Een speciaal forum over wielen, naven, banden en aanverwante artikelen.

Carbon clinchers uit China vragen

Gebruikersavatar
boswielrenner
Forum-lid
Berichten: 3042
Lid geworden op: 29 nov 2004 10:08

Gebruikersavatar boswielrenner 02 okt 2012 07:56

inderdaad....maar er wordt naar de verschillen gevraagd en die geef ik aan.
Tarmac SL7 S-works Disc
Tarmac SL6 Pro Disc
Tarmac SL6 S-works
Specialized Epic 29

mda1
Forum-lid
Berichten: 736
Lid geworden op: 10 aug 2010 16:18

mda1 02 okt 2012 11:46

boswielrenner schreef:inderdaad....maar er wordt naar de verschillen gevraagd en die geef ik aan.
Ja, top, dat is ook precies wat ik wilde weten. Hoe verhoudt zich een chinees carbon setje tot een veel duurder europees (weliswaar in china gemaakt) carbon setje. Dan kan eenieder een weloverwogen keuze maken.

Gebruikersavatar
boswielrenner
Forum-lid
Berichten: 3042
Lid geworden op: 29 nov 2004 10:08

Gebruikersavatar boswielrenner 02 okt 2012 11:59

Wil hier wel met klem benadrukken dat veel Chinese carbon clinchers erg goed zijn voor de prijs. Let er wel op dat je bij een betrouwbaar en goede fabrikant koopt, als je rechtstreeks zaken wilt doen. Er zijn namelijk ook ongetwijfeld mindere fabrikanten. Vraag dan ook naar alle details van de wielen. Als het een goede leverancier is, laten de antwoorden niet lang op zich wachten. De communicatie is een goede graadmeter voor wat je kunt verwachten. Check ook de gekregen informatie van de wielen met gegevens van soortgelijke wielen van bekende fabrikanten. Om een fictief voorbeeld te geven; Als je een carbon clincher set koopt en je vraagt hoeveel BAR in de banden toegestaan is, en bijvoorbeeld Reynolds zegt over een sootgelijke set qua gewicht ect. 8,5 bar, dan is het op zichzelf al twijfelachtig als de Chinsese clinchers zogenaamd 12 BAR kunnen weerstaan. Ik zou dan daar op doorvragen. Hetzelfde geldt voor het gewicht van de berijder. Als ze aangeven dat een wielset geschikt is tot 120kg en de wielset weegt 1100 gram, dan moet je gaan oppassen, want twijfelachtig.
kortom; De prijs-kwaliteit verhouding van goede Chinsese carbon clinchers is heel behoorlijk, maar mijn ervaring is dat er op de afwerking, rijeigenschappen, remgedrag verschillen zitten met de grote bekende merken. Het zijn de details en iedereen moet de keuze maken of je dan de helft meer wilt betalen voor peace of mind en hier en daar wat beter op details (hoewel sommige details erg belangrijk zijn).
Tarmac SL7 S-works Disc
Tarmac SL6 Pro Disc
Tarmac SL6 S-works
Specialized Epic 29

surfzeeuw
Forum-lid
Berichten: 115
Lid geworden op: 04 jun 2010 18:10

surfzeeuw 22 mar 2013 08:49

Ben ook op zoek naar een leuke carbon wheelset.
En kwa dus ook uit de de oosterse leveranciers.
Eén hiervan was de BladeX Pro wheelset van Alixpress.

