Wat is een goede band wat lekdichtheid betreft 700x25. Is ook de binnenband van belang. Ik wil een setje reserve bandjes kopen en binnenbandjes voor onderweg meenemen. Heb dus zoals je ziet nog niet veel ervaring
Marcel
Binnen en buiten
Iedere band is een compromis. Een band die zeer lekbestendig is, zal ongelofelijk stug zijn en daarom heel slecht rijden. Dat wil je niet.
Banden als de Conti GP4000S2, Schwalbe One, Vredestein Senso, Michelin Pro4 en Vittoria Rubino Pro staan bekend als goede alleskunners. Goede alleskunners, dus heel goedkoop zijn ze niet.
Wil je wat minder duur dan kom je uit bij bijvoorbeeld een Durano.
Binnenbanden maken zeker een verschil. Met ultralight binnenbandjes rijd je sneller lek (is ook heel logisch, minder rubber). Ik heb zelf goede ervaringen met Conti maar lees elders dat anderen daar juist slechte ervaringen mee hebben.
Banden als de Conti GP4000S2, Schwalbe One, Vredestein Senso, Michelin Pro4 en Vittoria Rubino Pro staan bekend als goede alleskunners. Goede alleskunners, dus heel goedkoop zijn ze niet.
Wil je wat minder duur dan kom je uit bij bijvoorbeeld een Durano.
Binnenbanden maken zeker een verschil. Met ultralight binnenbandjes rijd je sneller lek (is ook heel logisch, minder rubber). Ik heb zelf goede ervaringen met Conti maar lees elders dat anderen daar juist slechte ervaringen mee hebben.
- Lcsmet
- Forum-lid HC
- Berichten: 15963
- Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
- Locatie: Het Soete Land van Waes
Is inderdaad gelijk.
Je kan een beetje zoeken waar de banden die jij wil het goedkoopste verkocht worden. Dat wisselt nogal eens van aanbieder tot aanbieder.
TS heeft een Merida Ride 200-27 gekocht heb ik in een ander topic gelezen.
Standaard zitten daar Maxxis Detonator banden op.
Als ik jou was reed ik eerst de standaard gemonteerde banden op, je bent dan al ettelijke 1000-en km verder
Om alles een beetje in verhouding te houden zou je kunnen overwegen om een setje Rubino Pro te kopen, krijg je er nog 2 binnenbanden bij.
Als je budget voor slijtageonderdelen een beetje groter is dan zijn Conti GrandPrix4000SII, Schwalbe One, Vittoria Corsa gewoon betere bandjes qua rolweerstand. Lekbestendigheid hangt ook een beetje van geluk af.
Je kan een beetje zoeken waar de banden die jij wil het goedkoopste verkocht worden. Dat wisselt nogal eens van aanbieder tot aanbieder.
TS heeft een Merida Ride 200-27 gekocht heb ik in een ander topic gelezen.
Standaard zitten daar Maxxis Detonator banden op.
Als ik jou was reed ik eerst de standaard gemonteerde banden op, je bent dan al ettelijke 1000-en km verder
Om alles een beetje in verhouding te houden zou je kunnen overwegen om een setje Rubino Pro te kopen, krijg je er nog 2 binnenbanden bij.
Als je budget voor slijtageonderdelen een beetje groter is dan zijn Conti GrandPrix4000SII, Schwalbe One, Vittoria Corsa gewoon betere bandjes qua rolweerstand. Lekbestendigheid hangt ook een beetje van geluk af.
I know myself like no one else
Nothing to defend
Nothing to defend
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 4290
- Lid geworden op: 23 jul 2009 02:25
Opvouwbare banden staan bekend als soepeler en daarom beter. Banden met een draad zijn stugger en hebben daardoor iets minder grip en comfort en zijn vaak goedkoper.jacobusja schreef:Ik heb nog een vraagje , zijn opvouwbare banden te vergelijken met de gewone racebanden. Of zien jullie dat echt als reserve
Wat noem je racebanden?
Profs en veel gesponsorde amateurs rijden op tubes , de rest op draadbanden.
Racebanden voorzover het draadbanden zijn en geen tubes, zijn te koop als vouwbanden (met kevlar hieldraad) en draadbanden (met staaldraadhiel), de betere alleen als vouwbanden omdat het gewicht van de staaldraad ontbreekt.
Met reserve heeft dat niks te maken, normaal neemt men geen reservebuitenband mee (op de fiets)
Profs en veel gesponsorde amateurs rijden op tubes , de rest op draadbanden.
Racebanden voorzover het draadbanden zijn en geen tubes, zijn te koop als vouwbanden (met kevlar hieldraad) en draadbanden (met staaldraadhiel), de betere alleen als vouwbanden omdat het gewicht van de staaldraad ontbreekt.
Met reserve heeft dat niks te maken, normaal neemt men geen reservebuitenband mee (op de fiets)
Herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig
Er zijn mensen die een buitenband meenemen. Op een meerdaagse tocht/fietsvakantie zou ik het ook doen. Een vouwband is dan wat handiger dan een draadband. Voor verzending (webwinkel) en opslag in winkel is het ook wat handiger.
1 binnenband en een reparatieset is normaal voor een dagtocht.
1 binnenband en een reparatieset is normaal voor een dagtocht.
o'7o
De RP Graphene slijt inderdaad wat harder dan de gewone RP, maar is nog steeds goedkoper per km dan de meeste concurrenten (Conti, Schalbe, Michelin...). Wat mij daarnaast bevalt aan de RP is de robuustheid (sterk karkas, hoge lekbestendigheid) zonder al teveel aan souplesse en grip in te leveren. Ik wissel ze elk seizoen (ca 6000 km), waarbij ik op ca 2/3 voor- en achterband omwissel. Vierkant heet bij mij zonder meer versleten, want dat merk je bij het nemen van bochten. Mijn ervaringen gaan over de zowel de 23 (8 jaar), 25 (Graphene, 2 jaar) als 28 mm (G, laatste jaar).
P.s. Door de andere rubbersamenstelling zouden ze juist minder snel vierkant moeten worden.
P.s. Door de andere rubbersamenstelling zouden ze juist minder snel vierkant moeten worden.
En nu ben ik fietsen.