Een speciaal forum over wielen, naven, banden en aanverwante artikelen.

carbo tim wielen

valverdos
Forum-lid
Berichten: 2
Lid geworden op: 11 sep 2012 19:12

valverdos 11 sep 2012 19:21

Goedenavond,

Ben op zoek naar carbonwielen zou graag wat meer willen weten of iemand ervaring heeft met carbo tim wielen?

Gebruikersavatar
de zwarten
Forum-lid HC
Berichten: 4222
Lid geworden op: 17 dec 2006 22:17

Gebruikersavatar de zwarten 11 sep 2012 19:44

volgens mijn goede vriend http://www.hoehel.be" onclick="window.open(this.href);return false; bestaan die wielen niet. Heb je een link?
Bianchi EV Titanium (koers), Pinarello Asolo (kasseien), Colnago Master (kafee).
Afbeelding©®

BonoCross
Forum-lid
Berichten: 856
Lid geworden op: 24 jan 2007 23:32

BonoCross 11 sep 2012 19:57

http://link.marktplaats.nl/593666079" onclick="window.open(this.href);return false; Zijn volgens mij dezelfde categorie carbon wielen zoals je ze veel ziet op eBay en vindt bij grote internetshops als Flyxii, Dengfu etc. Die 'Carbo Tim' naven zullen ongetwijfeld Novatec naven zijn (die overigens prima schijnen te zijn)
Canyon Ultimate CF SL 2016

jansen01
Forum-lid
Berichten: 1120
Lid geworden op: 16 sep 2011 19:13

jansen01 11 sep 2012 19:58

Carbo-tim is dus de verkoper, dan weten we dat ook... ;)
Addict R1

Gebruikersavatar
de zwarten
Forum-lid HC
Berichten: 4222
Lid geworden op: 17 dec 2006 22:17

Gebruikersavatar de zwarten 12 sep 2012 07:50

En Valverdos, wat heb jij met Carbo Tim te maken? ;)
Bianchi EV Titanium (koers), Pinarello Asolo (kasseien), Colnago Master (kafee).
Afbeelding©®

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27572
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 12 sep 2012 08:20

We hebben een S, we hebben een P, we hebben een A ....

thekwatta
Forum-lid
Berichten: 8
Lid geworden op: 31 jul 2012 20:53

thekwatta 12 sep 2012 16:54

Toevallig ben ik ook op deze verkoper gestuit op marktplaats. Deze Carbo Tim verkoopt allerhande geïmporteerd carbon spul voor nog niet eens slechte prijzen.
Binnenkort ga ik er zelf een stuurtje en zadel proberen. De wielen waag ik me echter nog niet aan. (hoewel er op de site beschreven staat dat deze handgespaakt in België zijn.)
Ben dus eigenlijk ook wel benieuwd of mensen met hem en met name de wielsetjes al ervaring hebben.

valverdos
Forum-lid
Berichten: 2
Lid geworden op: 11 sep 2012 19:12

valverdos 12 sep 2012 17:26

Bedankt voor de reacties maar aan de reacties te zien kan ik misschien beter naar een paar mavic cosmic sl kijken iets meer geld maar waarschijnlijk een stuk beter?

thekwatta
Forum-lid
Berichten: 8
Lid geworden op: 31 jul 2012 20:53

thekwatta 12 sep 2012 17:43

Dat is hier niet gezegd maar met een setje Mavic Cosmic sl koop je zekerheid in de vorm van garantie en service. Echter is deze wel met alu remrand ipv carbon en zijn ze toch een paar honderd gram zwaarder.
De kwaliteit van dat andere setje hangt volledig af van degene die het wiel gespaakt heeft.
Is dit door een kundig persoon gedaan, heb je een setje dat erg sterk kan zijn en bovendien een dikke 200 gram lichter is.
Is dit door een minder ervaren persoon gebeurd, kan het zomaar een ramp zijn. Ik zou zeggen wacht af of er nog reacties komen van mensen die er ervaring mee hebben en zo niet,
die Cosmic Carbons lopen niet weg...

Tom Jacobs
Forum-lid
Berichten: 173
Lid geworden op: 27 feb 2012 18:51

Tom Jacobs 14 sep 2012 15:26

Ik heb wielen bij carbo Tim gekocht.
Ze zijn kapot gegaan tijdens afdaling ventoux.Zie topic: Klimmen/dalen met hoge velgen(ffwd F6R), (ook in het folder wielen.) Dit blijkt echter te wijten aan mijn remtechniek, volgens sommige hier op het forum. Ik krijg in ieder geval nieuwe wielen en dat heb ik volledig te danken aan de inzet van Tim, want eigenlijk is dit geen 100% garantie geval.
Ik heb in het verleden ook china wielen bij een andere verkoper gekocht en daar was dienst na verkoop een dikke nul, alsook de manier waarop ze gespaakt waren.
Over de wielen zelf:
Full carbon wielen blijven naar mijn idee gevoelig bij lange stijle afdalingen als er vrij veel geremd moet worden. Dit heeft natuurlijk ook te maken met je dalerscapaciteiten, gewicht, type remblokken en remtechniek.
Kort en krachtig remmen, gebruik van de kurken remblokken die meegeleverd worden (of van merk corima) is aangewezen. Verder kan je ze best alleen gebruiken bij vlakkere ritten en goed weer is (=geen regen) Dan kan er in principe niks misgaan met deze wielen.
Er zitten inderdaad novatec naven in en ze zijn professioneel gespaakt door werknemer van Ridley.
Hij is overigens ook verdeler van American classic wielen.

Gebruikersavatar
Kiekeboe
Forum-lid
Berichten: 2440
Lid geworden op: 31 mar 2010 11:03
Locatie: West-Vlaanderen (B)

Gebruikersavatar Kiekeboe 21 feb 2013 15:47

Nu, aangezien ik ook op zoek was naar wielen en in BE woon ben ik op de site van deze Tim terecht gekomen.
Vraag mij ook af of deze wielen "de moeite" zijn. Tevens is het handig dat ze niet van China komen (oorspronkelijk wel natuurlijk), maar wat dichter bij de deur, maakt de communicatie wat makkelijker.

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 15963
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 21 feb 2013 17:12

Ondertussen al redelijk wat goede commentaren van gelezen.
I know myself like no one else
Nothing to defend

Plaats reactie