Een speciaal forum over wielen, naven, banden en aanverwante artikelen.

Latex in banden met tubes

Gebruikersavatar
svvander
Forum-lid
Berichten: 473
Lid geworden op: 28 okt 2016 20:13
Contact

Gebruikersavatar svvander 28 aug 2017 12:45

Ik zou het overwegen om op mijn brede gravelbanden te doen. Ik rij nu veel regelmatiger op baantjes met scherpe keitje en tractorsporen (waar andere rommel kan liggen). Moest ik hierdoor kleine lekken preventief kunnen tegengaan... (alhoewel tegengaan is niet de juiste uitdrukking).
"First, never follows"
gravelracers.actieforum.com (Nieuw!)

Gebruikersavatar
rene
Forum-lid HC
Berichten: 5957
Lid geworden op: 16 okt 2004 12:53

Gebruikersavatar rene 28 aug 2017 14:57

Monza36 schreef: 28 aug 2017 10:20
rene schreef: 26 aug 2017 00:23 Ik kan uit ervaring vertellen dat het ook best snel gaat ( een week of 5 met een platte tube is genoeg ). wielset stond bij mij ongebruikt te wachten om bij slechter weer te gebruiken.
Het ligt eraan welke tubes je gebruikt. ik heb corsa's, vredesteins, conti, gebruikt en het verkleven heb ik zelf nooit echt meegemaakt... punt is wel als je eenmaal latex gebruikt... je in het begin het wiel wel moet ronddraaien om ophoping te verkomen... en altijd wel op druk moet houden... 2,5/3 bar
Daarom staat er ook in mijn text : Bij een week of 5 platte tube... ;) . Alle tubes met een latex biba hebben last van verkleven als ze LEEG staan - daarom moet je ze ook op druk houden 2,5/3 bar :lol:
Life is too short for not riding tubulars..euhhh tubeless :mrgreen:

campasuper
Forum-lid
Berichten: 1925
Lid geworden op: 04 jun 2006 18:59

campasuper 28 aug 2017 20:11

rene schreef: 26 aug 2017 00:23 Niet aan beginnen om preventief latex te gebruiken - of je moet veel wedstrijden rijden oid. Het nadeel van preventief latex is: dat op het moment dat je minder gaat rijden en je tubes van druk afgaan, de latex de binnenband verkleefd en dus onbruikbaar wordt. Als je dan de tube oppompt heb je grote kans op een KNAL agv de verkleving en kan je de tube weg gooien.

Ik kan uit ervaring vertellen dat het ook best snel gaat ( een week of 5 met een platte tube is genoeg ). wielset stond bij mij ongebruikt te wachten om bij slechter weer te gebruiken.
Maar ten dele waar.
Als je je tubewielen niet gebruikt: Niet in de fiets laten zitten maar ophangen of de hele fiets ophangen.
Als je Campa hebt, wil je echt nooit meer iets anders

Plaats reactie