@Bigg Hoss je zegt dat je zwaar bent, vandaar de naam wellicht ?, maar dat is een erg rekbaar begrip. Met 15c velgen kun je eventueel prima met 25 en 23 mm banden rijden. Als je dat wil. Maar zou het inderdaad eerst gewoon eens met de 28 mm proberen. Juist als je aan de zware kant ben zijn iets bredere banden een aanrader.
Met de 16 grams C02 patronenen krijg je die echt wel voldoende op druk om veilig thuis te komen hoor. Na gebruik van die patronen moet je thuis nog altijd nog even extra pompen omdat ze dan wat sneller leeg lopen.
Verwisselen van bandenmaat
@sge volgens wat ik online vind kom ik met 16gr co2 patronen niet toe ik volg alleen deze info natuurlijk. Volgens de tabel haal ik uit 16gr 6bar op een 700x28c band en met een 20gr 7.3bar en als ik dan opzoek welke bar ik nodig heb met mijn gewicht (116kg) zou ik voor 6,1 en achter 6,7 dan kom ik volgens deze info niet toe met een 16gr. Dus dit is geen grap als deze info natuurlijk fout is hoor ik graag de juiste uitleg?
Mvg
Roosen Michael
Mvg
Roosen Michael
@jsparie kijkt aan deze uitleg heb ik al meer aan de uitleg van @sge (is dit een grap ben ik niet zoveel ik heb al 3 co2 patronen liggen van 16gram maar inderdaad als ik de info volgde van online zou dit niet voldoende zijn daar mee dat ik dit hier eens de vraag stelde jullie gebruiken de patronen natuurlijk al lang dus met die 16gr patronen op 700x28c is geen probleem met mijn gewicht 116kg
Mvg
Roosen Michael
Mvg
Roosen Michael
Dat is inderdaad een aardig gewicht. Dan zou ik zeker met 28 mm banden blijven rijden en niet overgaan op 25 en 23. Je hebt de ideale druk opgezocht wellicht. Dat is mooi, maar zo nauw houdt het niet. De meningen hierover verschillen.
Met 16 gram kom volgens mij richting 6 bar. Dat is genoeg om veilig thuis te komen met 28 mm banden. Met die patronen loopt je band sneller leeg dan met een gewone pomp. Dus het beste is om er thuis voor de volgende rit direct wat bij te pompen anders zit je snel wel te laag.
Met 16 gram kom volgens mij richting 6 bar. Dat is genoeg om veilig thuis te komen met 28 mm banden. Met die patronen loopt je band sneller leeg dan met een gewone pomp. Dus het beste is om er thuis voor de volgende rit direct wat bij te pompen anders zit je snel wel te laag.
Bedankt voor a deze info en indd ik heb een klein pompje gekocht voor in de zadeltas op eerst een beetje op te pompen dan ga ik blijven op die 16gram patronen. Ja de bedoeling is om terug op die 90kg te graken van vroeger.
Momenteel doenik al ritjes van 30km met een oude herenfiets en heb een trainingsschema bekeken om op te bouwen naar 50 km en daar bij doe ik ook nog eens aan cardio in fitness ik kom trouwens van 120 kg dus toch al mooie 4 kg kwijt op een paar weken
Mvg
Roosen Michael
Momenteel doenik al ritjes van 30km met een oude herenfiets en heb een trainingsschema bekeken om op te bouwen naar 50 km en daar bij doe ik ook nog eens aan cardio in fitness ik kom trouwens van 120 kg dus toch al mooie 4 kg kwijt op een paar weken
Mvg
Roosen Michael
De hoeveelheid bar moet je niet opzoeken maar voelen, ik vind het persoonlijk nogal geblaat zeker het gehipe over bredere banden. Het gaat mij meer om dat je deze verkrijgt door het gebruik van c02 patronen in plaats van een pomp te gebruiken, willen sporten maar te lui om een handpomp te gebruiken zeg maar.BiggHoss schreef: ↑04 mei 2020 09:35 @sge volgens wat ik online vind kom ik met 16gr co2 patronen niet toe ik volg alleen deze info natuurlijk. Volgens de tabel haal ik uit 16gr 6bar op een 700x28c band en met een 20gr 7.3bar en als ik dan opzoek welke bar ik nodig heb met mijn gewicht (116kg) zou ik voor 6,1 en achter 6,7 dan kom ik volgens deze info niet toe met een 16gr. Dus dit is geen grap als deze info natuurlijk fout is hoor ik graag de juiste uitleg?
Mvg
Roosen Michael
Dat laatste is toch wel het nieuwe normaal aan het worden......
Los daarvan is 28 mm eigenlijk niet aan te raden op 15C velgen en veel massa, voor het aangenaam rijdt krijg je last van stootlekken.
Los daarvan is 28 mm eigenlijk niet aan te raden op 15C velgen en veel massa, voor het aangenaam rijdt krijg je last van stootlekken.
Herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig
Er is altijd ruimte voor verbetering. Met bredere velgen kun je nog iets meer comfort opzoeken door de druk te verlagen. Ik lees niet dat dit het specifieke doel is van de ts. Als ik bij 110 kg plus en 15c velgen de keuze had tussen 28 of 25 mm denk ik dat je bij 28 toch minder kans hebt op een stootlek en koos ik deze. Je kunt bij 25 mm immers de druk ook niet te ver laten zakken.
Volgens een test in het Duitse blad tour waren bij 6 bar 28 mm banden zelfs comfortabeler op 15c dan op 20c velgen. Het insturen ging wel wat trager maar was nog goed te doen. Bij 5 bar of minder werd het “ongedefinieerd“ en moest je eigenlijk naar 20c. Aldus tour.
Volgens een test in het Duitse blad tour waren bij 6 bar 28 mm banden zelfs comfortabeler op 15c dan op 20c velgen. Het insturen ging wel wat trager maar was nog goed te doen. Bij 5 bar of minder werd het “ongedefinieerd“ en moest je eigenlijk naar 20c. Aldus tour.