Een speciaal forum over wielen, naven, banden en aanverwante artikelen.

Mistral Wheels

rikkert
Forum-lid
Berichten: 3536
Lid geworden op: 29 aug 2007 21:58
Locatie: N-H

rikkert 16 jan 2019 08:50

Cyclocrosser schreef: 15 jan 2019 16:40 Beste,

Ik vind het heel wat dat jullie een merk afkraken, zonder dat jullie überhaupt op deze wielen hebben gereden. Zelf rijd ik er ondertussen al twee jaar op en ben ik er zeer tevreden over! (Ik ben een internationaal competitieve wielrenner en weet het verschil tussen een goede en minder goede wielset echt wel te benoemen). Daarnaast verkoopt een grote fietsenwinkel zoals Hopmans, een van de bekendsten van Nederland, een merk zoals Mistral niet zomaar. Daarnaast worden bijna alle wielermaterialen gemaakt in China/Taiwan, dus waarom zou de kwaliteit slecht moeten zijn?

Als je op zoek bent naar een goede carbonwielset tegen een betaalbare prijs, dan zou ik het zeker doen!

Daarnaast leuk om op te merken. Wielenstudio in Bergen op Zoom heeft zelf ook al geïnformeerd om dit merk te gebruiken.
Serieus? Dat er nog mensen zijn die op deze manier hun merk promoten. Of maak je bekend als belanghebbende en geef gewoon informatie. Of zeg niks. Nu weet je, als je hier wat langer rondhangt op het forum, dat een deel van de gebruiker van dit forum helemaal losgaat.
Time flies like an arrow; fruit flies like a banana.

werkpaard
Forum-lid
Berichten: 192
Lid geworden op: 17 mei 2007 18:52

werkpaard 16 jan 2019 13:21

Cyclocrosser schreef: 15 jan 2019 16:40 Beste,

Ik vind het heel wat dat jullie een merk afkraken,...
Waar worden deze wielen afgekraakt dan?

Najieto
Forum-lid
Berichten: 363
Lid geworden op: 06 mei 2016 11:05

Najieto 16 jan 2019 14:42

Spykerracing90 schreef: 16 jan 2019 08:39 Een vergelijkbaar setje carbon wielen, 50 mm hoog, met Powerway naaf en Pillar spaken heb ik voor 350 euro uit China laten komen.
De 300 euro die deze wielen van Mistral extra kosten blijven lekker aan de strijkstok hangen. Ik snap dan ook wel dat Cyclocrosser graag zijn handeltje wil beschermen, snel verdiend.

Mijns inziens zonde van de euro's om dit spul hier te halen, beter zelf importeren, een setje samenstellen geheel naar wens bij een echte wielenbouwer of een setje van een bekend merk kopen.
Ik ben een leek wtb importeren. Maar betaal je dan ook niet nog extra invoerkosten etc? Of valt dat voor een wielset wel mee?
BMC Roadmachine 02 2019
BMC Teamelite 02 2020

Gebruikersavatar
Leim 17
Forum-lid
Berichten: 246
Lid geworden op: 15 dec 2015 21:07

Gebruikersavatar Leim 17 16 jan 2019 14:52

Najieto schreef: 16 jan 2019 14:42
Ik ben een leek wtb importeren. Maar betaal je dan ook niet nog extra invoerkosten etc? Of valt dat voor een wielset wel mee?
Zie viewtopic.php?f=10&t=50230
Die kerel fietst zo scherp als een mes; als je brood tegen hem gooit, krijg je het gesneden terug

Gebruikersavatar
MarkVeenstra
Forum-lid HC
Berichten: 6108
Lid geworden op: 13 jun 2013 15:05
Locatie: Delft

Gebruikersavatar MarkVeenstra 16 jan 2019 14:55

Cyclocrosser schreef: 15 jan 2019 16:40 Beste,

Ik vind het heel wat dat jullie een merk afkraken,..
Dat is dan maar wat je er in leest.

1 iemand zegt dat het lijkt op wielen uit china, maar dat de kwaliteit wel prima zal zijn.
Een ander struikelt over de naam vernoemd naar een wind.
En een 3e geeft alleen zijn mening dat je beter een handgespaakt, custom, setje kunt laten bouwen ipv een wielset als compleet te kopen.

Als die uitspraken op jou al overkomen als afkraken, dan wil ik niet weten hoe het fons topic op jou overgekomen is.

Overigens deel ik je mening niet dat je alleen ergens over kunt oordelen als je er zelf uit 1e hand ervaring mee hebt.
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013

Spykerracing90
Forum-lid
Berichten: 361
Lid geworden op: 21 sep 2014 01:16

Spykerracing90 16 jan 2019 15:03

Ja, je betaalt 4,5% invoerrechten over de bestelwaarde van buiten de EU, 21% BTW over bestelwaarde + invoerrechten en €17,50 afhandelingskosten voor PostNL. Het setje dat ik voor 300 USD heb besteld lag zo voor iets minder dan 360 euro thuis.

Ik heb het vermoeden dat meneer Mistral zelf niks bouwt maar hetzelfde spul inkoopt en voorziet van een sticker. Naaf (R13, R23 bestaat niet) & spaken zijn hetzelfde, velg durf ik niet met zekerheid te zeggen maar zou me weinig verbazen.

