Getest: Polar Verity Sense, handige hartslagmeter
Vraag naar de meest nauwkeurige manier om je...
Om het forum te gebruiken dien je je eerst in te loggen.
Waarom zou je niet rijden met een 11 speed ketting. Zou die zo veel te breed zijn dat het niet werkt?leon1 schreef: ↑06 jan 2021 23:01Een Campa 12spd dilemma waar ik mee zit. De ketting moet van Campa altijd geponst worden. Snelsluitingen zijn er niet. Nu heb ik wat informatie proberen te vergaren over een passende snelsluiting voor de 12spd ketting. Een Sram Eagle zou passen. Andere (Sram road 12spd of KMC) zouden niet passen.
Zijn er hier gebruikers van de 12spd Campa ketting die een snelsluiting gebruiken? En welke? Of raden jullie aan de ketting toch maar te ponsen?
Ik rijd al jaren met een 11spd Campa met KMC missing links trouwens. Normaal wissel ik regelmatig van ketting nl. Als ik ga ponsen wordt dat moeilijker. Campa zegt zelf dat je een ketting max twee keer mag ponsen. Wisselen zou dus dan ook kunnen maar is wel wat onhandiger. Wat vinden jullie van het meerdere malen sluiten van een ketting via een pons? Uiteraard wel met een nieuwe stift.
Het gaat mij niet om de kosten trouwens. Als ik wel ga ponsen dan koop ik ook gewoon de tool van Campa zelf. Duur maar schijnbaar ook erg goed.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers