Als je in twee jaar tijd 5000 km hebt gereden en per seizoen 2 à 3 maal de remblokken hebt vervangen ben je vlgns mij geen wielrenner maar een wielremmer. Waarschijnlijk staan de remmen te strak afgesteld en/of zit je constant slepend aan de remhendels waardoor overmatige slijtage van remblokken en velgrand optreedthein69 schreef: ↑04 apr 2020 13:38 Ik fiets voornamelijk op gewone wegen,merk van mijn fiets is Scott Foil 10.De wielen heb ik nieuw aangekocht wel dit jaar de eerste maal de winter doorgefietst omwille van vorig jaar bepaalde familiale omstandigheden (sterfgeval na aanslepende ziekte)De remblokjes zijn de originele shimano ultegra blokjes en worden zeker 2 á 3 maal op het seizoen vervangen.Remblokjes kosten nu ook de wereld niet.De laatste tijd wel veel aluminium deeltjes in de remblokjes.Veel wordt er niet in de heuvels gefietst.
Hoe kan ik hier een foto plaatsen aub dat brengt misschien meer duidelijkheid.
Ingesleten velgrand speed AL42 na 5000 km
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless
@Orlok de fiets gaat elke 3 maand naar fm voor een volledige controle ,dit doe ik al 2o jaar nog nooit problemen mee gehad om de 3 à 4 jaar koop ik een nieuwe fiets deze worden altijd tot in de puntjes onderhouden.Elke onderhoudsbeurt kost mij maximum 3o€ dus max.90€ op een jaar wat ik persoonlijk niet veel vind om een gans seizoen op weg te gaan feilloos schakelen en nog nooit problemen gehad onderweg.Enkel ditmaal problemen met het achterwiel ,dit heb ik nog nooit meegemaakt dus daarom deze vraag op fiets nl.
- Maatwielen
- Forum-lid
- Berichten: 423
- Lid geworden op: 28 jan 2014 16:18
- Contact
Als je de velg en remblokjes niet schoonmaakt na een rit in de regen gaat het heel hard,hein69 schreef: ↑04 apr 2020 13:38 Ik fiets voornamelijk op gewone wegen,merk van mijn fiets is Scott Foil 10.De wielen heb ik nieuw aangekocht wel dit jaar de eerste maal de winter doorgefietst omwille van vorig jaar bepaalde familiale omstandigheden (sterfgeval na aanslepende ziekte)De remblokjes zijn de originele shimano ultegra blokjes en worden zeker 2 á 3 maal op het seizoen vervangen.Remblokjes kosten nu ook de wereld niet.De laatste tijd wel veel aluminium deeltjes in de remblokjes.Veel wordt er niet in de heuvels gefietst.
Hoe kan ik hier een foto plaatsen aub dat brengt misschien meer duidelijkheid.
Website: https://www.maatwielen.nl
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 4290
- Lid geworden op: 23 jul 2009 02:25
Die zijn wel redelijk ver heen ja, maar ik vraag me af hoe? Mijn wielen zien er bij die kilometerstand meestal nog vrijwel nieuw uit (heb momenteel zo'n 4-5 wielsets liggen met meer dan 5.000km). Ik heb dan ook nog nooit een set opgeremd, meestal heb ik ze ruim voor die tijd al verkocht.
De standaard Ultegra/DA remblokjes heb ik nooit als de betere ervaren. Koolstop Salmon blokken remmen een stuk beter, gaan langer mee en houden minder aluminium deeltjes vast, maar dan nog verklaart dat niet de extreme slijtage.
Woon je ergens langs de kust (zand/zout) en maak je je fiets/remvlakken nooit schoon?
De standaard Ultegra/DA remblokjes heb ik nooit als de betere ervaren. Koolstop Salmon blokken remmen een stuk beter, gaan langer mee en houden minder aluminium deeltjes vast, maar dan nog verklaart dat niet de extreme slijtage.
Woon je ergens langs de kust (zand/zout) en maak je je fiets/remvlakken nooit schoon?
Met rem onderaan bedoel je bij het bracket? Lopen de remmen niet ongemerkt een beetje aan? Daar verzamelt zich ook snel vuil.
Het kan ook de specifieke combi velg blokje zijn. De Shimano blokken zijn uitstekend maar wellicht net te agressief voor deze velgen.
Het kan ook de specifieke combi velg blokje zijn. De Shimano blokken zijn uitstekend maar wellicht net te agressief voor deze velgen.