Wielset aanschaf
-
- Forum-lid
- Berichten: 5
- Lid geworden op: 17 aug 2014 00:13
Hoi.
Op dit moment heb ik een scott addict R4 2008, met mavic ksyirium elite wielen:
http://reviewmybike.com/review/scott-ad ... ra-grey/64
Ik ben aan het kijken voor een extra setje wielen. De mavics hou ik dan met een berg verzet (11-28), het nieuwe setje zet ik een andere cassette gebruiken: 12-25 o.i.d. voor vlak terrein en de nodige heuveltjes in Limburg.
Nu heb ik een offerte aangevraagd voor handgespaakt en ben ik ook verder aan het rondkijken.
De handgespaakte wielset:
- Velg H PLUS SON Archtype Antraciet
- Naafset DT Swiss 240 S
- Spaken Sapim en DT swiss combi
Andere wielsets die ik bekeken heb:
Infinito R5AC -> oogt te zwaar en fors in mijn frame
Een hoge velg kan wel mooi zijn, maar dan niet helemaal zwart.
FFWD F4-RC met DT 240 S naven: http://www.ffwdwheels.com/producten/wie ... 240-nl-NL/
De FFWD zijn een stukje duurder dan de handgebouwde wielset, maar ik weet niet of dat geld ook goed besteed is dan. De naven zijn in ieder geval hetzelfde. Hoe verhouden de onderlinge wielsets zich? (heb ik voor dat extra geld ook extra comfort, stijfheid, betrouwbaarheid, of is het alleen het merk en de looks?)
Moet ik een carbon/alu clincher willen of beter om bij aluminium te blijven?
Wel of geen (semi-) hoge velg?
Ik ben 77 kg, wil graag een setje dat stijf is, betrouwbaar en stevig is.
Vind sprintjes trekken leuk, maar gemiddelde fiets tempo ligt niet veel hoger dan 31 km/uur op relatief vlak terrein.
Misschien nog andere opties die jullie aanraden?
Alvast bedankt voor reacties.
Groet,
Rinoskovich
Op dit moment heb ik een scott addict R4 2008, met mavic ksyirium elite wielen:
http://reviewmybike.com/review/scott-ad ... ra-grey/64
Ik ben aan het kijken voor een extra setje wielen. De mavics hou ik dan met een berg verzet (11-28), het nieuwe setje zet ik een andere cassette gebruiken: 12-25 o.i.d. voor vlak terrein en de nodige heuveltjes in Limburg.
Nu heb ik een offerte aangevraagd voor handgespaakt en ben ik ook verder aan het rondkijken.
De handgespaakte wielset:
- Velg H PLUS SON Archtype Antraciet
- Naafset DT Swiss 240 S
- Spaken Sapim en DT swiss combi
Andere wielsets die ik bekeken heb:
Infinito R5AC -> oogt te zwaar en fors in mijn frame
Een hoge velg kan wel mooi zijn, maar dan niet helemaal zwart.
FFWD F4-RC met DT 240 S naven: http://www.ffwdwheels.com/producten/wie ... 240-nl-NL/
De FFWD zijn een stukje duurder dan de handgebouwde wielset, maar ik weet niet of dat geld ook goed besteed is dan. De naven zijn in ieder geval hetzelfde. Hoe verhouden de onderlinge wielsets zich? (heb ik voor dat extra geld ook extra comfort, stijfheid, betrouwbaarheid, of is het alleen het merk en de looks?)
Moet ik een carbon/alu clincher willen of beter om bij aluminium te blijven?
Wel of geen (semi-) hoge velg?
Ik ben 77 kg, wil graag een setje dat stijf is, betrouwbaar en stevig is.
Vind sprintjes trekken leuk, maar gemiddelde fiets tempo ligt niet veel hoger dan 31 km/uur op relatief vlak terrein.
Misschien nog andere opties die jullie aanraden?
Alvast bedankt voor reacties.
Groet,
Rinoskovich
-
- Forum-lid
- Berichten: 5
- Lid geworden op: 17 aug 2014 00:13
Dank voor de reacties.
Voelt toch wat vreemd om met een volledig Shimano ultegra afmontage met een campagnolo wielset aan te komen. Maar ik zie dat de zonda's wel leverbaar zijn met shimano body.
Hoe verhoudt zich de kwaliteit van zonda's t.o.v. mijn huidige mavic ksyrium elites? Ga ik daar merkbaar op vooruit?
