Een speciaal forum over wielen, naven, banden en aanverwante artikelen.

Carbon clinchers uit China vragen

Gebruikersavatar
Traveler
Forum-lid
Berichten: 85
Lid geworden op: 09 jan 2017 15:35

Gebruikersavatar Traveler 18 jun 2019 10:40

aukebaas schreef: 10 jun 2019 20:48 Hey mensen,

Ik ben me aan het oriënteren op nieuwe wielen. Omdat ik vorige week de nieuwe SRAM etap force heb gekocht met XDR en schijfremmen, is mijn huidige setje Reynolds niet meer te gebruiken. Juist omdat ik nu schijfremmen heb, zie ik het wel als optie om iets uit China te bestellen. Het remoppervlak, de hittebestendigheid doet niet meer ten zake, dus ik zie de carbon velgen niet meer als kritisch iets.

De zoektocht dus. Ik heb het topic doorgelezen waar een aantal verkopers naar voren komen. Verder is ook van alles op aliexpress te vinden. Ik ben zelf wel gecharmeerd van 55mm hoge velgen. Omdat ik een XDR naaf nodig heb, denk ik aan een DT Swiss 350 hubs, waar een XDR body voor te bestellen is. Ik heb nog geen verkoper gevonden die meteen de XDR body kan leveren. Mochten jullie één weten hoor ik het graag.

Wat mij overigs tegenvalt, is dat de afwerking van de velgen van de UD vezels allemaal mat zwart zijn of hoogglans. Het lijkt erop alsof velgen niet strak uit de mal komen en de chinezen alle velgen spuiten. Als ik kijk naar mijn Reynolds uit 2010, maar ook naar de hedendaagse merken (ENVE, Scope, Vision), zie ik de mooie UD vezels lopen, terwijl de velgen niet van 1 km afstand naar je flikkeren. Zie als voorbeeld hoe het zou moeten zijn deze link:

https://cdn-cyclingtips.pressidium.com/ ... Disc-8.jpg

Mijn vraag aan jullie: Kennen jullie leveranciers die wel velgen strak uit de mal krijgen? Ik hoor graag van jullie. Alvast bedankt.
Zoiets als deze?
IMG_0660.jpg

Brianzz
Forum-lid
Berichten: 18
Lid geworden op: 09 nov 2012 12:38

Brianzz 18 jun 2019 12:44

Ik heb sinds enkele weken ook een setje farsportswielen in men fiets steken. Ze bollen echt heel super en bergaf in 3B enzo totaal geen problemen mee gehad. Echter zit er wat speling op mijn naven precies. Het is niet veel, maar het baart me toch wat zorgen. Kan ik dit zelf makkelijk oplossen?

Drossie2
Forum-lid
Berichten: 369
Lid geworden op: 19 mei 2017 23:22

Drossie2 18 jun 2019 15:45

Joseba schreef: 18 jun 2019 07:22
Drossie2 schreef: 17 jun 2019 22:14

Hoelang heb je moeten wachten?
Ik kreeg op 10 mei bericht dat ze verzonden waren, op 21 mei had ik ze binnen. Vriend van me nog twee dagen sneller volgens mij. Als je het verzendbericht hebt ontvangen dus nog ongeveer 10 dagen.
En hoelang moest je wachten op bericht van verzending?
En gebruik je de bijgeleverde quick releases?
Giant TCR Advanced Pro 1 disc 2020
Kona Rove NRB DL 2018
Fairlight Strael 2.0

Gebruikersavatar
Joseba
Forum-lid
Berichten: 2609
Lid geworden op: 19 jan 2007 21:19

Gebruikersavatar Joseba 18 jun 2019 16:27

Drossie2 schreef: 18 jun 2019 15:45
En hoelang moest je wachten op bericht van verzending?
En gebruik je de bijgeleverde quick releases?
Ongeduldig? Volgens mij een paar dagen.
Nee gebruik de quick releases niet omdat ik een paar tita spannertjes heb gestoken. Maar de meegeleverde quick releases zien er solide uit.

Avalius
Forum-lid
Berichten: 12
Lid geworden op: 04 aug 2017 19:03

Avalius 19 jun 2019 20:03

Iemand hier met een Helen liu wiel dat kraakt? Alle twee mijn setjes kraken immens na een jaar. En het zijn de pillar spaken in de achternaaf die tegen elkaar wrijven :(

aukebaas
Forum-lid
Berichten: 32
Lid geworden op: 23 jun 2006 12:26

aukebaas 19 jun 2019 20:33

Traveler schreef: 18 jun 2019 10:40
Zoiets als deze?