Gebruikersavatar
Philippos
Forum-lid
Berichten: 2863
Lid geworden op: 08 jun 2018 23:40
Locatie: Castricum
Contact

Gebruikersavatar Philippos 16 jan 2019 15:10

Testers: http://mistralwheels.com/testteam-mistral-wheels/
Username: Cyclocrosser == Kelvin Bakx ?
Berichten: 1
Lid geworden op: 15 jan 2019 16:35

Kijk even in het topic over Fons hoe het niet moet.
Importeren en verkopen (met marge) is niets mis mee bij een kwalitatief goed product, als je je garantie afhandeling ook op orde hebt. Ik denk dat mensen het er voor over hebben om de meerprijs te betalen tov zelf importeren en de daarbij horende uitzoek werk, als daar een goede, Nederlandse, klantenservice tegenover staat.
Wees open in je verhaal, daar kom je verder mee ;)

rikkert
Forum-lid
Berichten: 3536
Lid geworden op: 29 aug 2007 21:58
Locatie: N-H

rikkert 16 jan 2019 15:11

Spykerracing90 schreef: 16 jan 2019 15:03 Ja, je betaalt 4,5% invoerrechten over de bestelwaarde van buiten de EU, 21% BTW over bestelwaarde + invoerrechten en €17,50 afhandelingskosten voor PostNL. Het setje dat ik voor 300 USD heb besteld lag zo voor iets minder dan 360 euro thuis.

Ik heb het vermoeden dat meneer Mistral zelf niks bouwt maar hetzelfde spul inkoopt en voorziet van een sticker. Naaf (R13, R23 bestaat niet) & spaken zijn hetzelfde, velg durf ik niet met zekerheid te zeggen maar zou me weinig verbazen.
En als je dat dan importeert en van garantie voorziet, zijn er altijd mensen die daar de voorkeur aan geven ipv zelf te bestellen in China. Niks mis mee hoor. Hij kan waarschijnlijk ook sneller leveren. En hij doet er een sticker op. Is ook wat waard.

De vraag is: wat is dat dan waard. 100 euro 200 euro. Hij denk dat het plm 300 waard is. Als er veel mensen dat kopen vinden die dat ook. Als geen hond ze koopt, dan blijkbaar niet. Blijkbaar zzijn er redelijk wat mensen die voor deze zekerheid kiezen.

Ik trouwens niet. Een set van 350 ipv 650 kopen die dan kapot gaat: dan heb ik 300 over voor het geval ik een nieuw setje moet kopen. Dus ik loop het risico om voor 50 euro extra een nieuwe te moeten kopen, of ik houd 300 euro in mijn zak....
Time flies like an arrow; fruit flies like a banana.

rikkert
Forum-lid
Berichten: 3536
Lid geworden op: 29 aug 2007 21:58
Locatie: N-H

rikkert 16 jan 2019 15:18

Philippos schreef: 16 jan 2019 15:10 Testers: http://mistralwheels.com/testteam-mistral-wheels/
Username: Cyclocrosser == Kelvin Bakx ?
Berichten: 1
Lid geworden op: 15 jan 2019 16:35

Kijk even in het topic over Fons hoe het niet moet.
Importeren en verkopen (met marge) is niets mis mee bij een kwalitatief goed product, als je je garantie afhandeling ook op orde hebt. Ik denk dat mensen het er voor over hebben om de meerprijs te betalen tov zelf importeren en de daarbij horende uitzoek werk, als daar een goede, Nederlandse, klantenservice tegenover staat.
Wees open in je verhaal, daar kom je verder mee ;)
Daar komt de aap al uit de mouw :-). Inderdaad even bij Fons kijken hoe het niet moet. Ook ene Dotan zou ik niet om advies vragen :-)
Time flies like an arrow; fruit flies like a banana.

walter-
Forum-lid HC
Berichten: 5241
Lid geworden op: 08 okt 2017 11:27
Locatie: Lubbeek/België

walter- 16 jan 2019 16:48

werkpaard schreef: 16 jan 2019 13:21
Cyclocrosser schreef: 15 jan 2019 16:40 Beste,

Ik vind het heel wat dat jullie een merk afkraken,...
Waar worden deze wielen afgekraakt dan?
+1.
En we krijgen nadien vooral geen objectieve info waarom de wielen wel goed zouden zijn (wat zijn de betere technische specs, hoe is de garantieregeling, hoe is het kwalitietsproces, windtunneltests?, wat is het doorslaggevende argument deze wielen te nemen tov rest van de markt,....)

hayes

hayes 16 jan 2019 18:41

Goh, op zich is niets verkeerd met wielen inkopen en ze duurder doorverkopen. Sommigen willen zelf 'the hassle' niet van het kopen in China, invoeren en zo. Maar wat meer transparantie is dan wel welkom.
De levertijd van 30 dagen doet vermoeden dat ze idd uit het verre Oosten komen...

Garantie is 1 jaar. Moet dat in Europa wettelijk geen 2 jaar zijn?

Gebruikersavatar
Supergrover
Forum-lid HC
Berichten: 4468
Lid geworden op: 14 feb 2007 22:10

Gebruikersavatar Supergrover 16 jan 2019 20:15

walter- schreef: 16 jan 2019 16:48
werkpaard schreef: 16 jan 2019 13:21
Cyclocrosser schreef: 15 jan 2019 16:40 Beste,

Ik vind het heel wat dat jullie een merk afkraken,...
Waar worden deze wielen afgekraakt dan?
+1.
En we krijgen nadien vooral geen objectieve info waarom de wielen wel goed zouden zijn (wat zijn de betere technische specs, hoe is de garantieregeling, hoe is het kwalitietsproces, windtunneltests?, wat is het doorslaggevende argument deze wielen te nemen tov rest van de markt,....)
heb een vaag vermoeden dat we niks meer van ts gaan horen...

:mrgreen:


maar kan het, net als Havana, mis hebben....
"nat hout brandt niet!! "

Bianchi via Nirone 7

Plaats reactie