Remmen, sturen, cranks etc., maar ook lampen en fietskoffers

zadelpijn met Selle San Marco Aspide

jorw
Forum-lid
Berichten: 5
Lid geworden op: 13 mei 2008 13:35

jorw 13 mei 2008 14:13

Hallo,

Ik heb van het voorjaar een nieuwe F4:13 gekocht met een Selle San Marco Aspide zadel erop. Staat er erg kek op maar het zit voor geen meter. Eerst gewoon blaren opgelopen. Naar aanleiding daarvan het zadel iets naar achter gezet en nu flink last van de zitbeentjes. Heb er nu een dikke 500 km op gereden.

Heeft er iemand ervaring met dit zadel?
Weet iemand hoe lang je een zadel moet inrijden?
En hoe lang moet je doorbijten om eelt te kweken?

hoor graag van jullie.
Een dag niet geklommen is een dag niet geleefd!

campasuper
Forum-lid
Berichten: 1925
Lid geworden op: 04 jun 2006 18:59

campasuper 13 mei 2008 21:02

Ja, dat is wel even wennen, zo'n Aspide.
Het wennen kan lang duren, 1000 km is niets bijzonders, en ik ken mensen die er nooit aan wennen, vooral als je twee zadels / fietsen hebt.
Bij mij zat de Aspide in één keer goed, maar ik kwam ook van een waardeloos zadel, voor de Aspide veel ontstekingen gehad aan het zitvlak. Met de Aspide geen last meer.
Kort gezegd: doorbijten en hopen dat het goed komt of kiezen voor een ander zadel.
Als je Campa hebt, wil je echt nooit meer iets anders

moustache
Forum-lid
Berichten: 1404
Lid geworden op: 15 jun 2007 16:39

moustache 13 mei 2008 21:14

Ook ik heb een Aspide.
Afgelopen winter 2 maanden niet of nauwelijks op de fiets gezeten. Nu na 3500 km kan ik eindelijk zeggen dat ik na een rit van 150 km het zitvlak niet voel.
Bij mij is het dus een kwestie van doorbijten iedere keer na de winter.
Maar het kan maar zo zijn dat je er nooit aan went, hij is nu eenmaal hard.

Ik wil in ieder geval niets anders meer.

woutre
Forum-lid
Berichten: 610
Lid geworden op: 30 aug 2006 18:01

woutre 13 mei 2008 21:49

Heb sinds een maand ineens last van m'n zitvlees, terwijl ik al bijna 3 jaar op dit zadel rijd.
Het is toch ook niet zo dat een Aspide dusdanig verslijt dat je na verloop van tijd last krijgt.
Of hebben anderen dezelfde ervaring?

pjotr
Forum-lid
Berichten: 947
Lid geworden op: 19 aug 2005 21:54

pjotr 14 mei 2008 00:40

Ik reed er ook mee, zonder enig probleem. Tot ik op een gegeven moment last kreeg, hij is vrij hard. Toen overgeschakeld naar een Selle San Marco Concor.. nergens last meer van. Hij is iets zwaarder maar zit super en kost €35!
Anti-Spacers!

campasuper
Forum-lid
Berichten: 1925
Lid geworden op: 04 jun 2006 18:59

campasuper 14 mei 2008 10:13

Woutre schreef:Heb sinds een maand ineens last van m'n zitvlees, terwijl ik al bijna 3 jaar op dit zadel rijd.
Het is toch ook niet zo dat een Aspide dusdanig verslijt dat je na verloop van tijd last krijgt.
Of hebben anderen dezelfde ervaring?


Ik heb de mijne al vijf jaar en geen last. In het voorjaar, als ik weer meer ga fietsen is het wel even doorbijten maar dat is slechts een week, hooguit twee.
Is de zeem in je broek wel OK?
Als je Campa hebt, wil je echt nooit meer iets anders

jorw
Forum-lid
Berichten: 5
Lid geworden op: 13 mei 2008 13:35

jorw 14 mei 2008 14:05

Hmmm....doorbijten en hopen dat het goed komt klinkt mij niet als muziek in de oren, maar goed. Heeft er ook iemand ervaring met de afstelling van het zadel. Hoe ver moet je een zadel naar voren of naar achter zetten en onder welke hoek?

Kijk weer uit naar leuke en zinvolle reacties!
Een dag niet geklommen is een dag niet geleefd!

giosbeast
Forum-lid
Berichten: 141
Lid geworden op: 23 apr 2007 22:10

giosbeast 14 mei 2008 14:19

Als het voor geen meter zit, en iedereen roept dat ie er min of meer last van heeft....

Call me stupid, maar waarom neem je dan niet gewoon een ander zadel?

Honderden kilometers pijn alleen voor de 'looks' ???

Gebruikersavatar
scepticus
Forum-lid HC
Berichten: 10718
Lid geworden op: 04 mei 2005 13:32

Gebruikersavatar scepticus 14 mei 2008 14:27

Afbeelding
Neem gewoon lekker een Brooks Swift :D
"Shirtje korte mouwen € 200, c'est pas normal!"

jorisb
Forum-lid
Berichten: 1279
Lid geworden op: 21 mar 2008 10:56

jorisb 15 mei 2008 13:45

Eerder reed ik met een Selle Italia Flite (oude model), daarna ben ik met een nieuwe fiets overgestapt op de Aspide, maar daar zat ik echt niet lekker op. Wat ik op de sites van de fabrikanten heb gevonden is de Aspide smaller dan de Flite, dus dat zal een van de oorzaken zijn geweest vermoed ik. Inmiddels rij ik op een Selle Italia SLR zadel en dat gaat dit seizoen prima.

misspiggy
Forum-lid
Berichten: 63
Lid geworden op: 16 apr 2006 11:38

misspiggy 15 mei 2008 21:08

Ik rijd al jaren op een aspide carbon. Knalhard maar perfect voor mij. Ik rijd slechts 10000 km per jaar dus als het er meer worden dan is het wellicht een probleem.

Ook op de MTB gaat het super. Ik denk dat het heel erg persoonlijk is. Proberen is het devies en als het niet werkt: ander zadel erop

woutre
Forum-lid
Berichten: 610
Lid geworden op: 30 aug 2006 18:01

woutre 16 mei 2008 03:59

Miss Piggy schreef:Ik rijd slechts 10000 km per jaar


Slechts 10.000? Ken mensen die minder rijden, waaronder ikzelf :).

Heb vandaag een testmodel van de SMP Stratos ontvangen, dus ben heel benieuwd hoe die rijdt.
Alleen wel jammer dat die rood is, vloekt zo lekker met blauw, wit en zwart. Maar ach, 't is maar tijdelijk.

Plaats reactie