Zijn de spacers bij de velgremblokjes nodig?
- thestudent
- Forum-lid HC
- Berichten: 5385
- Lid geworden op: 03 feb 2011 22:24
- Locatie: Ergens tussen de veluwe en de rijn
Kijk zonder wiel heb je er weinig aan een foto. De remhoef staat nu op standje open. Dit gebruik je alleen om het wiel te monteren, niet om te fietsen. Echter de stelschroef voor de kabelspanning is hier volledig omhooggedraaid. Als je deze volledig terug indraait geef je meer kabel aan de rem en gaat deze verder open. Verder heb je ook gewoon nog ruimte om even de kabel los te maken met een imbus en meer kabel over te houden. Hierdoor kan ik me niet voorstellen dat je een open remhoef nodig hebt om uberhaupt het wiel te laten draaien.
Whenever Bicycles are broken or Menaced by international communism; Bicycle Repair Man is Ready!
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 6334
- Lid geworden op: 24 jul 2010 20:46
- Locatie: Omgeving Eindhoven
De draaiknop waar je buitenkabel bij de rem komt, staat geheel open.
Indraaien dus waardoor de ruimte tussen de remblokken en de velg wat groter wordt.
Die draaiknop is voor de afstelling van de blokken, wanneer de blokken wat afgesleten zijn kun je dmv die draaischroef uit te draaien, de remblokken weer dichter bij de velg brengen.
Oh, zie reactie van thestudent!
Indraaien dus waardoor de ruimte tussen de remblokken en de velg wat groter wordt.
Die draaiknop is voor de afstelling van de blokken, wanneer de blokken wat afgesleten zijn kun je dmv die draaischroef uit te draaien, de remblokken weer dichter bij de velg brengen.
Oh, zie reactie van thestudent!
-
- Forum-lid
- Berichten: 4
- Lid geworden op: 15 mei 2021 00:37
-
- Forum-lid
- Berichten: 111
- Lid geworden op: 02 jan 2013 15:53
Zou eens beginnen met de remkabel los te maken van de rem de inbus waarmee je rembakel is vastgezet los draaien en dan kijken of je wiel wel rond draaid.
Canyon Ultimate CF SLX Ultegra R8050, Cube LTD SL 29 Deore XT
Je rem staat nu scheef, waardoor éen van de blokjes tegen de velg duwt. Je kunt de rem gewoon met de hand rechtzetten. Links en rechts van de velg evenveel ruimte. Dan de voorrem zachtjes dichtknijpen. Een van de twee blokjes gaat altijd eerder tegen de velg aan. Dat hoort zo.
Maak als je dit gedaan hebt nog even een foto van voren. Dan kunnen we nog meekijken nog iets slims zeggen over de afstand tussen remblok en velgrand.
Maak als je dit gedaan hebt nog even een foto van voren. Dan kunnen we nog meekijken nog iets slims zeggen over de afstand tussen remblok en velgrand.
Kijk anders dit filmpje eens: Park Tool - Brake Caliper Mounting & Adjustment - Dual Pivot
https://www.youtube.com/watch?v=q4ay12CSF48
https://www.youtube.com/watch?v=q4ay12CSF48
"Shirtje korte mouwen € 200, c'est pas normal!"
^dat dus (is slechts een keer of 10 gesuggereerd denk ik, dus ik snap dat je dit gemist hebt)joridebont schreef: ↑20 feb 1975 11:51 Zou eens beginnen met de remkabel los te maken van de rem de inbus waarmee je rembakel is vastgezet los draaien en dan kijken of je wiel wel rond draaid.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?
baanfiets kopen?