10 speed body vervangen door 11 speed?
- Hans Verstegen
- Forum-lid
- Berichten: 246
- Lid geworden op: 03 aug 2011 21:03
- Locatie: Enschede
... maar de 10speed body vervangen voor een 11speed is toch de mooiste oplossing
Inderdaad en als je er eentje tweedehands op de kop kunt tikken dan hoeft dat niet meer dan een paar tientjes te kosten.
- Hans Verstegen
- Forum-lid
- Berichten: 246
- Lid geworden op: 03 aug 2011 21:03
- Locatie: Enschede
- Hans Verstegen
- Forum-lid
- Berichten: 246
- Lid geworden op: 03 aug 2011 21:03
- Locatie: Enschede
Allard, volgende keer met vermelding van chateau en jaartal? Bedankt!
Even ouder topicje gekaapt, maar vond het niet nodig een nieuw te starten.
Iemand ervaring hiermee? http://www.deltabikes.nl/product/shiman ... peed-body/
Wat hebben ze gedaan dan, want dit komt volgens mij niet origineel van bij Shimano, toch?
Maar belangrijkste, werkt het?
Iemand ervaring hiermee? http://www.deltabikes.nl/product/shiman ... peed-body/
Wat hebben ze gedaan dan, want dit komt volgens mij niet origineel van bij Shimano, toch?
Maar belangrijkste, werkt het?
I Am SpeCiAliZed
Ze halen 1.8mm* van de cassette bij de grootste krans. De 6800 cassette hebben de laatste 3 kransen in 1 blok dus voor de cassette niet echt een probleem. En als ze hoog genoeg materiaal van de cassette halen past het op zowat ieder body.
Beperking is echter je wiel.
Kan de cassette idd 1.8mm opschuiven zonder andere wiel onderdelen raken. Lukt op meeste wielen wel. En op sommigen toch niet.
Dus: kijk eens of er op je wiel nog 1.8mm plaats is om de cassette naar het midden op te schuiven....
Walter
Walter
Beperking is echter je wiel.
Kan de cassette idd 1.8mm opschuiven zonder andere wiel onderdelen raken. Lukt op meeste wielen wel. En op sommigen toch niet.
Dus: kijk eens of er op je wiel nog 1.8mm plaats is om de cassette naar het midden op te schuiven....
Walter
Walter
- Hans Verstegen
- Forum-lid
- Berichten: 246
- Lid geworden op: 03 aug 2011 21:03
- Locatie: Enschede
@ Allard, de Fulcrums vinden het hartstikke leuk in Italië
...die derde maal kwam wel van jou...
Enkel een bewijs dat ik welopgevoed mijn naam overal onderzet en dat mijn kortetermijngeheugen achteruit gaat....- dat ik vergeten ben dat ik mijn naam ergens onder zette.
Walter
Enkel een bewijs dat ik welopgevoed mijn naam overal onderzet en dat mijn kortetermijngeheugen achteruit gaat....- dat ik vergeten ben dat ik mijn naam ergens onder zette.
Walter
Niet aan beginnen, dit is een groot risico omdat de derailleur waarschijnlijk tussen je spaken verdwijnt !! Zeker bij het afvallen van de ketting waarbij de derailleur z'n spanning verliest is dit het grootste risico.walter- schreef: ↑13 jan 2018 22:22 Ze halen 1.8mm* van de cassette bij de grootste krans. De 6800 cassette hebben de laatste 3 kransen in 1 blok dus voor de cassette niet echt een probleem. En als ze hoog genoeg materiaal van de cassette halen past het op zowat ieder body.
Beperking is echter je wiel.
Kan de cassette idd 1.8mm opschuiven zonder andere wiel onderdelen raken. Lukt op meeste wielen wel. En op sommigen toch niet.
Dus: kijk eens of er op je wiel nog 1.8mm plaats is om de cassette naar het midden op te schuiven....
Zelf heb ik bij mijn Sram eTap groep achter de 11 speed cassette een ring van ca 0,7mm gedaan om te zorgen dat de cassette naar buiten zou komen. Dit was nodig omdat de achter derailleur in de spaken kwam zonder ketting ( derailleur perfect afgesteld op de 28 - hoogste krans. )
En dat zou toch zonde zijn voor je wielen als de derailleur er tussen komt ( Lightweight - of andere dure wielset )
Life is too short for not riding tubulars..euhhh tubeless