IMG_0660.jpg
Ja, precies wat ik bedoelde! Bedankt voor alle reacties. Ik heb inmiddels de wielen besteld op aliexpress bij C-razy carbon Store. Hij heeft een goede ranking en heeft me erg goed geholpen bij al mijn vragen. Ook kon hij een XDR body aanbieden. Als het goed is krijg ik precies de looks die ik bedoel. Hij heeft nog wat foto's opgestuurd dus weet wat de bedoeling is. Het is geworden:

55mm wheelset 24/24 holes clincher/Tubeless U shape
Black DT350S hubs center lock
XDR body
black pillar 1423 spokes straight pull
Black nipples
The rim finish without paint
no brake track
front 100*12 and rear 142*12
500 euro.

Ik zal laten weten wat mijn bevindingen zijn.
\'It is strange that people buy light bicycles for physical exercise\'

dix0r
Forum-lid
Berichten: 96
Lid geworden op: 12 jun 2010 15:07

dix0r 20 jun 2019 08:17

rene schreef: 18 jun 2019 09:30
Infinito GB schreef: 17 jun 2019 22:23
Fiets er al een jaar met veel plezier op. Zelfs in zuid Limburg prima mee gereden.. Heb een seizoen met de bijgeleverde remblokken gereden op vlak terrein. Nu gebruik ik de Swisstop blokken.. die remmen prima, en laten je velgen heel.
[zeikmodus aan] :? Weten je wielen dat ze in Zuid-Limburg rijden of impliceer je eigenlijk dat de wielen niet zo goed zijn maar dat ze het toch wel goed doen in Zuid-Limburg. En ik hoop dat je met de Swisstop in Zuid-Limburg gereden hebt.[/zeikmodus uit]

Ik lees net een paar posts terug dat China prima wielen maakt, dus waarom zouden ze niet in het Heuvelland gebruikt kunnen worden ?? Ook in de Alpen zouden ze zich dus gewoon moeten kunnen bewijzen - maar ik lees bij veel mensen dat ze dan toch maar veilig aluminium rijden.
Heeft (voor mij) niets te maken of ze uit China komen ja/nee.

Betreft de carbon remrand, bij veel slepend remmen kan dit problemen opleveren. Iets wat je dus in heuvels/bergen doet. Google hier eens op. Hoeft geen probleem te zijn wanneer je gedoseerd remt / een goede afdaler bent.

Daarnaast remmen velgremmen op alu nu eenmaal beter.

Alu's geven mij meer veiligheid, het extra gewicht neem ik hiervoor op de koop toe. Daarnaast zit mijn bergcasette gemonteerd op mijn alu's. Dit maakt het wisselen ook eenvoudiger. Let wel, remblokken moeten ook gewisseld worden.

Gebruikersavatar
Infinito GB
Forum-lid
Berichten: 1436
Lid geworden op: 09 apr 2015 00:23
Locatie: Schagen

Gebruikersavatar Infinito GB 20 jun 2019 10:53

rene schreef: 18 jun 2019 09:30
Infinito GB schreef: 17 jun 2019 22:23
Fiets er al een jaar met veel plezier op. Zelfs in zuid Limburg prima mee gereden.. Heb een seizoen met de bijgeleverde remblokken gereden op vlak terrein. Nu gebruik ik de Swisstop blokken.. die remmen prima, en laten je velgen heel.
[zeikmodus aan] :? Weten je wielen dat ze in Zuid-Limburg rijden of impliceer je eigenlijk dat de wielen niet zo goed zijn maar dat ze het toch wel goed doen in Zuid-Limburg. En ik hoop dat je met de Swisstop in Zuid-Limburg gereden hebt.[/zeikmodus uit]

Ik lees net een paar posts terug dat China prima wielen maakt, dus waarom zouden ze niet in het Heuvelland gebruikt kunnen worden ?? Ook in de Alpen zouden ze zich dus gewoon moeten kunnen bewijzen - maar ik lees bij veel mensen dat ze dan toch maar veilig aluminium rijden.
Om hier nog even op terug te komen. Mijn " review" was eigenlijk bedoeld om e.e.a. te ontkrachten, dan wel te bevestigen. Er wordt hier vaak gewaarschuwd dat afdalen met carbon wielen, en dan in het bijzonder Chinese carbon wielen gevaar voor jezelf en materiaal met zich mee kan brengen. Mijn ervaring is dat er prima mee in de heuvels kan worden gefietst. Hooggebergte kan ik geen uitspraken over doen. Daar ben ik nog niet geweest.
ook was er enige tijd geleden twijfel bij sommigen over de stijfheid van de wielen van Farsport. Ook hier heb ik de ervaring dat de wielen stijf genoeg zijn, zelfs voor iemand van 1,89m en 84kg.
En v.w.b. de remblokken, ik heb in Limburg inderdaad met de Swisstop blokken gereden. De FSE blokken heb ik alleen vorig jaar op het vlakke gebruikt, maar daar waren ze wel voldoende voor.
Ik moet er wel bij vermelden dat ik in Zuid Limburg steeds in mijn ééntje heb gereden, en dus geen drukke tourtocht waarbij je steeds moet wachten en bijremmen. Ik kon gewoon vol de afdaling in, en alleen wanneer nodig kort en bruusk remmen, om daarna weer te laten lopen.

