Een speciaal forum over wielen, naven, banden en aanverwante artikelen.

Vision Trimax 42

martijn78
Forum-lid
Berichten: 861
Lid geworden op: 26 mar 2008 09:28

martijn78 30 apr 2013 16:43

Heeft er iemand ervaring met de Vision Trimax t42 wielen?
Vindt het erg mooie wielen, alleen lastig om te bepalen hoe de kwaliteit is en waarmee je ze kunt vergelijken.
Race: Specialized Roubaix
CX: cube cross race sl
TT: Cube Aerium HPA Pro

haaldoor
Forum-lid
Berichten: 1323
Lid geworden op: 23 mei 2006 15:02

haaldoor 01 mei 2013 10:39

Laatst nog goed getest in Tour Magazin. Weet sowieso 1 forum lid die ze heeft. Blijft een Alu-Carbon constructie dus relatief zware wielset. Wat wil je met de wielen gaan doen?

martijn78
Forum-lid
Berichten: 861
Lid geworden op: 26 mar 2008 09:28

martijn78 01 mei 2013 11:27

haaldoor schreef:Wat wil je met de wielen gaan doen?
Puur voor vlakke wegen, trainingsritjes + tourritten
Race: Specialized Roubaix
CX: cube cross race sl
TT: Cube Aerium HPA Pro

Gebruikersavatar
thestudent
Forum-lid HC
Berichten: 5385
Lid geworden op: 03 feb 2011 22:24
Locatie: Ergens tussen de veluwe en de rijn

Gebruikersavatar thestudent 01 mei 2013 12:47

Zwaar? Met 1720gram valt dat op zicht toch nog wel mee. Full carbon is ook niet alles. Ongeveer in dezelfde gewichts en prijsklasse als cosmics en de standaar bullets. Zie deze wielen niet vaak. Maar vind ze er wel goed uitzien. Ben eigenlijk best geinteresseerd naar dit wiel.
Whenever Bicycles are broken or Menaced by international communism; Bicycle Repair Man is Ready!

Gebruikersavatar
Emielepiel
Forum-lid
Berichten: 302
Lid geworden op: 22 feb 2013 14:55
Locatie: Stadskanaal
Contact

Gebruikersavatar Emielepiel 01 mei 2013 21:56

Ik ben nu ongeveer 3 weken in het bezit van de Visions T42 en ze bevallen prima. Wel klein beetje last van zijwind, maar dat weet je van te voren ;-)
Ik heb niet voor full carbon gekozen omdat ik bang ben om met een stoeprand in aanraking te komen... Denk niet dat een carbon wiel dit overleeft...

KNJ
Forum-lid
Berichten: 183
Lid geworden op: 15 aug 2011 12:29

KNJ 16 jun 2013 15:24

Nog iemand andere ervaringen met deze wielset?

Ben aan het twijfelen tussen deze en carbotim wielen. Deze laatste zijn full carbon en dus wat lichter (200 Gr.), prijs is ong hetzelfde.

Van beiden zijn niet zoveel reviews beschikbaar

Ik neig het meeste naar de visions gezien Alu rand dus betere remprestaties en wat minder kwetsbaar dan full carbon wielen. De carbotims zien er dan weer gelikter uit (volledig zwart) en het gewicht ligt meer in lijn met mijn huidige wielen (dura ace c24), deze blijf ik behouden voor heuvelachtigere ritten etc ....
Cannondale supersix hi-mod dura ace
Cannondale caad10 sram red

Gebruikersavatar
nijkie
Forum-lid HC
Berichten: 8548
Lid geworden op: 04 aug 2010 23:11
Locatie: Ernem

Gebruikersavatar nijkie 16 jun 2013 17:45

KNJ schreef:Nog iemand andere ervaringen met deze wielset?

Ben aan het twijfelen tussen deze en carbotim wielen. Deze laatste zijn full carbon en dus wat lichter (200 Gr.), prijs is ong hetzelfde.

Van beiden zijn niet zoveel reviews beschikbaar

Ik neig het meeste naar de visions gezien Alu rand dus betere remprestaties en wat minder kwetsbaar dan full carbon wielen. De carbotims zien er dan weer gelikter uit (volledig zwart) en het gewicht ligt meer in lijn met mijn huidige wielen (dura ace c24), deze blijf ik behouden voor heuvelachtigere ritten etc ....
Heb je ervaring met carbon wielen kwa remprestaties?
Sensa GF White edition.
Sensa Gulia G2.
Cannondale Topstone 4

KNJ
Forum-lid
Berichten: 183
Lid geworden op: 15 aug 2011 12:29

KNJ 16 jun 2013 19:22

Neen zelf geen ervaringen met carbon remranden

Uit reviews blijkt toch dat de prestaties inzake remgedrag vaak een probleem/gevoelig punt is bij carbon of ben ik hier mis in?
Cannondale supersix hi-mod dura ace
Cannondale caad10 sram red

Gebruikersavatar
nijkie
Forum-lid HC
Berichten: 8548
Lid geworden op: 04 aug 2010 23:11
Locatie: Ernem

Gebruikersavatar nijkie 16 jun 2013 19:31

KNJ schreef:Neen zelf geen ervaringen met carbon remranden

Uit reviews blijkt toch dat de prestaties inzake remgedrag vaak een probleem/gevoelig punt is bij carbon of ben ik hier mis in?
Tegenwoordig hebben bijna alle carbonvelgen een bewerking op het remvlak,keramisch,basalt,exalith...ik heb keramisch remt perfect.

p.s ik rijdt ook in de heuvels met hoge wielen "no problem"
klimmen,dalen,vlak,gridpaden,putdeksels,gaten in de weg, geven geen krimp.
Sensa GF White edition.
Sensa Gulia G2.
Cannondale Topstone 4

KNJ
Forum-lid
Berichten: 183
Lid geworden op: 15 aug 2011 12:29

KNJ 16 jun 2013 19:44

Bij de carbotim zou dit basalt afwerking zijn

Maakt de carbon remrand het wiel ook niet fragiler? Zijn ze maw niet meer kwetsbaar bij het rijden door putten etc (we proberen dit uiteraard te vermijden maar op onze Belgische wegen is dit niet zo evident ;-) )
Cannondale supersix hi-mod dura ace
Cannondale caad10 sram red

Gebruikersavatar
nijkie
Forum-lid HC
Berichten: 8548
Lid geworden op: 04 aug 2010 23:11
Locatie: Ernem

Gebruikersavatar nijkie 16 jun 2013 20:53

KNJ schreef:Bij de carbotim zou dit basalt afwerking zijn

Maakt de carbon remrand het wiel ook niet fragiler? Zijn ze maw niet meer kwetsbaar bij het rijden door putten etc (we proberen dit uiteraard te vermijden maar op onze Belgische wegen is dit niet zo evident ;-) )
Ik denk maar zo hadden het geen wielen moeten worden,moet er wel bij zeggen dat ik achter op een a dugast Paris-Roubaix tube heb liggen met 7,2 bar.
Verder heb ik 24 spaaks voor en zijn handgebouwd.
Ik weet niet hoe het gaat met andere naven en spaak configuraties met clincher velgen.
Sensa GF White edition.
Sensa Gulia G2.
Cannondale Topstone 4

Gebruikersavatar
jakkel
Forum-lid
Berichten: 2260
Lid geworden op: 05 dec 2008 13:33

Gebruikersavatar jakkel 28 jun 2013 08:04

Denk eraan, de Vision T42 wielen zijn geen carbon wielen. De velgen zijn van alu en 'overplakt' met een heel dun laagje carbon(sticker).

Plaats reactie