Een speciaal forum over wielen, naven, banden en aanverwante artikelen.

rijrichting vittoria corsa sc

Kornuit
Forum-lid HC
Berichten: 5072
Lid geworden op: 25 aug 2011 11:53

Kornuit 16 apr 2014 10:33

Hallo,

De vittoria corsa sc heeft een profiel met streepjes die schuin staan. Moeten deze streepjes naar voren wijzen? Maw moet ik rekening houden met de rijrichting?

Gerboon
Forum-lid
Berichten: 1436
Lid geworden op: 28 jul 2013 19:56

Gerboon 16 apr 2014 10:36

Maakt niet uit geloof ik. Ik heb ze naar achteren gericht als je bovenop de band kijkt vanaf het stuur, zodoende staan de ribbels in de actieve waterafvoerende stand, zoals ze ook bij een auto staan.

Kornuit
Forum-lid HC
Berichten: 5072
Lid geworden op: 25 aug 2011 11:53

Kornuit 16 apr 2014 10:38

Afbeelding

Kornuit
Forum-lid HC
Berichten: 5072
Lid geworden op: 25 aug 2011 11:53

Kornuit 16 apr 2014 10:52

Gerboon schreef:Maakt niet uit geloof ik. Ik heb ze naar achteren gericht als je bovenop de band kijkt vanaf het stuur, zodoende staan de ribbels in de actieve waterafvoerende stand, zoals ze ook bij een auto staan.
Dus met de punt naar achteren bedoel je?

Van boven bekeken:
rijrichting ^
\\//
\\//

Gerboon
Forum-lid
Berichten: 1436
Lid geworden op: 28 jul 2013 19:56

Gerboon 16 apr 2014 11:04

nee precies andersom. Denk maar eens wanneer het wiel draaid welk stukje van een V het eerste de grond raakt
In jou geval de buitenkant. Als je nu een druppel bekijkt waar je overheen rijdt, dan komt deze in de groef aan de buitenkant terecht en met het afwikkelen van de V zal de druppel naar binnen worden verplaatst, tot hij niet meer verder kan en in de punt beland. Dit kan leiden tot aqua planning.

Beste is in mijn ogen om de band zo te monteren dat het water van binnen naar buiten wordt gevoerd en dus wegkan onder de band. Zo houdt het het meeste contact met het wegdek.

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Moderator
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 16 apr 2014 11:08

Dat water verdwijnt ook wel bij een slick zonder profiel, dat wordt namelijk gewoon weg gedrukt.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

Gebruikersavatar
flores
Forum-lid
Berichten: 1500
Lid geworden op: 21 jun 2009 01:44

Gebruikersavatar flores 16 apr 2014 12:27

Ik doe ze altijd net zoals @gerboon met de logo's aan de aandrijfzijde. Dus andersom als jij nu hebt gedaan.
Zo heb ik het gezien op de meeste afbeeldingen maar of het inderdaad iets uitmaakt weet ik niet...
Wie de raceschoen past... trekt hem aan.

Kornuit
Forum-lid HC
Berichten: 5072
Lid geworden op: 25 aug 2011 11:53

Kornuit 16 apr 2014 12:45

flores schreef:Ik doe ze altijd net zoals @gerboon met de logo's aan de aandrijfzijde. Dus andersom als jij nu hebt gedaan.
Zo heb ik het gezien op de meeste afbeeldingen maar of het inderdaad iets uitmaakt weet ik niet...
Oke, ik ga het ook zo doen. Echter, mijn logo komt dan juist wel aan de nondrive zijde (linkerkant van de fiets)

Gebruikersavatar
flores
Forum-lid
Berichten: 1500
Lid geworden op: 21 jun 2009 01:44

Gebruikersavatar flores 16 apr 2014 12:59

NuitKor schreef:
flores schreef:Ik doe ze altijd net zoals @gerboon met de logo's aan de aandrijfzijde. Dus andersom als jij nu hebt gedaan.
Zo heb ik het gezien op de meeste afbeeldingen maar of het inderdaad iets uitmaakt weet ik niet...
Oke, ik ga het ook zo doen. Echter, mijn logo komt dan juist wel aan de nondrive zijde (linkerkant van de fiets)
? Ik zie dat je de allerlaatste versie hebt (met het woordje classic en zonder SC erop) en misschien hebben ze het dan veranderd. Bij al mijn Vittoria's (Pave-Evo SC classics) zitten de logo's zoals ik al zei aan de aandrijfzijde en de "v-tjes" met de punt naar voren. Zal ook allemaal wel niks uitmaken ;) Ik zal er bij mijn volgende setje wel op letten. Veel plezier er mee.

Edit: nu ik je foto zie zit het toch gewoon hetzelfde als bij mij. Pijltjes naar voren en logo "rechts". Denk dat je je toch vergist ;)
Wie de raceschoen past... trekt hem aan.

Panic
Forum-lid
Berichten: 417
Lid geworden op: 27 feb 2012 14:55

Panic 16 apr 2014 13:04

Logo's aan de aandrijfzijde.
Op de nieuwe versie (in ieder geval op de CX III) staat een pijltje met de rijrichting.

Kornuit
Forum-lid HC
Berichten: 5072
Lid geworden op: 25 aug 2011 11:53

Kornuit 16 apr 2014 13:55

De bovenstaande foto is niet van mij. Ik zal thuis even kijken.

Het gaat om de Vittoria corsa sc 25mm. Stel nu dat het logo wel aan linker zijde (nondrive) moet. Moet ik dan kijken naar het profiel (pijltjes naar voren) of moet dan het logo aan de drive zijde?

thomwittendorp
Forum-lid
Berichten: 1160
Lid geworden op: 16 jan 2010 20:28

thomwittendorp 16 apr 2014 13:59

Ik zou eerst eens kijken of er nergens een pijltje op de band staat, moet je goed voor kijken maar in deze afbeelding is het duidelijk:
Afbeelding
CANNONDALE SuperSix EVO sram red

Plaats reactie