Een speciaal forum over wielen, naven, banden en aanverwante artikelen.

Fulcrum Racing Quattro / Racing 4

trimmer
Forum-lid
Berichten: 80
Lid geworden op: 28 jul 2009 19:24

trimmer 21 nov 2012 21:49

daniel1975 schreef:Fijn is dat, als je een wielset koopt waar de eerste eigenaar problemen mee heeft gehad.....

Als ik iets verkoop vermeld ik altijd als ik ergens een probleem mee heb gehad !. bovendien stelt niet iedereen dezelfde eisen. Mijn fietsenmaker heeft de wielen beoordeeld en vind dat ze goed lopen. Zelf denk ik er anders over. En ik kan ze ook nog altijd inruilen hé.

procycling
Forum-lid
Berichten: 1
Lid geworden op: 07 dec 2012 11:44

procycling 07 dec 2012 11:57

heb de wielen nu drie maanden , bevallen prima .leuke uitstraling
geschikt voor recratief gebruik

Gebruikersavatar
bjaslagter
Forum-lid
Berichten: 210
Lid geworden op: 30 mei 2008 15:44
Locatie: Groningen

Gebruikersavatar bjaslagter 11 jan 2013 15:57

Ik kwam deze wielen tegen, neem ze mee in mijn "eventueel aan te schaffen op termijn"-lijstje. Ik ben een relatief nieuwe Sportklasse-rijder en ga er criteriums, omloopjes en toertochten mee rijden, de ervaringen hier geven me niet direct het vertrouwen dat de lagers goed blijven.

Zijn er nog nieuwe ervaringen de laatste maanden? Ik overweeg Zonda's, R3's, Scirocco 35's en de Quattro's, maar deze springen er wel uit vanwege de stijfheid, fijne prijs, aerodynamica (wegens een voorzichtige tijdritambitie) en vooral de goede "looks" met de hoge velgen.

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 15963
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 11 jan 2013 17:43

bjaslagter schreef:Ik kwam deze wielen tegen, neem ze mee in mijn "eventueel aan te schaffen op termijn"-lijstje. Ik ben een relatief nieuwe Sportklasse-rijder en ga er criteriums, omloopjes en toertochten mee rijden, de ervaringen hier geven me niet direct het vertrouwen dat de lagers goed blijven.

Zijn er nog nieuwe ervaringen de laatste maanden? Ik overweeg Zonda's, R3's, Scirocco 35's en de Quattro's, maar deze springen er wel uit vanwege de stijfheid, fijne prijs, aerodynamica (wegens een voorzichtige tijdritambitie) en vooral de goede "looks" met de hoge velgen.
Ik heb de Scirocco's 35 CX (zijn hetzelfde als de Quattro's).
- Splinternieuwe wielen
- De palletjes van de body blijven hangen, zodat de body niet direct aangrijpt en je in jet ijle lijkt te trappen.
- Alles gereinigd en een weinig terug ingevet.
- Nu weer telkens "knallen" bij aanzetten, waarschijnlijk omdat de palletjes niet direct aangrijpen.

Ik zal alles nog eens uit elkaar moeten halen vrees ik.
Anders zo'n gedoe met volledig wiel opsturen omdat de verkoper niet enkel een nieuw body wil opsturen.

Wielen aangekocht bij "de wielershop.nl" van forumlid Chris Kuiper.
I know myself like no one else
Nothing to defend

lvgh
Forum-lid HC
Berichten: 4755
Lid geworden op: 21 aug 2006 14:21

lvgh 11 jan 2013 18:55

Probeer eens zonder vet maar met wat dikke olie. Staan de wielen toevallig in de schuur? Met deze temperaturen wordt het vet nog wat dikker.

marcelb
Forum-lid
Berichten: 1545
Lid geworden op: 12 sep 2007 22:35
Locatie: Deurne

marcelb 11 jan 2013 21:22

+1. Onlangs de body van mijn nieuwe Zonda's losgehaald en er zat standaard behoorlijk wat vet op de palletjes. Palletjes bleven bij kou niet echt hangen, maar ze kwamen ook niet echt los van de body. Kan problemen geven bij opnieuw aanzetten. Alles schoongemaakt en opnieuw van olie voorzien. De body loopt nu lekkerder, maar is wel wat luider. :mrgreen:
Real men wear blûk!!! Marcel

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37683
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 11 jan 2013 21:43

Dat knallen is een campakwaal van de laatste jaren. Heel vervelend, snap ook niet waarom dat tegenwoordig zo is. Schoonmaken is idd de oplossing. Hier met set shamals en zondas gedaan.
Less is bore

marcelb
Forum-lid
Berichten: 1545
Lid geworden op: 12 sep 2007 22:35
Locatie: Deurne

marcelb 12 jan 2013 08:13

Gelukkig zijn de bodies van Campa en Fulcrum relatief makkelijk te servicen. Moet je eens proberen met een Easton body. Wat me wel tegenvalt is de levensduur van het buitenste lager van de body. Zal wel te maken hebben met mijn gewoonte om in elk weertype op pad te gaan. Gelukkig weet ik inmiddels hoe makkelijk het is om dat lager te vervangen.
Real men wear blûk!!! Marcel

scottpch
Forum-lid HC
Berichten: 6334
Lid geworden op: 24 jul 2010 20:46
Locatie: Omgeving Eindhoven

scottpch 12 jan 2013 10:47

Mijn Eurussen knallen ook, ze worden nu geserviced door de FM en heb hem gezegd dat hij daar even aandacht aan moet besteden. M'n Fulcrums R1 hebben dat (nog) niet, maar deze zijn een stuk jonger.

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37683
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 12 jan 2013 14:07

Als ze in het begin niet knallen zullen ze het waarsch helemaal niet meer gaan doen.
Less is bore

scottpch
Forum-lid HC
Berichten: 6334
Lid geworden op: 24 jul 2010 20:46
Locatie: Omgeving Eindhoven

scottpch 12 jan 2013 16:58

Is een kwestie van onderhoud. In het begin waren m'n Eurussen stil, geen enkele knal. Nu na 5 jaar zonder geserviced te zijn, maken ze bij aanzetten telkens weer die knak en ik verwacht dat geknak niet meer te horen na de servicebeurt. De palletjes hebben een beetje vet of olie nodig om weer soepel aan te kunnen grijpen, ze blijven nu telkens hangen in het oude aangekoekte vet, vandaar die knak.

jonny.coulon
Forum-lid
Berichten: 73
Lid geworden op: 17 jun 2012 22:06

jonny.coulon 19 jan 2013 19:53

na 4maanden nog steeds heel tevreden over mn quattro's, gebruikt ze nu ook op de cyclocrosser

Plaats reactie