Remmen, sturen, cranks etc., maar ook lampen en fietskoffers

Look Keo recall

tim0thyb
Forum-lid
Berichten: 83
Lid geworden op: 31 mei 2008 17:15

tim0thyb 30 mar 2010 20:33

Ik ben ook erg benieuwd... Heb zelf ook setje uit 2005.

Gebruikersavatar
antoni
Forum-lid
Berichten: 510
Lid geworden op: 15 jul 2005 00:10

Gebruikersavatar antoni 30 mar 2010 20:37

lancev7 schreef:Geen idee, maar stuur eens een mailtje naar de importeur van Look, die kunnen het je vast vertellen.


Zojuist een mailtje gestuurd naar Tehava
Specialized Tarmac SL6 Disc
Jan Janssen Vector

Gebruikersavatar
marconi
Forum-lid
Berichten: 2459
Lid geworden op: 10 mei 2004 14:00

Gebruikersavatar marconi 30 mar 2010 21:43

Tim0thyB schreef:Ik ben ook erg benieuwd... Heb zelf ook setje uit 2005.


Ik ook!
Ben bij Plieger in Meerkerk geweest nadat ik na maanden wachten geen antwoord kreeg op mijn EMail vraag of die recall nog actueel is.
Mij werd verteld dat indien de pedalen nog steeds OK waren er niets meer te vrezen was! Hoe kan men dat nu weten?
Na veel gezeik heeft men de pedalen ( daar ook gekocht samen met een Pinarello!) toch maar ingenomen om met de vertegenwoordiger overleg te plegen of die pedalen van nieuwe assen kunnen worden voorzien.
Zo zie je dat de ene FM goede service geeft zoals Presto terwijl een andere enorm moeilijk doet. Je kan net zo goed op internet kopen want voor service maakt dat niets uit! Wel veel goedkoper!
Ik voel mij niet meer veilig op die pedalen want wie weet breekt er zomaar een as als je kracht zet.
Ook las ik op dit forum dat iemand een paar Keo2 max had gekocht die ook binnen een paar dagen een pedaalbreuk had.
Ik denk dat ik maar overga op Shimano Ultegra PD 6700.
Autografo Fausto Coppi originale! @ Pavia, augustus 1955

stoli
Forum-lid
Berichten: 380
Lid geworden op: 01 sep 2009 18:34

stoli 30 mar 2010 23:08

jonge jonge 5 jaar geleden een foute productie, en dan ga je nu huilen dat je heel look niet meer moet?
ga lekker spd sl rijden dan..

Gebruikersavatar
nespresso
Forum-lid
Berichten: 580
Lid geworden op: 06 dec 2008 23:52

Gebruikersavatar nespresso 30 mar 2010 23:36

Tja Stoli, vertrouwen moet je opbouwen, vraag dat maar aan Toyota... Ik heb er in de afgelopen jaren op de club wel een paar op d'r bek zien gaan door afbrekende pedaalassen, dat wil je echt niet meemaken want dan huil je pas echt (als je nog kan huilen).

Gebruikersavatar
marconi
Forum-lid
Berichten: 2459
Lid geworden op: 10 mei 2004 14:00

Gebruikersavatar marconi 31 mar 2010 16:38

stoli schreef:jonge jonge 5 jaar geleden een foute productie, en dan ga je nu huilen dat je heel look niet meer moet?
ga lekker spd sl rijden dan..


Ik ga niet huilen omdat Look een productiefout had maar omdat ik grote problemen ontmoette bij die "recall " bij de FM waar ik die pedalen en fiets gekocht heb.
Ik ben geen coureur die veel km maakt en het kan best zijn dat er een pedaalas breekt na 5 jaren gebruik dat overeenkomt met 1 jaar gebruik voor een coureur!
Die opmerking van die FM dat indien de as nu nog niet gebroken is , dat dit ook niet meer zal gebeuren is grote KUL ! Vergoed hij alle schade indien dit wel zou gebeuren? Enige garantie dat het niet meer zal gebeuren? Natuurlijk niet! Nou, IK neem dus geen enkel risico wetende dat ook mijn pedaalassen een productiefout kunnen hebben.
Ik had min of meer al besloten om over te gaan op de Look2Max als mijn Sprints niet zouden worden voorzien van nieuwe assen totdat ik las dat ook die zomaar kunnen breken ! Verder zijn er klachten dat deze pedalen niet meer in de "instappositie" terugdraaien hetgeen veroorzaakt zou kunnen worden door een strakke rubberen afdichtring die verhinderen dat het pedaal uit zichzelf met het zwaarste punt naar beneden draait. Ik vind dit een groot probleem!

