Dat ding is prima, maar Bol rekent nogal absurde prijzen, ik heb er 14€ voor betaald...TL@ schreef: ↑24 feb 2021 13:49 Om de 'dish' te controleren heb ja altijd een extra tool nodig.
Hoeft de wereld niet te kosten:
https://www.bol.com/nl/p/minoura-naafui ... oductTitle
Eerste keer zelf een wiel bouwen
Herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig
-
- Forum-lid
- Berichten: 35
- Lid geworden op: 08 dec 2013 10:25
Toch maar een dish tool gekocht. Van het weekend 2x ermee gereden. Totaal ca 180km. Bij een spaak was de spanning eruit gegaan. Die weer vast gedraaid en hopelijk blijft deze nu ook vast zitten. Van de week maar weer eens testen!
Om de vragen voor te zijn. Ja bewust gekozen voor velgen met een remrand In de toekomst wil ik deze velgen onder een andere fiets zetten en weer wat sjiekers onder deze fiets.
Om de vragen voor te zijn. Ja bewust gekozen voor velgen met een remrand In de toekomst wil ik deze velgen onder een andere fiets zetten en weer wat sjiekers onder deze fiets.
zo, ze zijn nu helemaal af:
hubs: white industries CLD (had ik van een vorige wielset)
velgen: R65 van lightbicycle (ongeveer een maand op gewacht)
spaken: sapim cx ray
stickers via unlimited colors (wel duur voor wat het is. ligt niet aan unlimited colors, andere stickerboeren waren minstens even duur voor custom design).
3 avonden werk.
Eerste ritje is gemaakt en ze zijn geweldig! Vreemd genoeg wel een beetje angst in het begin, 'zouden ze het wel houden'. Maar voorlopig gaat het goed. Na een paar ritjes loop ik ze even na.
hubs: white industries CLD (had ik van een vorige wielset)
velgen: R65 van lightbicycle (ongeveer een maand op gewacht)
spaken: sapim cx ray
stickers via unlimited colors (wel duur voor wat het is. ligt niet aan unlimited colors, andere stickerboeren waren minstens even duur voor custom design).
3 avonden werk.
Eerste ritje is gemaakt en ze zijn geweldig! Vreemd genoeg wel een beetje angst in het begin, 'zouden ze het wel houden'. Maar voorlopig gaat het goed. Na een paar ritjes loop ik ze even na.
Weer een setje wielen opgebouwd:
- DT350 naven
- DT M462-velgen (25mm intern, 30mm extern)
- Pillar blade spaken
- Alu nipples (blauw)
- XT remschijven
- WTB Byway 40mm banden
Het vlechten van de wielen gaat steeds sneller. Ik begin het zelfs niet eens meer een vervelend klusje te vinden
Nu heb ik wel genoeg wielen denk ik (3 sets voor de gravelbike en een carbon set voor de BMC)
- DT350 naven
- DT M462-velgen (25mm intern, 30mm extern)
- Pillar blade spaken
- Alu nipples (blauw)
- XT remschijven
- WTB Byway 40mm banden
Het vlechten van de wielen gaat steeds sneller. Ik begin het zelfs niet eens meer een vervelend klusje te vinden
Nu heb ik wel genoeg wielen denk ik (3 sets voor de gravelbike en een carbon set voor de BMC)
Ik heb een 24 gaats carbon ti naafset en ben ook aan het kijken om daarmee zelf een wiel te gaan spaken, na eerdere pogingen met "eenvoudige" wielen is 't tijd voor iets anders . Wordt een 45mm velg voor disc en ik vind met name 't type spaak een puzzel.
Het worden er dus 24 voor en 24 achter.
Ik weeg ~82kg.
Cx sprint aan de drive zijde en verder cx Ray sterk genoeg? Of all around cx sprint bijvoorbeeld een beter idee? Of?
Het worden er dus 24 voor en 24 achter.
Ik weeg ~82kg.
Cx sprint aan de drive zijde en verder cx Ray sterk genoeg? Of all around cx sprint bijvoorbeeld een beter idee? Of?