Ik rij al jaren met de goedkope Decathlon binnenbanden, en ik heb eigenlijk zelden of nooit lekke banden. Daar hoort natuurlijk ook een dosis geluk bij. Dit jaar wel al 4 lekke banden, maar die staan allemaal op de rekening van een scheurtje in de buitenband die ik niet had opgemerkt.havana schreef:Ik merk totaal geen verschil tussen latex en butyl.
Welk merk ik verschil tussen el cheopo butyl en A-merken. Niet zozeer in de rij-ervaring, wel in het lekrijden en de kwaliteit van de ventielen.
conti of schwalbe binnenband(verschil?)
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 4290
- Lid geworden op: 23 jul 2009 02:25
Laatst 2 nieuwe Schwalbe binnenbanden die lek on arrival waren (slechte serie misschien?). Beetje jammer en de moeite niet waard om terug te sturen naar Duitsland. Verder is het lood om oud ijzer gok ik.
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 37801
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
Krijg jij van mij een setje butyls biba's, maar met het ventieldopje van een latex michelin bandje. Wedden dat dat heel soepel en lekker rijdt?Nee_Nee schreef:Je kunt je rolweerstand serieus verminderen door met latex biba's te gaan rijden, maar tussen zwarte standaard biba's zit geen ruk verschil.
Less is bore
En als je dat langs de kant van de weg overkomt, snap je het nut van die multitooltjes waarmee je ventiel kunt aandraaienhavana schreef:Ja. Als je een slangetje gebruikt à la Lezyne moet je ze gewoon even vast draaien met een tangetje voordat je ze monteert.
Ik heb weinig vergelijkingsmateriaal, maar losdraaiende kerntjes is me bij Schwalbe biba's redelijk vaak gebeurd...
Ik had eerst lagere fulcrums,daar had ik michelin airstop butyl op liggen,prima binnenband.
Nu heb ik hogere wielen en kan ik niet die michelins gebruiken door de ventiel lengte.
Ik had schwalbe's die lekten op de ventielen (2 stuks) en al 2x lek gereden.
En vandeweek gescheurd op de naad.
Heb nu Vredesteins,kijken hoe dat gaat.
Ik heb ook nog een set Aktiv8 binnenbandjes,die heb ik bij me voor onderweg of om weg te geven aan een ander met pech onderweg.
Nu heb ik hogere wielen en kan ik niet die michelins gebruiken door de ventiel lengte.
Ik had schwalbe's die lekten op de ventielen (2 stuks) en al 2x lek gereden.
En vandeweek gescheurd op de naad.
Heb nu Vredesteins,kijken hoe dat gaat.
Ik heb ook nog een set Aktiv8 binnenbandjes,die heb ik bij me voor onderweg of om weg te geven aan een ander met pech onderweg.
Apex Aerodyne Ultegra Di2 - Scope R5 disc
Canyon Grizl 7 Suspension - Quasar QS45 disc
Canyon Grizl 7 Suspension - Quasar QS45 disc
Zijn de ventielen uit een stuk bij de Decathlon binnenbandjes?i-mac schreef:Ik rij al jaren met de goedkope Decathlon binnenbanden, en ik heb eigenlijk zelden of nooit lekke banden. Daar hoort natuurlijk ook een dosis geluk bij. Dit jaar wel al 4 lekke banden, maar die staan allemaal op de rekening van een scheurtje in de buitenband die ik niet had opgemerkt.havana schreef:Ik merk totaal geen verschil tussen latex en butyl.
Welk merk ik verschil tussen el cheopo butyl en A-merken. Niet zozeer in de rij-ervaring, wel in het lekrijden en de kwaliteit van de ventielen.
Life is like riding a bicycle. To keep your balance you must keep moving.
Albert Einstein
Albert Einstein
- ophetkantje
- Forum-lid
- Berichten: 2202
- Lid geworden op: 06 jan 2011 09:05
Ik reed iedere twee weken lek zie lekkebandenstand 2015, Vooral met conti en soms Schwalbe (die nooit meer met die losdraai ventielen, onderweg heb ik geen tangetje bij me). Sinds 2016 rijd ik vrijwel alleen nog met Aktiv 8 (echt goedkoop) en Specialized (uiteraard te duur) binnenbanden, sindsdien vrijwel geen lekke banden meer.
Ach, ik zeg ook maar wat
- thestudent
- Forum-lid HC
- Berichten: 5385
- Lid geworden op: 03 feb 2011 22:24
- Locatie: Ergens tussen de veluwe en de rijn
Die aktiv8 binnenbanden zijn dan ook twee keer zo zwaar als een continental light butyl binnenband.
Whenever Bicycles are broken or Menaced by international communism; Bicycle Repair Man is Ready!
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 12682
- Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47
lekrijden heeft vrijwel nooit met de binnenband te maken. Als er iets door de buiteband komt gaat de binnenband vanzelf lek.
Ik merk geen verschil tussen schwalbe light en conti. Ik vind verwijderbare kern wel fijn gebruik ik erna weer voor de tubeless ventielen, die verstoppen na een tijdje op de mtb.
Ik merk geen verschil tussen schwalbe light en conti. Ik vind verwijderbare kern wel fijn gebruik ik erna weer voor de tubeless ventielen, die verstoppen na een tijdje op de mtb.
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 4290
- Lid geworden op: 23 jul 2009 02:25
Ben ik niet met je eens, eerder het tegendeel. Lekrijden heeft m.i. zelden te maken met een doorn/glas of iets wat echt door je buitenband 'prikt'. Of een zwaardere binnenband dan het verschil maakt is een andere vraag.wasbeer2006 schreef:lekrijden heeft vrijwel nooit met de binnenband te maken. Als er iets door de buiteband komt gaat de binnenband vanzelf lek.
Ik merk geen verschil tussen schwalbe light en conti. Ik vind verwijderbare kern wel fijn gebruik ik erna weer voor de tubeless ventielen, die verstoppen na een tijdje op de mtb.
Ik denk dat ik het met ypuh eens ben. Begin 2016 een pakketje van 10 conti binnenbanden gekocht en nog nooit zoveel lek gereden in een jaar. Ik rijd al jaren op Conti 4000S buitenbanden dus verwacht niet dat daar het probleem in zit. Ik ben daarom maar overgestapt op Decathlon (kort ventiel voor de lage velgen) en Vredestein (lang ventiel voor de hoge velgen). Maar eens kijken of dat beter bevalt.
Goedkope startbewijzen voor gran fondo's, bezoek de CycloWorld SHOP