Drossie2
Forum-lid
Berichten: 369
Lid geworden op: 19 mei 2017 23:22

Drossie2 21 jun 2019 09:01

Joseba schreef: 02 jun 2019 15:12
Joseba schreef: 31 mei 2019 12:40 Er is een kortingscode actief (staat op de website maar ook ergens hierboven).

Basis set clinchers 38x25 $556
DT Swiss 350S + $80
Black Prince blokken + $28
EU Duties Prepaid + $50
Kortingscode - $50

Kom je als het goed is op $664

Let even op dat je als met Paypal betaalt je niet kiest om in Euro's af te rekenen tegen de door Paypal voorgestelde koers maar dat je kiest om de koers van de kaartuitgever te gebruiken. Paypal stelde mij een bedrag voor van €618. Ik heb dat niet geaccepteerd en gewoon in dollars afgerekend, zie op mijn credit card overzicht nu een bedrag van €595
De €595 was de omrekening naar euro's. Hier is uiteindelijk door de bank nog 2% commissie over gerekend. In totaal is er nu afgeschreven €608 (dus nog altijd een tientje minder dan direct via PayPal in euro's afrekenen).
Het bedrag is vandaag van mijn rekening gegaan. Ik heb 619€ betaald. Wel voor de tubeless velgen.
Giant TCR Advanced Pro 1 disc 2020
Kona Rove NRB DL 2018
Fairlight Strael 2.0

wasbeer2006
Forum-lid HC
Berichten: 12661
Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47

wasbeer2006 21 jun 2019 10:05

aukebaas schreef: 19 jun 2019 20:33
Traveler schreef: 18 jun 2019 10:40
Zoiets als deze?

IMG_0660.jpg
Als het goed is krijg ik precies de looks die ik bedoel. Hij heeft nog wat foto's opgestuurd dus weet wat de bedoeling is.
Dan zal ie de velgen voor je uit gaan zoeken. De kans dat een UD velg er volledig uitziet zoals jij wilt is gewoon klein. Dat heeft niets met kwaliteit te maken of merken, sterker nog je kan eerder aan de kwaliteit twijfel als alle velgen er zo uitzien.

Het heet niet voor niets UD. In elk frame en velg wat ik toe nu toe heb gehad zie je wel iest (of het is gespoten of bewerkt zoals bv zipp doet). Scott frames, cervelo frames, cube frames, reynolds wielen china wielen, ninethwave etc.

Gebruikersavatar
Traveler
Forum-lid
Berichten: 85
Lid geworden op: 09 jan 2017 15:35

Gebruikersavatar Traveler 22 jun 2019 08:59

wasbeer2006 schreef: 21 jun 2019 10:05
aukebaas schreef: 19 jun 2019 20:33
Traveler schreef: 18 jun 2019 10:40
Zoiets als deze?

IMG_0660.jpg
Als het goed is krijg ik precies de looks die ik bedoel. Hij heeft nog wat foto's opgestuurd dus weet wat de bedoeling is.
Dan zal ie de velgen voor je uit gaan zoeken. De kans dat een UD velg er volledig uitziet zoals jij wilt is gewoon klein. Dat heeft niets met kwaliteit te maken of merken, sterker nog je kan eerder aan de kwaliteit twijfel als alle velgen er zo uitzien.

Het heet niet voor niets UD. In elk frame en velg wat ik toe nu toe heb gehad zie je wel iest (of het is gespoten of bewerkt zoals bv zipp doet). Scott frames, cervelo frames, cube frames, reynolds wielen china wielen, ninethwave etc.
Leg dat eens uit. Waarom zou ik moeten twijfelen? Waarom moet je wel iets(?) zien?

wasbeer2006
Forum-lid HC
Berichten: 12661
Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47

wasbeer2006 22 jun 2019 12:10

Het zijn carbon matten die over elkaar liggen. Dat geeft een uitstraling, dat kan soms met een gelijk uiterlijk zijn en soms niet. Ik heb nog geen grote opervlaktes UD gezien, die helemaal eenzelfde uiterlijk hebben, alleen als het bewerkt gespoten is.

Je zit altijd wel ergens een lijn lopen of een meer antraciet stuk dan een zwart stuk. Maar als je fiets op een paar meter afstand staat zie je daar niets van. die velg gaat echt niet vanuit elke hoek dezelfde "kleur" hebben.

Mij maakt het niets uit, is toch ook de charme van Carbon dat je ziet dat het carbon is.

Plaats reactie