Een speciaal forum over wielen, naven, banden en aanverwante artikelen.

Reynolds Aero 46

Gebruikersavatar
Emielepiel
Forum-lid
Berichten: 302
Lid geworden op: 22 feb 2013 14:55
Locatie: Stadskanaal
Contact

Gebruikersavatar Emielepiel 27 sep 2020 17:43

Tijdens mijn zoektocht naar nieuwe wielen stuit ik op de Reynolds Aero 46 voor velgremmen. Dit type is al een paar jaar oud, maar ik vind ze wel erg gaaf!
Hier een foto van het detail van de velgen. Wat ik me afvraag, blijft er water in de velgen staan? Heeft iemand hier ervaring mee? Lijkt me niet echt wenselijk dat hier water in blijft staan tijdens natte ritjes en het schoonmaken.
Heeft er überhaupt iemand ervaring met deze wielen? En zo ja, hoe zijn deze?

Gebruikersavatar
Philippos
Forum-lid
Berichten: 2862
Lid geworden op: 08 jun 2018 23:40
Locatie: Castricum
Contact

Gebruikersavatar Philippos 27 sep 2020 19:32

Als ik zo vrij mag zijn, die spaakgat ziet er wel een beetje vreemd uit 🤔

Ja er zou water in kunnen blijven zitten. Hoeft niet maar kan. Van de zomer een flats over mijn schoenen gekregen van iemand anders zijn wiel waar de band en biba er vanaf was. Wielen waren schoongemaakt vlak daarvoor.

Sommige merken/modellen hebben drainage gaten in de velgen zitten, andere niet. Ik weet niet hoe het met deze type is? Ik ben daar een voorstander van, als het water niet weg kan een je moet wachten totdat die eens verdampt is, is dat best vervelend. Vooral met de combinatie aluminium nippels en carbon velgen.

sharkman113
Forum-lid HC
Berichten: 5374
Lid geworden op: 18 okt 2007 22:15

sharkman113 28 sep 2020 20:41

Als je een goede set voor op het vlakke zoekt is de Aero 46 zeker een goede keuze (als de prijs in orde is). Voor in de bergen en zeker met slecht weer is geen enkel carbon wiel met i.c.m. velgremmen een aanraden.

Velgen en spaken zijn top en veel beter ga je niet vinden. Naven zijn afhankelijk van het jaar van DT (internals) van Reynolds zelf of van Industry nine. Ze zijn allemaal betrouwbaar maar enkel van de DT zijn ook eenvoudig onderdelen te vinden.
Ik heb de versie met DT naven gehad en rijd nog steeds een DB set en de laatste zou ik zou weer kopen (niet de allerlichtste maar i.c.m. schijfremmen eigenlijk gewoon onverwoestbaar)

Plaats reactie