Voelt toch wat vreemd om met een volledig Shimano ultegra afmontage met een campagnolo wielset aan te komen. Maar ik zie dat de zonda's wel leverbaar zijn met shimano body.
Hoe verhoudt zich de kwaliteit van zonda's t.o.v. mijn huidige mavic ksyrium elites? Ga ik daar merkbaar op vooruit?
Ksyrium Elite heeft bij mijn weten industrielager (glijlager) en de Zonda's hebben kogellagers, rolt dus iets lichter. Praktische ervaring heb ik met de Ksyriums niet.
Fulcrum R3 is exact hetzelfde inderdaad. Nouja, ander naampje duss...
Kijk trouwens ff hier:
http://www.fiets.nl/forum/viewtopic.php?f=10&t=49557
Fulcrum R3 is exact hetzelfde inderdaad. Nouja, ander naampje duss...
Kijk trouwens ff hier:
http://www.fiets.nl/forum/viewtopic.php?f=10&t=49557
Laatst gewijzigd door redmiller op 22 aug 2014 20:42, 1 keer totaal gewijzigd.
En de horizon fietst mee, elke dag...
- Lcsmet
- Forum-lid HC
- Berichten: 17039
- Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
- Locatie: Het Soete Land van Waes
Een "merk" kost meer dan "merkloos".Rinoskovich schreef:.........of is het alleen het merk en de looks?)
Moet ik een carbon/alu clincher willen of beter om bij aluminium te blijven?
Wel of geen (semi-) hoge velg?
....
Enkel jij kan beslissen of je een carbon - carbon/alu of alu set wil

Een hoge velg neem je voor de looks

De wielsets die je opnoemt lopen zowel qua looks/budget nogal uit elkaar.
Als je deze nieuwe wielset heel all-round wil inzetten moet nemen je, volgens mij geen al te hoge wielen nemen.
Een setje Fulcrum Zero's, echt all-round inzetbaar.
Een setje 3T Accelero Pro (zowel looks als prijs, staan nu bij mantel in promotie)
Een setje Shimano Dura Ace 35 (looks, duurzaam, lichtlopend, niet goedkoop)
Handgespaakt en zelf samengesteld, wat jij aangeeft is niets mis mee, geen idee van de prijs.
Zoals je kan merken erg uiteenlopende suggesties. Van elk van de wielen die ik hier aangeef zijn er nog ettelijke erg vergelijkbare sets te koop.
Maak eerst voor jezelf uit welke van de bovenstaande wielen jij zou willen en vraag dan naar vergelijkbare wielen.
Je kan deze wielen eens googlen en er zo achter komen wat je zelf wil.
Succes
I know myself like no one else
Nothing to defend
Nothing to defend
Ten eerste zijn de Zero's geen E400 duurder, en ten tweede zijn de F3's niet te vergelijken met de Zero's.redmiller schreef:Is die 400 euro meer echt een enorme meerwaarde? Voor die 400 euro kun je een hoop mooie dingen kopen
Andere naven en spaken b.v.
Zero's zijn geweldige wielen en koop je als alround wielen.
Ik kan ze daarom ten zeerste aanraden aan de TS.
- arnoudrace
- Forum-lid
- Berichten: 875
- Lid geworden op: 30 mei 2009 01:11
- Locatie: Delft
Je haalt hier paar dingen door elkaar: industrielager is ook een kogellager. Het 'glijlager' dat je noemt bij de Mavic's dicht de body af aan de spaakkant.redmiller schreef:Ksyrium Elite heeft bij mijn weten industrielager (glijlager) en de Zonda's hebben kogellagers, rolt dus iets lichter. Praktische ervaring heb ik met de Ksyriums niet.
Fulcrum R3 is exact hetzelfde inderdaad. Nouja, ander naampje duss...
Kijk trouwens ff hier:
http://www.fiets.nl/forum/viewtopic.php?f=10&t=49557
Canyon ultimate CFSL '16 Rotor/DA 9001 mix, Reynolds Assault + Strike
Canyon Inflite CF
Canyon Inflite CF
- Stuntman Mike
- Forum-lid
- Berichten: 862
- Lid geworden op: 06 jun 2013 21:04
Als systeemwielen zijn Fulcrum's echt goed, ze zijn stijf, betrouwbaar en vaak ook licht. Een R3 is al een topwiel, mag het wat meer kosten zou ik die nieuwe Zero's met zwarte remranden aanschaffen.