Pedaalbreuk Look Keo 2 max:
http://forum.fiets.nl/topic.asp?TID=34380

Verder ben ik helemaal geen Shimi fan maar ik las in de laatste TOUR dat de Ultegra PD 6700 en de Dura Ace PD 7810 heel goed beoordeeld werden.
Mijn favoriete groep is Campa maar hun pedalen zijn schreeuwend duur en blinken niet uit vergeleken met Shimi of andere pedalen.
Autografo Fausto Coppi originale! @ Pavia, augustus 1955

madhill
Forum-lid
Berichten: 1330
Lid geworden op: 23 mar 2006 19:55

madhill 31 mar 2010 17:42

Heb de Keo carbons zwart met witte clip maar geen nummer te bekennen.
Pinarello FP6, Campa SR titanium, Shamal Ultra

Gebruikersavatar
marconi
Forum-lid
Berichten: 2459
Lid geworden op: 10 mei 2004 14:00

Gebruikersavatar marconi 31 mar 2010 17:54

Madhill schreef:Heb de Keo carbons zwart met witte clip maar geen nummer te bekennen.


Moeilijk te zien maar het staat er wel op:

http://www.grofa.de/

Dan ff klikken op Mehr Infos ---> onder Keo's Stahlachsen. Daarna scrollen tot je de plaatjes zie met voorbeelden.
Autografo Fausto Coppi originale! @ Pavia, augustus 1955

madhill
Forum-lid
Berichten: 1330
Lid geworden op: 23 mar 2006 19:55

madhill 31 mar 2010 20:23

Goeiendag dat is klein. Moet echt tot morgen wachten tot het weer wat licht is want dit is niet te lezen :)
Pinarello FP6, Campa SR titanium, Shamal Ultra

Gebruikersavatar
Le Grimpeur
Forum-lid
Berichten: 2623
Lid geworden op: 24 nov 2009 14:37

Gebruikersavatar Le Grimpeur 31 mar 2010 22:32

Madhill schreef:Goeiendag dat is klein. Moet echt tot morgen wachten tot het weer wat licht is want dit is niet te lezen :)

Je hebt toch wel op de afbeelding zelf "geklikt"?;). Dan wordt het ècht groot en goed leesbaar hoor.
60 x Ventoux

Gebruikersavatar
marconi
Forum-lid
Berichten: 2459
Lid geworden op: 10 mei 2004 14:00

Gebruikersavatar marconi 31 mar 2010 23:13

Le Grimpeur schreef:
Madhill schreef:Goeiendag dat is klein. Moet echt tot morgen wachten tot het weer wat licht is want dit is niet te lezen :)

Je hebt toch wel op de afbeelding zelf "geklikt"?;). Dan wordt het ècht groot en goed leesbaar hoor.


Ik denk dat hij de afbeelding op de pedalen bedoelt. Ik heb die zelf ook met een vergrootglas bekeken om zeker te zijn dat het 2005 betrof. De lak over die letters en cijfers maakt het moeilijk. Hoe dikker de lak des te moeilijker is het te lezen.
Autografo Fausto Coppi originale! @ Pavia, augustus 1955

Gebruikersavatar
Le Grimpeur
Forum-lid
Berichten: 2623
Lid geworden op: 24 nov 2009 14:37

Gebruikersavatar Le Grimpeur 01 apr 2010 11:27

Marconi schreef: Ik denk dat hij de afbeelding op de pedalen bedoelt. Ik heb die zelf ook met een vergrootglas bekeken om zeker te zijn dat het 2005 betrof. De lak over die letters en cijfers maakt het moeilijk. Hoe dikker de lak des te moeilijker is het te lezen.

Ja, ik denk dat ik het verkeerd geïnterpreteerd heb ;). Zelf heb ik twee sets Keo Carbon pedalen en daar is het, alhoewel wel erg klein, toch redelijk goed af te lezen omdat die niet zo glimmen (maar je moet er inderdaad wel goed licht bij hebben).
60 x Ventoux

Plaats reactie