Tubes for Dummies
-
- Moderator
- Berichten: 3079
- Lid geworden op: 10 mar 2008 16:48
Kinlin TB25, Kinlin TB20, Mavic Reflex/Open Pro T, Ambrosio Nemesis, Ambrosio Montreal, HED Belgium C2, Gousseau Jante X, Alex T1, Alex T2, Velocity Major Tom, Velocity Pro, Velocity Escape......
Never argue with a fool; onlookers may not be able to tell the difference.
Prima rijtje lijkt mij! Alleen die Kinlin is mij wat aan de smalle kant met 18,5mm.
Ook ik had nog een vraag : Zijn er 35 - 40mm brede slick/weg tubes eigenlijk ergens zo verkrijgbaar, of zou ik die moeten laten maken?
Ook ik had nog een vraag : Zijn er 35 - 40mm brede slick/weg tubes eigenlijk ergens zo verkrijgbaar, of zou ik die moeten laten maken?
WiND 56 - 2020
- Vieux chnoque
- Forum-lid
- Berichten: 613
- Lid geworden op: 25 jan 2014 10:23
- Locatie: STEYL
Bedankt voor dit rijtje velgen. De meeste zijn er niet in 28 gaats en vallen dus af. De paar die overblijven worden aangegeven met 430 gram en meer.mackersv2.0 schreef:Kinlin TB25, Kinlin TB20, Mavic Reflex/Open Pro T, Ambrosio Nemesis, Ambrosio Montreal, HED Belgium C2, Gousseau Jante X, Alex T1, Alex T2, Velocity Major Tom, Velocity Pro, Velocity Escape......
Mavic Monthlery Pro is 360 gram, maar vind die maar eens als NOS. Valt een beetje tegen.
Vieux Chnoque
Evite de ramasser une gamelle!
et en cas de crampe: tire la
Evite de ramasser une gamelle!
et en cas de crampe: tire la
-
- Moderator
- Berichten: 3079
- Lid geworden op: 10 mar 2008 16:48
Ik heb ze juist opgenoemd omdat ze allemaal in 28 gaats gemaakt worden.
Ik was me er niet van bewust dat ze ook nog aan een gewichtslimiet moesten voldoen.
Een Monthlery of een Crono is niet betrouwbaar als achterwiel met 28 spaken in combinatie met moderne naven.
Ik was me er niet van bewust dat ze ook nog aan een gewichtslimiet moesten voldoen.
Een Monthlery of een Crono is niet betrouwbaar als achterwiel met 28 spaken in combinatie met moderne naven.
Never argue with a fool; onlookers may not be able to tell the difference.
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 4217
- Lid geworden op: 10 jul 2006 18:43
Welke ventielverlengers gebruiken jullie? Ik heb vaker een lege tube door een lekkende verntielverlenger dan door een lek in de tube zelf. Of doe ik iets anders fout?
-
- Moderator
- Berichten: 3079
- Lid geworden op: 10 mar 2008 16:48
Ik gebruik Schwalbe of Continental.
Never argue with a fool; onlookers may not be able to tell the difference.
Misschien iemand die uitkomst biedt: Ik heb een setje brede tube-velgen van 25 mm breed.
Het stootlint van mijn tubes is maar 23 mm breed. Is deze millimeter per kant te verwaarlozen, of maakt dit wel degelijk uit?
Kan ik dus ongestraft een tube op deze velg lijmen?
Het stootlint van mijn tubes is maar 23 mm breed. Is deze millimeter per kant te verwaarlozen, of maakt dit wel degelijk uit?
Kan ik dus ongestraft een tube op deze velg lijmen?
WiND 56 - 2020
-
- Forum-lid
- Berichten: 20
- Lid geworden op: 06 nov 2017 20:00
Ook al onderwerp voor aangemaakt omdat ik het hier niet zo snel kon vinden. Bij het loshalen van een tube kwam er wat Carbon mee met de tube? Hele dunne schilfers. Iemand dit al meegemaakt? En wat moet ik er mee doen? Wielen Ffwd. Banden vittoria pave. Lijm vittoria one.
Gebeurt vaker dat er kleine schilfertjes carbon achterblijven - zolang het geen grote stukken zijn valt het allemaal wel mee. Misschien een optie om de rusttijd tussen de 2 lijmlagen iets lager te maken. 2 Laagjes op de velg en 2 op de tube ( althans mijn werkwijze met Conti lijm ) met een tussenpose van ca 8 uur. Bij Vittoria lijm minimaal 24h.
Life is too short for not riding tubulars..euhhh tubeless
Een echte beginnersvraag.
Zojuist(1u geleden) tubes geplaatst: hij schommelt niet, maar lijkt over het gehele loopvlak teveel naar links te zitten zeg maar, boven van de band zit net uit 't center om 't zo maar te zeggen.
Om dit te corrigeren, zouden jullie dan wachten en de hele tube morgen loshalen en overnieuw plakken met een nieuwe laag lijm op de velg, of zouden jullie 't hele zooitje nu al los halen?
Voor de volledigheid: Vittoria one lijm, veloflex carbon tubes.
Bedankt!
Zojuist(1u geleden) tubes geplaatst: hij schommelt niet, maar lijkt over het gehele loopvlak teveel naar links te zitten zeg maar, boven van de band zit net uit 't center om 't zo maar te zeggen.
Om dit te corrigeren, zouden jullie dan wachten en de hele tube morgen loshalen en overnieuw plakken met een nieuwe laag lijm op de velg, of zouden jullie 't hele zooitje nu al los halen?
Voor de volledigheid: Vittoria one lijm, veloflex carbon tubes.
Bedankt!
Je kunt de tube gerust nu al erafhalen.
Reden dat hij er scheef opzit is wellicht dat je de tube hebt voorgelijmd en dat de lijm is gedroogd terwijl de tube opgepomt was met het loopvlak naar links getrokken. Beste is om de tube daarna nog een paar uurtjes te stretchen op een andere velg, zodat deze weer rechttrekt. Als je geen andere tubevelg hebt, kun je dit eventueel ook doen op een draadvelg, of op de tubevelg waarop je hem gaat lijmen. Plak de velg dan wel af met plastic (van een plastic zak bijvoorbeeld) om de tube te beschermen.
Bij het verwijderen van de tube ook even goed erop letten dat er geen plekken ontstaan op de velg of tube zonder lijm. Deze plekken altijd even bijwerken en laten drogen voordat je de tube er opnieuw oplijmt.
Reden dat hij er scheef opzit is wellicht dat je de tube hebt voorgelijmd en dat de lijm is gedroogd terwijl de tube opgepomt was met het loopvlak naar links getrokken. Beste is om de tube daarna nog een paar uurtjes te stretchen op een andere velg, zodat deze weer rechttrekt. Als je geen andere tubevelg hebt, kun je dit eventueel ook doen op een draadvelg, of op de tubevelg waarop je hem gaat lijmen. Plak de velg dan wel af met plastic (van een plastic zak bijvoorbeeld) om de tube te beschermen.
Bij het verwijderen van de tube ook even goed erop letten dat er geen plekken ontstaan op de velg of tube zonder lijm. Deze plekken altijd even bijwerken en laten drogen voordat je de tube er opnieuw oplijmt.