Een speciaal forum over wielen, naven, banden en aanverwante artikelen.

vol achterwiel uit Amerika - anti dumping

maxwell
Forum-lid
Berichten: 173
Lid geworden op: 04 feb 2009 16:22

maxwell 04 jan 2015 18:59

sharkman113 schreef:Dat denk ik niet alle producten die in China geproduceerd worden en tegen bedragen beneden de redelijke kostprijs in Europa verkocht worden (er is een productlijst) wordt (imho. terecht overigens) een anti dumpheffing geheven. Zoek maar eens op zonnepanelen, pallet trucks en aanvullend electronisch materiaal.
).
Wat denk je niet?

Er staat in de eerste regels van mijn post, dat alleen over fiets onderdelen uit China antidump wordt geheven.

Ook heb ik een link toegevoegd naar de site van de belastindienst/douane waar je zelf op kunt zoeken hoe de douane omgaat met zendingen van buiten de EU die een lage waarde vertegenwoordigen. Tot 150 Euro. Een vraag die Timo in dit topic stelde.

sharkman113
Forum-lid HC
Berichten: 5374
Lid geworden op: 18 okt 2007 22:15

sharkman113 04 jan 2015 21:19

Ik denk dat als een wielset kompleet uit China vertrekt (of als land van herkomst) China heeft er zowel over de losse componenten als het werk dat eraan besteed is om er een wielset van te maken anti dumptaks dient te worden betaald (en ik heb sterk het vermoeden dat dat hier het geval is).
Persoonlijk denk ik dat de verkopende partij idd de schijn heeft opgehouden zelf nog iets aan de wielen te doen in de US maar dat alles gewoon in china wordt samengesteld en daarvandaan wordt verzonden (zoals zoveel spul van Alibaba) en dat de kosten om deze reden zo hoog zijn opgelopen.
Wat taiwan ertussen doet weet ik niet (wat ik wel weet is dat heel veel merken enkel de kwaliteitscontrole in dat land uitvoeren en van daaruit verzenden (om onnodige heffingen te ontlopen?)

Dus niet alleen de materiaal maar het complete product net zoals bijv. complete machines waar dumptax over wordt geheven.

kuiper
Forum-lid
Berichten: 2041
Lid geworden op: 13 nov 2005 15:17
Locatie: Wateringen
Contact

kuiper 06 jan 2015 13:30

Arno357 schreef:
mackersv2.0 schreef:Flo maakt zelf niets, maar laat produceren in Taiwan en China.
Dan betaal je dus als je een Mercedes koopt , ook anti dumpingstax ? :lol:
Wanneer deze in een Europese land wordt geassembleerd is en ook in een EU land geleverd word dan niet. Mogelijk over onderdelen indien buiten EU geproduceerd, hebben zij wel import heffingen betaald over de producten.

Cosie
Forum-lid
Berichten: 4
Lid geworden op: 23 dec 2014 19:51

Cosie 01 feb 2015 13:14

Hi,

even een update:

uiteindelijk blijken de wielen inderdaad niet geproduceerd te zijn in de VS. Er is zelfs geen wijziging of assemblage in de VS. Het enige wat gedaan wordt in de VS is een sticker van FLO die op de wielen geplakt wordt (en die hangt dan nog niet volledig recht ook :-)).

contacten gehad met BPost (onderdeel voor inklaring), ombudsdienst en leverancier.
De conclusie is dat er wel degelijk anti-dumping taxes moeten betaald worden op flo wielen gezien alles gebeurt in Taiwan.

Flo cycling schermt zich af met "op onze website staat dat iedereen verantwoordelijk is voor de inklaringskosten van z'n eigen land".
Deze antidumping taxes zijn voor alle landen die tot de europese economische gemeenschap behoren.

gezien flo cycling wheels aangaf dat deze taxatie niet zou kloppen heb ik een hercalculatie aangevraagd, met (uiteraard) hetzelfde resultaat. dit heeft met ook al 85EUR gekost

In totaal gaat m'n disc wheel van 699 usd uiteindelijk ca 1200 EUR gekost hebben.
terugsturen was ook een optie, maar gezien ik al douanekosten had voor hercalculatie, de leverancier niet bereid was om ook maar enige toegeving te doen op transportkosten, ... hebben we uiteindelijk besloten om het gewoon toch te kopen.

Ik ben wel tevreden over het wiel, maar de leverancier is oneerlijk.

Ik verzocht ook de leverancier om de mogelijke inklaringskosten wat duidelijker te maken op de website of in communcatie, zodat er niet meerdere mensen verrast worden met hogere kosten - maar dat heeft die geweigerd.

dus bij deze: als je wielen van flo cycling koopt, hou rekening met een pak extra kosten!
Laatst gewijzigd door Cosie op 01 feb 2015 13:17, 1 keer totaal gewijzigd.

Pelep
Forum-lid
Berichten: 1041
Lid geworden op: 08 okt 2013 21:05

Pelep 01 feb 2015 13:16

Had je dan zelf geen indicatie gekregen dat het vanuit Taiwan kwam? Los daarvan, wel triest dat ze het niet duidelijker willen vermelden. Daarmee degraderen ze zich toch maar tot een gewone Chinese webshop.

Cosie
Forum-lid
Berichten: 4
Lid geworden op: 23 dec 2014 19:51

Cosie 01 feb 2015 13:24

ik had in de historie van flo cycling op hun website gelezen dat ze inderdaad een productiesite hadden in Taiwan, maar door andere informatie op hun website, facebook, ... ging ik er wel van uit dat er maar een stuk gebeurde in Taiwan en dat in de VS ook nog een gans productieproces zat (assemblage van de hubs, spaken, velgen, ...).

een sticker plakken hoort echter niet bij een assemblageproces - goederen komen dus integraal uit Taiwan.

lijkt me eerlijk gezegd gewoon beter dat ze ze dan versturen vanuit Taiwan, moet het niet eerst de wereld rondvliegen om daarna naar Europa te vliegen ^^

Plaats reactie