Een speciaal forum over wielen, naven, banden en aanverwante artikelen.

Tubeless

raiju
Forum-lid
Berichten: 467
Lid geworden op: 23 apr 2011 18:27

raiju 22 apr 2018 20:49

Max 6bar met tubeless. Dan kun je er beter nog onder gaan zitten anders klapt de band van de velg. Zolang je de velg niet stoot kun je zakken met de druk.


Los van bovenstaande: Ik heb deze besteld https://www.genuineinnovations.com/nl/p ... ir-kit.php

Vorige week reed ik door glas en de latex dichte het gat net maar nu springt het soms open. Dit zou een goede oplossing moeten zijn.

Gebruikersavatar
Orlok
Forum-lid HC
Berichten: 5887
Lid geworden op: 01 dec 2012 12:18
Locatie: Almere

Gebruikersavatar Orlok 22 apr 2018 21:15

raiju schreef: 22 apr 2018 20:49 Max 6bar met tubeless. Dan kun je er beter nog onder gaan zitten anders klapt de band van de velg. Zolang je de velg niet stoot kun je zakken met de druk.


Los van bovenstaande: Ik heb deze besteld https://www.genuineinnovations.com/nl/p ... ir-kit.php

Vorige week reed ik door glas en de latex dichte het gat net maar nu springt het soms open. Dit zou een goede oplossing moeten zijn.
Als het lek open springt dicht de latex het lek weer daarna toch.? Uiteindelijk zodra de druk in de tubelessband is gezakt naar ong. 4bar zal het lek gewoon dicht blijven.

Btw, Marktplaats staat er vol van: https://www.marktplaats.nl/a/fietsen-en ... ousPage=lr

Mijn ervaring is dat als een tubelessband eenmaal is leeggelopen en dus uit zijn positie in de velg is geplopt je deze weer moeilijk, zo niet onmogelijk weer tubeless opgepompt krijgt. Als oplossing blijft dan een biba monteren, die "wormen" ten spijt. ;)
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless

wasbeer2006
Forum-lid HC
Berichten: 12661
Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47

wasbeer2006 23 apr 2018 14:50

Als het gat zo groot is dat het na een paar keer weer openspringt, moet je je afvragen of de band niet gewoon totaloss is. Een binnenband komt dan waarschijnlijk naar buiten en mogelijk zijn er teveel draden doorgesneden wat de kans op uitscheuren vergroot.

DDX
Forum-lid HC
Berichten: 5113
Lid geworden op: 23 aug 2013 21:30

DDX 23 apr 2018 15:22

Orlok schreef: 22 apr 2018 11:52 Persoonlijk vind ik dat wel erg weinig als Mavic zelf bij 25mm max. 7 bar aangeeft. Maar hoe was het gevoel in bochten? ging het niet zwabberen? Oké, ik weet het antwoord natuurlijk al. ;) Het hangt natuurlijk ook van het berijdersgewicht af. :roll: Ik met mijn +90kg hoef dat niet te proberen. :)
Mavic geeft idd max 6bar aan bij gebruik tubeless.
En ik had ook het idee dat 4bar wel erg weinig zou zijn, maar rijd prima en heb niet het idee dat ik met een lege band aan het rijden ben.
Iets minder gewicht mee te slepen scheelt ook ;) (70kg)

Naambezet
Forum-lid
Berichten: 374
Lid geworden op: 04 jun 2014 23:38

Naambezet 23 apr 2018 15:33

Gister "lek" gereden. Schroefdraad van m'n ventiel brak af en ventielkern deed daarna niet goed z'n werk meer. Was een langzame leegloper. Wat een zooi geeft dat als je er een binnenband in moet doen

raiju
Forum-lid
Berichten: 467
Lid geworden op: 23 apr 2011 18:27

raiju 23 apr 2018 18:38

wasbeer2006 schreef: 23 apr 2018 14:50 Als het gat zo groot is dat het na een paar keer weer openspringt, moet je je afvragen of de band niet gewoon totaloss is. Een binnenband komt dan waarschijnlijk naar buiten en mogelijk zijn er teveel draden doorgesneden wat de kans op uitscheuren vergroot.
Het gat in mijn band is minder dan een mm. Misschien is mijn latex niet goed.

