Een speciaal forum over wielen, naven, banden en aanverwante artikelen.

conti of schwalbe binnenband(verschil?)

i-mac

i-mac 06 mar 2017 15:54

havana schreef:Ik merk totaal geen verschil tussen latex en butyl.

Welk merk ik verschil tussen el cheopo butyl en A-merken. Niet zozeer in de rij-ervaring, wel in het lekrijden en de kwaliteit van de ventielen.
Ik rij al jaren met de goedkope Decathlon binnenbanden, en ik heb eigenlijk zelden of nooit lekke banden. Daar hoort natuurlijk ook een dosis geluk bij. Dit jaar wel al 4 lekke banden, maar die staan allemaal op de rekening van een scheurtje in de buitenband die ik niet had opgemerkt.

DeletedUser02
Forum-lid HC
Berichten: 4290
Lid geworden op: 23 jul 2009 02:25

DeletedUser02 06 mar 2017 19:56

Laatst 2 nieuwe Schwalbe binnenbanden die lek on arrival waren (slechte serie misschien?). Beetje jammer en de moeite niet waard om terug te sturen naar Duitsland. Verder is het lood om oud ijzer gok ik.

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37801
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 06 mar 2017 20:05

Nee_Nee schreef:Je kunt je rolweerstand serieus verminderen door met latex biba's te gaan rijden, maar tussen zwarte standaard biba's zit geen ruk verschil.
Krijg jij van mij een setje butyls biba's, maar met het ventieldopje van een latex michelin bandje. Wedden dat dat heel soepel en lekker rijdt? :mrgreen:
Less is bore

Gebruikersavatar
RKN
Forum-lid
Berichten: 1326
Lid geworden op: 01 apr 2014 16:40
Locatie: Vechtdal

Gebruikersavatar RKN 06 mar 2017 20:09

havana schreef:Ja. Als je een slangetje gebruikt à la Lezyne moet je ze gewoon even vast draaien met een tangetje voordat je ze monteert.
En als je dat langs de kant van de weg overkomt, snap je het nut van die multitooltjes waarmee je ventiel kunt aandraaien :winkthumb:

Ik heb weinig vergelijkingsmateriaal, maar losdraaiende kerntjes is me bij Schwalbe biba's redelijk vaak gebeurd...

Birota
Forum-lid
Berichten: 141
Lid geworden op: 06 jan 2015 19:43

Birota 06 mar 2017 20:20

Die losse ventielkernen waren voor mij reden om over te stappen van Continental naar Michelin binnenbandjes. Geen problemen meer met oppompen en verder merk ik geen enkel verschil tussen beide merken.

RonaldH76
Forum-lid
Berichten: 668
Lid geworden op: 26 mar 2016 23:14
Locatie: Hogtown

RonaldH76 06 mar 2017 21:06

Ik had eerst lagere fulcrums,daar had ik michelin airstop butyl op liggen,prima binnenband.

Nu heb ik hogere wielen en kan ik niet die michelins gebruiken door de ventiel lengte.
Ik had schwalbe's die lekten op de ventielen (2 stuks) en al 2x lek gereden.
En vandeweek gescheurd op de naad.

Heb nu Vredesteins,kijken hoe dat gaat.

Ik heb ook nog een set Aktiv8 binnenbandjes,die heb ik bij me voor onderweg of om weg te geven aan een ander met pech onderweg.
Apex Aerodyne Ultegra Di2 - Scope R5 disc
Canyon Grizl 7 Suspension - Quasar QS45 disc

Gebruikersavatar
Einstein
Forum-lid HC
Berichten: 4387
Lid geworden op: 01 jun 2004 15:06
Locatie: Zuidholland

Gebruikersavatar Einstein 07 mar 2017 08:11

i-mac schreef:
havana schreef:Ik merk totaal geen verschil tussen latex en butyl.

Welk merk ik verschil tussen el cheopo butyl en A-merken. Niet zozeer in de rij-ervaring, wel in het lekrijden en de kwaliteit van de ventielen.
Ik rij al jaren met de goedkope Decathlon binnenbanden, en ik heb eigenlijk zelden of nooit lekke banden. Daar hoort natuurlijk ook een dosis geluk bij. Dit jaar wel al 4 lekke banden, maar die staan allemaal op de rekening van een scheurtje in de buitenband die ik niet had opgemerkt.
Zijn de ventielen uit een stuk bij de Decathlon binnenbandjes?
Life is like riding a bicycle. To keep your balance you must keep moving.
Albert Einstein

Gebruikersavatar
ophetkantje
Forum-lid
Berichten: 2202
Lid geworden op: 06 jan 2011 09:05

Gebruikersavatar ophetkantje 07 mar 2017 08:43

Ik reed iedere twee weken lek zie lekkebandenstand 2015, Vooral met conti en soms Schwalbe (die nooit meer met die losdraai ventielen, onderweg heb ik geen tangetje bij me). Sinds 2016 rijd ik vrijwel alleen nog met Aktiv 8 (echt goedkoop) en Specialized (uiteraard te duur) binnenbanden, sindsdien vrijwel geen lekke banden meer.
Ach, ik zeg ook maar wat

Gebruikersavatar
thestudent
Forum-lid HC
Berichten: 5385
Lid geworden op: 03 feb 2011 22:24
Locatie: Ergens tussen de veluwe en de rijn

Gebruikersavatar thestudent 08 mar 2017 11:46

Die aktiv8 binnenbanden zijn dan ook twee keer zo zwaar als een continental light butyl binnenband.
Whenever Bicycles are broken or Menaced by international communism; Bicycle Repair Man is Ready!

wasbeer2006
Forum-lid HC
Berichten: 12682
Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47

wasbeer2006 08 mar 2017 21:00

lekrijden heeft vrijwel nooit met de binnenband te maken. Als er iets door de buiteband komt gaat de binnenband vanzelf lek.

Ik merk geen verschil tussen schwalbe light en conti. Ik vind verwijderbare kern wel fijn gebruik ik erna weer voor de tubeless ventielen, die verstoppen na een tijdje op de mtb.

DeletedUser02
Forum-lid HC
Berichten: 4290
Lid geworden op: 23 jul 2009 02:25

DeletedUser02 09 mar 2017 06:57

wasbeer2006 schreef:lekrijden heeft vrijwel nooit met de binnenband te maken. Als er iets door de buiteband komt gaat de binnenband vanzelf lek.

Ik merk geen verschil tussen schwalbe light en conti. Ik vind verwijderbare kern wel fijn gebruik ik erna weer voor de tubeless ventielen, die verstoppen na een tijdje op de mtb.
Ben ik niet met je eens, eerder het tegendeel. Lekrijden heeft m.i. zelden te maken met een doorn/glas of iets wat echt door je buitenband 'prikt'. Of een zwaardere binnenband dan het verschil maakt is een andere vraag.

Gebruikersavatar
Herman_N
Forum-lid
Berichten: 1684
Lid geworden op: 24 jun 2011 13:54
Locatie: Purmerend
Contact

Gebruikersavatar Herman_N 09 mar 2017 08:14

Ik denk dat ik het met ypuh eens ben. Begin 2016 een pakketje van 10 conti binnenbanden gekocht en nog nooit zoveel lek gereden in een jaar. Ik rijd al jaren op Conti 4000S buitenbanden dus verwacht niet dat daar het probleem in zit. Ik ben daarom maar overgestapt op Decathlon (kort ventiel voor de lage velgen) en Vredestein (lang ventiel voor de hoge velgen). Maar eens kijken of dat beter bevalt.
Goedkope startbewijzen voor gran fondo's, bezoek de CycloWorld SHOP

Plaats reactie