3
Lid geworden op: 16 aug 2005 15:35

tijs 16 aug 2005 16:25

geweldig! dat is idd precies wat ik zoek! en de schoenen zien er nog hip uit ook ;)
ik ga eens kijken op de site
bedankt voor je reactie!

mvg
tijs

tijs
Forum-lid
Berichten: 3
Lid geworden op: 16 aug 2005 15:35

tijs 16 aug 2005 16:34

hmmm, ik krijg weinig (tot geen) informatie van de site van shimano over deze systemen. hebben die pedalen een speciale naam waar ik op kan zoeken? of kan ik het beste naar een goeie fietsenzaak gaan?
ik zoek iig geval nog even verder

mvg
tijs

scottwilko
Forum-lid HC
Berichten: 4362
Lid geworden op: 23 feb 2005 20:44

scottwilko 16 aug 2005 18:49

een grotere fietsenzaak zal alles in ieder geval op voorraad hebben liggen, dus is nooit een slecht idee om daar langs te gaan. Kun je gelijk kijken wat het allemaal is en hoe het eruitziet.

captaindanger
Forum-lid
Berichten: 11
Lid geworden op: 24 jul 2005 23:38

captaindanger 17 aug 2005 20:54


Plaats reactie