Heeft er iemand ervaring met deze wielen en de leverancier?
BeOne Pro Pearl
http://www.deboezemvrienden.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

haaldoor
Forum-lid
Berichten: 1323
Lid geworden op: 23 mei 2006 15:02

haaldoor 22 mar 2013 16:29

http://www.fiets.nl/forum/viewtopic.php?f=2&t=3897" onclick="window.open(this.href);return false;

Bergen informatie. Kort samengevat is Farsports de beste keus.

john_vandehoef
Forum-lid
Berichten: 44
Lid geworden op: 13 sep 2007 13:33

john_vandehoef 24 mar 2013 19:17

Dien je bij een basalt remoppervlakte (zoals de Fansport) carbon remblokken te gebruiken, of "gewone" voor alu. Is het gebruik van basalt vergelijkbaar met exalith dat door Mavic toegepast wordt?

lvgh
Forum-lid HC
Berichten: 4755
Lid geworden op: 21 aug 2006 14:21

lvgh 24 mar 2013 19:40

Carbon. Neen.

gt10
Forum-lid
Berichten: 122
Lid geworden op: 24 nov 2004 12:30

gt10 12 apr 2013 10:23

@ Boswielrenner en @ Fred12
Ik ben ook van plan om een setje full carbon wielen te bestellen bij Farsport. Type FSC-50CM
Jullie hebben dit setje nu al meer dan een half jaar, voldoet die wielset nog steeds om leuke tochtjes mee te maken.
Ikzelf ben geen renner, gewoon wielertoerist. De wielset zou moeten dienen om leuke tochtjes mee te rijden op een sportief toeristisch niveau.

Een vraag voor anderen: weet er iemand toevallig of ik van de douane nog een cadeau nadien ga kunnen verwachten? Ik woon in België

sob
Forum-lid
Berichten: 210
Lid geworden op: 16 aug 2012 19:24

sob 12 apr 2013 12:00

Ik las net toevallig een topic op wielertoerist.be,en daar moest iemand 317,50 euro bijbetalen op wielen van 398usd.
Is wel serieus dus...

twofourtwo
Forum-lid
Berichten: 311
Lid geworden op: 18 mar 2010 14:02

twofourtwo 12 apr 2013 12:06

sob schreef:Ik las net toevallig een topic op wielertoerist.be,en daar moest iemand 317,50 euro bijbetalen op wielen van 398usd.
Is wel serieus dus...
http://www.wielertoerist.be/forum/viewt ... 63&t=48960" onclick="window.open(this.href);return false;
It's all fun and games ... until it gets on YouTube!

odegraaff
Forum-lid
Berichten: 55
Lid geworden op: 02 okt 2012 09:46

odegraaff 15 apr 2013 15:14

Ik heb net drie setjes velgen besteld in China, 50 mm clinchers, 88 mm clincher en een setje 29er mountainbike. Ze zijn vandaag verstuurd,
Komen van Xiamen Carbon, ben heel benieuwd.

Heb laatst ook een setje 29er carbon mountainbike velgen besteld en ontvangen (van Top-fire). Zeer netjes, heb ze al ingespaakt en helaas nog geen tijd om er een rondje mee te rijden.

Zodra ze binnen zijn zal ik wat foto's posten.

NoChain
Forum-lid
Berichten: 1271
Lid geworden op: 04 sep 2011 20:18

NoChain 15 apr 2013 18:29

gt10 schreef:@ Boswielrenner en @ Fred12
Ik ben ook van plan om een setje full carbon wielen te bestellen bij Farsport. Type FSC-50CM
Jullie hebben dit setje nu al meer dan een half jaar, voldoet die wielset nog steeds om leuke tochtjes mee te maken.
Ikzelf ben geen renner, gewoon wielertoerist. De wielset zou moeten dienen om leuke tochtjes mee te rijden op een sportief toeristisch niveau.

Een vraag voor anderen: weet er iemand toevallig of ik van de douane nog een cadeau nadien ga kunnen verwachten? Ik woon in België
Heb sinds kort een setje Farsports van 38mm, slechts een keer of 10 mee gereden maar doen het prima. Ik heb geen douane moeten betalen, maar daar moet je wat geluk mee hebben.
Farsports zet een veel lager bedrag op de factuur (wat bij die op wielertoerist niet het geval was) en laat ze komen via DHL, die hebben hun eigen douaneservice.

Het blijft natuurlijk wel een risico om aan te kopen uit China, dat moet je erbij nemen. Hoort bij de lage prijs he :P

Plaats reactie