Een speciaal forum over wielen, naven, banden en aanverwante artikelen.

aanschaf nieuwe wielen

xytras
Forum-lid
Berichten: 915
Lid geworden op: 12 jun 2006 17:26
Locatie: Roeselare, Belgie

xytras 25 jul 2006 22:10

Beste fietsvrienden,
Ik ben nog op zoek naar een nieuw setje wielen voor onder mijne thompson maestro. Ik twijfel tussen deze:
-easton vista sl
-fulcrum 3
-mavic ksyrium elite
Ter info; mijn gewicht bedraagt 88, na 12kg vermagerd te zijn, en ben gewoon wielertoerist.
Weet iemand interessante weetjes over een van deze voorgaande wielsetjes?
Dank bij voorbaat voor het advies
Groeten
 
 

erice3
Forum-lid
Berichten: 393
Lid geworden op: 01 mar 2006 19:28

erice3 25 jul 2006 22:50

Als Fulcrum Racing 3 in je budget valt, kan je misschien ook kijken naar Easton Circuit, die is net een klasse hoger dan de Vista SL.
Van wat ik heb gelezen hier op het forum zijn de Easton's een meer dan goede keuze! Binnen het budget van bovengenoemde wielen is het forum al flink volgeschreven. Als je gaat zoeken in het subforum WIELEN kan je meer dan genoeg vinden. Over de Mavic's zijn hele romans geschreven met voor en tegenstanders...., fulcrum is zelfde fabriek als Campagnolo wielen, en dat is prima spul! Kwaliteit Fulcrum zal niet veel afwijken van Campagnolo.
 
You can never be too Specialized

trek69
Forum-lid
Berichten: 121
Lid geworden op: 23 mei 2006 00:11

trek69 26 jul 2006 01:47

Ik fiets nu ruim een half jaar op de Fulcrums en ik kan alleen maar zeggen dat ze me prima bevallen. Het zijn redelijk lichte wielen en ze voelen stijver aan dan bijvoorbeeld de mavics. Over de easton's hoor ik alleen maar goede dingen dus dat zal ook zeker geen slechte keus zijn. Misschien gewoon eens kijken welke het beste onder je fiets staan!!

xytras
Forum-lid
Berichten: 915
Lid geworden op: 12 jun 2006 17:26
Locatie: Roeselare, Belgie

xytras 30 jul 2006 00:49

Hallo,
Bedankt voor de info. Na wat verder snuisteren en rekening houdend met de esthetiek ga ik voor de fulcrums gaan.
groeten
 
 

Plaats reactie