[img=http://www.cyclingnews.com/photos/2007/ ... _front.jpg]
Nieuwtje in de Tour: de cassette van SRAM. Het materiaal is -hoe ouderwets- staal, maar de cassette schijnt wel minder dan 100 gram te wegen.
Is dit de toekomst?
Volledig verhaal:
klik
SRAM Red cassette: hol!
raso ssr: http://www.ifrider.com/belgian-ssr/" onclick="window.open(this.href);return false;
Ti Deluxe: http://www.ifrider.com/laser-etched-ti-deluxe-29er/" onclick="window.open(this.href);return false;
Ti Deluxe: http://www.ifrider.com/laser-etched-ti-deluxe-29er/" onclick="window.open(this.href);return false;
Tyr W schreef:[img=http://www.cyclingnews.com/photos/2007/ ... _front.jpg]
Nieuwtje in de Tour: de cassette van SRAM. Het materiaal is -hoe ouderwets- staal, maar de cassette schijnt wel minder dan 100 gram te wegen.
Is dit de toekomst?
Volledig verhaal:
klik
Er staat o.a. "Either way, we can't argue with the bit's staggering weight: the prototype was just 100g, minus the smallest three cogs and lockring."
100 gram dus maar gewogen minus de kleinste 3 en de sluitring. De kleinste is nu 13T, dus dan de 12, 11 en een 10????
Oh, wacht er zitten al 8 kransjes op, dan is het dus een 11 voudige cassette!
Ben ik nu abuis?
(2 kranjes missen , dan 12 en 11...)
Fiets... ook eens 11 speed!
Van Rouesartisanal: De middelste 8 tandwieltjes 'zweven' tussen de 2 buitenste. De twee buitenste zitten als enige vast. De 8 hangen daar als blok tussen.
Ik vind die cassette wel heel veel tandjes missen... Of is dat gezichtsbedrog?
Ik vind die cassette wel heel veel tandjes missen... Of is dat gezichtsbedrog?
Snow schreef:SpEric schreef:kleinste nu is een 14 ..
tel de helft maar een eens. 7
bij sram mist er een tandje om de schakeleigenschappen te bevorderen.
Sjees....kun je ook een iets duidelijker bericht posten. Ja de helft van 14 is 7 en....???? Ik lees de thread diverse keren maar kan er niks van bakken.
Iets meer tekst doet niemand pijn SpEric
sorry.
Als je de kleinste cassette neemt en je telt het aantal tandjes, dan kom je op 13 uit. Maar dat komt om dat ze bij de 14 tands cassette 1 tandje hebben weg gelaten om de schakeleigenschappen te bevorderen.
Als je dus de helft vh aantal tandjes telt, dan kom ik nog steed op 7 !
dubbel dat aantal en je komt of 14. Dus eingelijk is het een 14 tands cassette.
Als je goed telt en kijkt, zit je net voor de helft, dus misschien moet het wel doorgaan voor een 15 tands cassette.
Ik denk niet dat ze met 11 speed komen, daar wordt niemand wijzer van denk ik ..
Nee, het zijn echt 13 tandjes!
Als je van de punt van 1 tandje diagonaal naar de andere kant van het tandwieltje gaat kom je midden tussen 2 tandjes uit. Er moet dus een oneven aantal tandjes zijn!
Als je van de punt van 1 tandje diagonaal naar de andere kant van het tandwieltje gaat kom je midden tussen 2 tandjes uit. Er moet dus een oneven aantal tandjes zijn!
"Shirtje korte mouwen € 200, c'est pas normal!"
@scepticus : Inderdaad je bent me net voor, i.i.g. oneven. (ik had precies dezelfde diagonalen getekend en toen de tanden genummerd, 13)
@ SpEric : 8T op deze "spider" en 3 losse. Tellen we : 8+3= 11
Nogmaals : Er staat o.a. "Either way, we can't argue with the bit's staggering weight: the prototype was just 100g, minus the smallest three cogs and lockring."
Ik kom dan maar met 11 speed, daar worden we weer wijzer van. Reeds!
Er staat op de genoemde sites enige, op zijn zachtst gezegd, verwarrende informatie over deze cassette. Op deze site inmiddels ook trouwens.
@ SpEric : 8T op deze "spider" en 3 losse. Tellen we : 8+3= 11
Nogmaals : Er staat o.a. "Either way, we can't argue with the bit's staggering weight: the prototype was just 100g, minus the smallest three cogs and lockring."
Ik kom dan maar met 11 speed, daar worden we weer wijzer van. Reeds!
Er staat op de genoemde sites enige, op zijn zachtst gezegd, verwarrende informatie over deze cassette. Op deze site inmiddels ook trouwens.
Fiets... ook eens 11 speed!