Een speciaal forum over wielen, naven, banden en aanverwante artikelen.

buitenband - forumervaring

bike_add1ct
Forum-lid
Berichten: 3324
Lid geworden op: 06 apr 2004 15:33

bike_add1ct 27 jul 2005 16:28

Alleen wat ervaringen, geen kilometrages ofzo:

-Hutchinson Excel (draad): loopt redelijk zwaar, niet bijzonder veel grip in de bochten, gaat lang mee, weinig lek, goed als trainingsband

-Vittoria Rubino Pro (vouw): loopt vrij licht, redelijk bochtgedrag, gaat redelijk lang mee en weinig lek, zeer goede trainingsband

-Continental GP3000 (vouw): loopt vrij licht, redelijk in de bochten, gaat lang mee maar slijt "vierkant", eerste 2 weken 3 keer lek daarna niet meer (), goede trainingsband, voelt niet snel genoeg voor wedstrijden

-Michelin Pro Race (vouw): loopt zeer licht, ligt lekker in de bochten, slijt iets sneller, weinig lek bij voldoende rubber, goede wedstrijdband, wel slechts 6-8 bar

-Vittoria Open Corsa (Evo) CX: loopt het allerlichtst, heerlijk bochtgedrag, slijt het snelst, ook iets vaker lek maar nog steeds vrij zeldzaam bij voldoende rubber, heel snel sneetjes en krasjes, mooi zoemend geluid, perfect voor wedstrijden, 7-9bar voor de CX, 8-10bar voor de EVO CX. Kon weinig verschil merken tussen de EVO en non-EVO.

_pfw_
Forum-lid
Berichten: 1164
Lid geworden op: 01 aug 2004 16:18

_pfw_ 27 jul 2005 17:29

Quoten: Origineel geplaatst door twijfelaar op 27 Juli 2005

iemand ervaring met michelin megamium2 ??Da's een bandje waarvan ik de prijs nog schappelijk vind, maar wat is hij waard?Ik zoek een allround band: winter zomer, nat droog. asfalt, beton, tegels, aangereden aardewegels...Hij moet nergens echt top zijn, maar overal goed (top voor alles zal wel niet bestaan).Voorlopig dacht ik aan GP 3000 van conti of deze megamium2En speedium van michelin. Mensen die hier iets zinnigs over kunnen vertellen?

Ik heb de Meganium gehad (voorganger), prima bandje, net iets minder dan de Pro Race.

japie
Forum-lid
Berichten: 5
Lid geworden op: 18 jan 2005 15:35

japie 03 aug 2005 13:45

Ik heb 4500km gereden op Schwalbe Stelvios draadbanden. Daarna helemaal op. ongeveer 6keer lek gereden. Rijdt wel lekker. Kwam ong twee jaar geleden uit de Fiets banden test als de band met gemiddeld de laagste rolweerstand en de hoogste anti-punctuur waardering.
Ik rijd nu ongeveer 4500km op Specialized 02 Turbo S-works vouwbanden met Flack Jacket. Nooit lek, prima grip. ngeveer € 20 a € 25. Ik zie echter bijna nooit ergens liggen.
Heb net twee Vittoria Rubinos besteld voor € 10 per stuk. Ook een prima band. Enige wat hierover verder te vertellen is, is dat ze mooi bij m'n fiets kleuren.

schmo
Forum-lid
Berichten: 736
Lid geworden op: 12 feb 2005 12:47

schmo 09 aug 2005 23:57

Met de herfst al weer in de aantocht was ik benieuwd naar de ervaringen met banden met een goede grip in de regen en dan liefst ook nog waar je veel kilometers mee doet. Gewicht en rolweerstand doen minder ter zake, prijs wel. En oh ja, lekbestendig is ook leuk bij woon-werk verkeer.

Gebruikersavatar
derosa
Forum-lid
Berichten: 402
Lid geworden op: 28 sep 2004 22:59

Gebruikersavatar derosa 10 aug 2005 00:15

Vredestein Fortezza, 1500 km in weer, wind en bergen puike wegligging en niet al te veel rolweerstand. Vooral bij het bochtenwerk houdt de band zich er goed. Geen lekkages tot nu toe.
Fortezza slijt ook minder dan Michelin Pro waarop ik nu 10.000 km heb gereden (2 paar wel te verstaan).
Een product van eigen bodem en zeker aan te bevelen!

ridleyrijder
Forum-lid
Berichten: 803
Lid geworden op: 02 jan 2005 22:30

ridleyrijder 10 aug 2005 01:23

Ik ben vorige week dinsdag op de Col de Vense uit de bocht gegaan in de afdaaling door gripverlies van mijn Rubino's. Ik reed nochtans niet rap, maar een wak wegdek en steentjes zijn geen goede combinatie denk ik. Ik ben het nu toch grondig beu dat ik de baan niet goed kan houden met die banden. Je rijdt er bijna nooit mee lek maar de grip is toch niet alles hoor. Ik kan door die val zeker 2 weken niet fietsen en mijn knie is genaaid en mijn ganse rechter flank is goed geschaafd! Rotbanden!
Excuse me while I kiss the sky

ilfalco2004
Forum-lid
Berichten: 1604
Lid geworden op: 10 dec 2004 08:17

ilfalco2004 10 aug 2005 12:24

Ik vind de michelin pro race hele goede en soepel lopende banden. Ben pas 1 maal lekgereden (stuk glas).
Op de "winter"fiets heb ik vittoria bubino ook die zijn me tot nu toe goed bevallen.
Fly like an Eagle!
Old Warriors Never Die

ilfalco2004
Forum-lid
Berichten: 1604
Lid geworden op: 10 dec 2004 08:17

ilfalco2004 10 aug 2005 12:43

dat krijg je als je blind tikt!  
Fly like an Eagle!
Old Warriors Never Die

Plaats reactie