@orlok: meestal loopt de band langzaam af. Als hij ineens leeg is leg ik er een nieuwe binnenband in en waarschijnlijk moet ik het gat verstevigen want anders komt de binnenband erdoor naar buiten zoals wasbeer al zegt.

Gebruikersavatar
Orlok
Forum-lid HC
Berichten: 5887
Lid geworden op: 01 dec 2012 12:18
Locatie: Almere

Gebruikersavatar Orlok 23 apr 2018 19:45

raiju schreef: 23 apr 2018 18:38
wasbeer2006 schreef: 23 apr 2018 14:50 Als het gat zo groot is dat het na een paar keer weer openspringt, moet je je afvragen of de band niet gewoon totaloss is. Een binnenband komt dan waarschijnlijk naar buiten en mogelijk zijn er teveel draden doorgesneden wat de kans op uitscheuren vergroot.
Het gat in mijn band is minder dan een mm. Misschien is mijn latex niet goed.

@orlok: meestal loopt de band langzaam af. Als hij ineens leeg is leg ik er een nieuwe binnenband in en waarschijnlijk moet ik het gat verstevigen want anders komt de binnenband erdoor naar buiten zoals wasbeer al zegt.
Daar hoef je bij een gaatje van minder dan een mm niet bang voor te zijn. :)
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless

wasbeer2006
Forum-lid HC
Berichten: 12661
Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47

wasbeer2006 23 apr 2018 21:42

nee 1mm gaat wel goed :-) 2 en 3 en 4 ook nog wel

DDX
Forum-lid HC
Berichten: 5113
Lid geworden op: 23 aug 2013 21:30

DDX 25 apr 2018 16:55

Vandaag nieuw setje mavic ust banden binnen gekregen. (maar huidige zien er met 5000km nogsteeds prima uit)
Info van verpakking, minimum 4 bar, recommend 5 bar, max 6 bar.

Gebruikersavatar
Orlok
Forum-lid HC
Berichten: 5887
Lid geworden op: 01 dec 2012 12:18
Locatie: Almere

Gebruikersavatar Orlok 25 apr 2018 19:11

DDX schreef: 25 apr 2018 16:55 Vandaag nieuw setje mavic ust banden binnen gekregen. (maar huidige zien er met 5000km nogsteeds prima uit)
Info van verpakking, minimum 4 bar, recommend 5 bar, max 6 bar.
Toch raar dat Mavic op hun site over de Yksion Pro UST band iets anders meldt n.l.:
Pressure Max
25mm: 7 bars - 101 PSI, 28mm: 6 bars - 87 PSI (on a 17mm wide rim) :?
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless

raiju
Forum-lid
Berichten: 467
Lid geworden op: 23 apr 2011 18:27

raiju 26 apr 2018 15:58

https://shop.mavic.com/en-int/cosmic-pr ... #1028=3283

Bij intended use staat weer iets anders. Dat houd ik aan.

Gebruikersavatar
Orlok
Forum-lid HC
Berichten: 5887
Lid geworden op: 01 dec 2012 12:18
Locatie: Almere

Gebruikersavatar Orlok 26 apr 2018 16:40

raiju schreef: 26 apr 2018 15:58 https://shop.mavic.com/en-int/cosmic-pr ... #1028=3283

Bij intended use staat weer iets anders. Dat houd ik aan.
Duidelijk, maar hier praten wij over de maximale druk op de velg van de Cosmic Pro Carbon SL UST bij gebruik van tubelessbanden (elke willekeurige) en dat is wat anders dan de maximale druk van de tubelessband Yksion Pro UST die ook op andere tubeless ready velgen kan worden gemonteerd. ;)
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless

Plaats reactie