Remmen, sturen, cranks etc., maar ook lampen en fietskoffers

prijzen bij fietsenmakers veel te hoog???

Gebruikersavatar
scepticus
Forum-lid HC
Berichten: 10718
Lid geworden op: 04 mei 2005 13:32

Gebruikersavatar scepticus 14 aug 2006 00:23

In Duitsland heb je ze voor 99
"Shirtje korte mouwen € 200, c'est pas normal!"

noppie
Forum-lid
Berichten: 1403
Lid geworden op: 12 okt 2005 22:26

noppie 14 aug 2006 01:09

Quoten: Origineel geplaatst door Daniel1975 op 13 Augustus 2006

Quote: Origineel geplaatst door Ron Engels op 12 Augustus 2006

In principe ga ik naar mijn eigen speciaalzaak voor bijna alles. Ik vind het geen probleem om 10-20 meer te betalen in ruil voor een goede service, goed advies, een vriendelijk gezicht en een kop koffie. Daarnaast vind ik het prettig als ik iets koop, om het te kunnen zien, passen, proberen etc, en er vervolgens direct mee naar huis te kunnen gaan.

Dit is toch geen opmerking waar je zo op hoeft te reageren Noppie? Ik ben geen piloot en denk er hetzelfde over.

ik wilde er alleen maar duidelijk mee maken dat de wat minder draagkrachtige onder ons altijd zullen uitkijken hoe ze zo efficient mogelijk hun centjes kunnen besteden. Ik heb me misschien wat cru uitgedrukt. Diplomatie is niet mijn sterkste kant, meer recht voor z'n raap. Verder denk ik er vaak ook hetzelfde over, en ook ik ben geen piloot.
kiekeboe

maatchen
Forum-lid
Berichten: 669
Lid geworden op: 24 aug 2004 13:09

maatchen 15 aug 2006 22:36

Quote: Origineel geplaatst door Daniel1975 op 12 Augustus 2006
De firma Van Herwerden rekent 75,- voor een Veloce achterderrailleur. Als er zelfs op zulke, relatief goedkope onderdelen al zulke verschillen zitten hoeft het voor mij ook niet meer. Ik heb hem daar gekocht omdat ze vaak kleine dingentje die ik a la minute nodig heb wel hebben, maar verder vind ik het schandalig duur. Bij Salden kost dat zelfde derrailleurtje 59,-. Dat scheelt een kwart. En Salden verdient er heus ook nog genoeg aan, geen enkele winkel geeft iets gratis weg.



Precies, elke verkoper vraagt de prijs die hem winst oplevert. En dat kan natuurlijk verschillen. Ik was zelfstandig en werk nu voor een grote keten. Die keten koopt spulletjes in voor prijzen die tot meer dan 60 onder de prijzen liggen die ik er voor betaalde (bij dezelfde groothandel). Maar ja, ik bestelde dan ook maar een paar XT-derailleurs...........
Overigens betaalt de consument bij de keten net zoveel voor z'n XT-tje als ze bij mij deden, ik had gewoon een heel stuk minder 'handling' (en dat hebben webwinkels ook).

Ik woon niet in dat kikkerlandje, maar omdat ze wat hogere lonen hebben hier betaalde ik voor mijn spulletjes bij de groothandel (inc. BTW) meer dan het in Nederland in de winkel kost (je weet wel, bij die dure FM, of was het nu een LBS)

Misschien is het een ideetje voor zij die FM-etjes en lLBS' duur vinden om eens even te vragen wat die aan inkoop kwijt zijn, ook even een mailtje sturen naar Salden, en kijken wat die betalen. Kan je zo uitrekenen wie er je een bruto poot uittrekt................

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37825
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 15 aug 2006 22:49

Van Rossem heeft het bij mij vorig jaar al verpest. Een Pinarello Galileo met volledige opbouw aanbieden tegen 100 adviesprijzen noem ik niet goedkoop. Was ook niet bespreekbaar. Heeft hem serieus een fiets/klant gekost, want zowel van Herwerden als Schouten waren nog duurder (opbouwkosten) en hij was dus de "goedkoopste" in de regio. Nu lekker de fiets bij mijn oude FM in Zierikzee besteld met een leuke korting. Voor 100,- was ik niet gaan lopen, een fietsenmaker dichtbij is mij wat waard, maar het gat was beduidend groter.
Less is bore

Gebruikersavatar
scepticus
Forum-lid HC
Berichten: 10718
Lid geworden op: 04 mei 2005 13:32

Gebruikersavatar scepticus 15 aug 2006 22:58

Quoten: Origineel geplaatst door Maatchen op 15 Augustus 2006

Misschien is het een ideetje voor zij die FM-etjes en lLBS' duur vinden om eens even te vragen wat die aan inkoop kwijt zijn, ook even een mailtje sturen naar Salden, en kijken wat die betalen. Kan je zo uitrekenen wie er je een bruto poot uittrekt................


