Remmen, sturen, cranks etc., maar ook lampen en fietskoffers

ketting KMC GOld

trekoclv
Forum-lid
Berichten: 632
Lid geworden op: 27 dec 2004 12:58

trekoclv 14 nov 2005 17:35

Quoten: Origineel geplaatst door Amclassic-fan op 14 November 2005


Het is een duur grapje, maar duurzaam is het zeker (en Bling bling ook):

http://www.poshbikes.com/product.php?id=264

en heel veel poetsen om het goud te houden
Trek OCLV<br>
homepage: http://www.freewebs.com/rolfsleddens/" onclick="window.open(this.href);return false;

speric
Forum-lid HC
Berichten: 4875
Lid geworden op: 28 okt 2005 17:22

speric 14 nov 2005 18:08

Quoten: Origineel geplaatst door C a s r a n op 13 November 2005


Bij deze heb ik toch de Gold-versie op mijn (in opbouw zijnde) trainingsfiets laten monteren:
     

Tuurlijk, hij wel weer .... zie ik daar ook een frequentiesensor van Polar zitten ?

casran
Forum-lid HC
Berichten: 7006
Lid geworden op: 12 jun 2005 16:19

casran 14 nov 2005 18:16

Quoten: Origineel geplaatst door SpEric op 14 November 2005

Tuurlijk, hij wel weer .... zie ik daar ook een frequentiesensor van Polar zitten ?


Denk het niet. Is niet nodig want achter plaat van de SRM-crank (is een zorgvuldig afgedichte ultragevoelige chip) zit een trapfrequetiesensor. Voor alle duidelijkheid: deze fiets is nog niet volledig opgebouwd (zie maar, geen kabeltjes) en ik heb nog maar enkel een voorlopige foto doorgemaild gekregen van TS-Biker, de man die hem ineen zet deze week.
 
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -

Gebruikersavatar
wesley
Forum-lid
Berichten: 1450
Lid geworden op: 06 nov 2005 19:19

Gebruikersavatar wesley 14 nov 2005 18:19

Wordt hij soms door TS opgebouwd? Gezien dat knipoogje na jou bericht.

Ik vind die crank ook niet echt mooi eerlijk gezegd, maar het is wel erg handig om je trainingsresultaten bij te houden, te registreren en om te kijken of er progressie in je vorm zit. Ik ben benieuwd naar het eindresultaat.

Edit: ik lees nu je bovenstaande bericht. Hij wordt door TS opgebouwd.

casran
Forum-lid HC
Berichten: 7006
Lid geworden op: 12 jun 2005 16:19

casran 14 nov 2005 18:30

Quoten: Origineel geplaatst door Wesley op 14 November 2005

Wordt hij soms door TS opgebouwd? Gezien dat knipoogje na jou bericht.Ik vind die crank ook niet echt mooi eerlijk gezegd, maar het is wel erg handig om je trainingsresultaten bij te houden, te registreren en om te kijken of er progressie in je vorm zit. Ik ben benieuwd naar het eindresultaat.Edit: ik lees nu je bovenstaande bericht. Hij wordt door TS opgebouwd.


Ja dus.  Ik heb m'n vaste mechanieker bij mij in Aalter, een hele goede. Maar hij neemt deze maand z'n jaarlijkse vakantie en zit in het buitenland. Dus was het even uitkijken naar een andere, en de eerste de beste fietsenmaker -met alle respect hoor- laat ik niet aan mijn fietsen werken... en TS-Biker heeft me onder meer met zijn Scott-opbouwtopic en enkele gesprekken met hem overtuigd dat hij uiterst deskundig racefietsen kan opbouwen, er aan sleutelen, etc. Hij maakte me ook een mooie prijs voor het frame. Dus mijn volle vertrouwen, en de moeite om even richting Denderleeuw te rijden. Ik post 'm wel wanneer ie af is.
 
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -

trekoclv
Forum-lid
Berichten: 632
Lid geworden op: 27 dec 2004 12:58

trekoclv 14 nov 2005 18:40

Quoten: Origineel geplaatst door C a s r a n op 14 November 2005


Quoten: Origineel geplaatst door Wesley op 14 November 2005

Wordt hij soms door TS opgebouwd? Gezien dat knipoogje na jou bericht.Ik vind die crank ook niet echt mooi eerlijk gezegd, maar het is wel erg handig om je trainingsresultaten bij te houden, te registreren en om te kijken of er progressie in je vorm zit. Ik ben benieuwd naar het eindresultaat.Edit: ik lees nu je bovenstaande bericht. Hij wordt door TS opgebouwd.