Shimano Benelux!
En het is idd zeker niet per definitie zo dat de LBS zijn zakken vult over de rug van de klant, maar feit blijft dat, gewoon vanuit het oogpunt van de consument gezien, het prijsverschil veel en veel te groot is. Zeker voor mensen die precies weten wat ze nodig hebben en het zelf monteren.
"Shirtje korte mouwen € 200, c'est pas normal!"

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37825
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 15 aug 2006 23:06

Dus eigenlijk verzieken de fabrikanten de markt voor hun eigen dealers...
Less is bore

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Moderator
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 16 aug 2006 02:13

Salden speelt vals met groepen he. Ik weet niet hoeverre ze het nog doen, maar in het verleden werden er gewoon complete fietsen besteld om de onderdelen eraf te slopen en los te verkopen
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

maatchen
Forum-lid
Berichten: 669
Lid geworden op: 24 aug 2004 13:09

maatchen 16 aug 2006 13:33

Quoten: Origineel geplaatst door Daniel1975 op 15 Augustus 2006

Van Rossem heeft het bij mij vorig jaar al verpest. Een Pinarello Galileo met volledige opbouw aanbieden tegen 100 adviesprijzen noem ik niet goedkoop. Was ook niet bespreekbaar. Heeft hem serieus een fiets/klant gekost, want zowel van Herwerden als Schouten waren nog duurder (opbouwkosten) en hij was dus de "goedkoopste" in de regio. Nu lekker de fiets bij mijn oude FM in Zierikzee besteld met een leuke korting. Voor 100,- was ik niet gaan lopen, een fietsenmaker dichtbij is mij wat waard, maar het gat was beduidend groter.


Tja, ik verkocht ook wel eens dure fietsjes, 4000 euri plus, maar ik verkocht liever wat goedkopere. Zo 4000 euri-fietsje koste me soms zo'n kleine 3000 euri (ex. BTW) in. Kan je zelf uitrekenen dat er op een 1500 euri-fietsje inkoop 750 euri nog wel eens meer te verdienen viel dan op die dure.Weet overigens niet hoe dat in jullie kikkerlandje is. Maar soortgelijke verhoudingen lijken me niet onwaarschijnlijk.

maatchen
Forum-lid
Berichten: 669
Lid geworden op: 24 aug 2004 13:09

maatchen 16 aug 2006 13:37

Quoten: Origineel geplaatst door Scepticus op 15 Augustus 2006


Quoten: Origineel geplaatst door Maatchen op 15 Augustus 2006

Misschien is het een ideetje voor zij die FM-etjes en lLBS' duur vinden om eens even te vragen wat die aan inkoop kwijt zijn, ook even een mailtje sturen naar Salden, en kijken wat die betalen. Kan je zo uitrekenen wie er je een bruto poot uittrekt................


Shimano Benelux!
En het is idd zeker niet per definitie zo dat de LBS zijn zakken vult over de rug van de klant, maar feit blijft dat, gewoon vanuit het oogpunt van de consument gezien, het prijsverschil veel en veel te groot is. Zeker voor mensen die precies weten wat ze nodig hebben en het zelf monteren.


Ik zou het anders willen stellen. NML:
Het is per definitie zo dat de LBS zijn zakken niet vult over de rug van de klant (uitzonderingen bevestigen de regel).
Misschien zou er ook eens iemand een statistiekje moeten maken van bijvoorbeeld het vehikel waar de gemiddelde FM in rondrijdt, en waar de gemiddelde webwinkeleigenaar in rondrijdt.
 
 

maatchen
Forum-lid
Berichten: 669
Lid geworden op: 24 aug 2004 13:09

maatchen 16 aug 2006 13:39

Quoten: Origineel geplaatst door Daniel1975 op 15 Augustus 2006

Dus eigenlijk verzieken de fabrikanten de markt voor hun eigen dealers...

Mogelijk, maar de fabrikant wil ook gewoonn verkopen, en of dat via Salden gaat die bijv. rechtstreeks inkoopt of via tussenhandel, maakt voor die fabrikant niet veel uit

maatchen
Forum-lid
Berichten: 669
Lid geworden op: 24 aug 2004 13:09

maatchen 16 aug 2006 13:40

Quoten: Origineel geplaatst door Amclassic-fan op 16 Augustus 2006

Salden speelt vals met groepen he. Ik weet niet hoeverre ze het nog doen, maar in het verleden werden er gewoon complete fietsen besteld om de onderdelen eraf te slopen en los te verkopen

Dacht je dat Salden de enige was die dat deed/doet?

Plaats reactie