Ja dus.  Ik heb m'n vaste mechanieker bij mij in Aalter, een hele goede. Maar hij neemt deze maand z'n jaarlijkse vakantie en zit in het buitenland. Dus was het even uitkijken naar een andere, en de eerste de beste fietsenmaker -met alle respect hoor- laat ik niet aan mijn fietsen werken... en TS-Biker heeft me onder meer met zijn Scott-opbouwtopic en enkele gesprekken met hem overtuigd dat hij uiterst deskundig racefietsen kan opbouwen, er aan sleutelen, etc. Hij maakte me ook een mooie prijs voor het frame. Dus mijn volle vertrouwen, en de moeite om even richting Denderleeuw te rijden. Ik post 'm wel wanneer ie af is.
 

casran: jou kennende heb je jezelf er al helemaal in verdiept. ik hoor vaak dat het nogal veel ervaring en lezen (trainingsmethodes) vergt om met het srm systeem te trainen. is dit nou echt zo of valt dit allemaal wel mee?
Trek OCLV<br>
homepage: http://www.freewebs.com/rolfsleddens/" onclick="window.open(this.href);return false;

casran
Forum-lid HC
Berichten: 7006
Lid geworden op: 12 jun 2005 16:19

casran 14 nov 2005 18:51

Quoten: Origineel geplaatst door Trek OCLV op 14 November 2005

casran: jou kennende heb je jezelf er al helemaal in verdiept. ik hoor vaak dat het nogal veel ervaring en lezen (trainingsmethodes) vergt om met het srm systeem te trainen. is dit nou echt zo of valt dit allemaal wel mee?


Dat is zo. Als je 't enkel gebruikt om even naar de cijfertjes te kijken en die wat te vergelijken en om te weten welk vermogen je duwt, dan valt het heus mee, maar de vraag is dan of de SRM z'n waarde bewijst... nee dus.
Wil je er écht iets uit halen, dan wordt het studiewerk. Ik bekijk al meer dan een jaar regelmatig SRM-grafieken (vorige week nog met Rutger Beke gemaild over het SRM-bestand van de winnaar in Hawaii, Al-Sultan). Anderhalve week geleden had ik dan een semenarie met Ullrich Schoberer, de grote man achter SRM (hij heeft momenteel m'n PowerControl voor de nieuwste SRM-update - het coderen van het hartslagsignaal, maar vandaag test ie de T-Mobile-renners). Ik heb ook al contact gehad met een Zwitserse trainer die verbeterde software (www.powercoachacademy.com) voor SRM geschreven heeft... en mijn trainer heeft al een hele extra pak lectuur doorgenomen hiervoor (hij heeft enkele renners in begeleiding die met SRM trainen: wat QuickSteppers, een vriend, ik...). Als je dus écht meerwaarde uit SRM wil halen (en niet alleen analyse achteraf maar ook effectief bijsturen en wattages in je schema's gaan vermelden), dan vergt dit enorm intensieve begeleiding. Gelukkig heb ik een trainer die voor mij ook een schifting maakt in wat interessant om lezen is en wat niet.
Dit is niet alleen het geval met SRM, maar eigenlijk met alle systemen die vermogen meten: PowerTap, Ergomo...Rutger Beke gaat ook een dezer dagen een SRM monteren en hij zei me: "dit zal wel enkele maanden duren eer ik hier volledig weg mee ben" (en Rutger heeft een schare begeleiders achter zich staan), en ik denk dat hij gelijk heeft.
Eenmaal ik ermee aan de slag ga, wil ik best wel een topic maken met m'n ervaringen en af en toe screenshots van trainingen...
 
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -

Gebruikersavatar
wesley
Forum-lid
Berichten: 1450
Lid geworden op: 06 nov 2005 19:19

Gebruikersavatar wesley 14 nov 2005 18:59

Quote: Origineel geplaatst door C a s r a n op 14 November 2005
Eenmaal ik ermee aan de slag ga, wil ik best wel een topic maken met m'n ervaringen en af en toe screenshots van trainingen...

Lijkt me zeer interresant!! AUB doen!!

trekoclv
Forum-lid
Berichten: 632
Lid geworden op: 27 dec 2004 12:58

trekoclv 14 nov 2005 19:04

lijkt me intressant om te lezen.
Trek OCLV<br>
homepage: http://www.freewebs.com/rolfsleddens/" onclick="window.open(this.href);return false;

youri
Forum-lid
Berichten: 192
Lid geworden op: 26 okt 2005 21:31

youri 14 nov 2005 21:13

er komt al een nieuwe ketting van KMC, slechts 215 gr enkel goudkleurig

w0uter
Forum-lid
Berichten: 1583
Lid geworden op: 10 apr 2005 17:26

w0uter 14 nov 2005 21:45

Om even bling bling te blijven: goudkleurige remhoeven van FRM.

Plaats reactie