Een speciaal forum over wielen, naven, banden en aanverwante artikelen.

Welke banden? Rubino pro bijv. of?

ericpeters
Forum-lid HC
Berichten: 4217
Lid geworden op: 10 jul 2006 18:43

ericpeters 30 apr 2010 01:41

kalkko schreef:Voor mj onbegrijpelijk dat je zo praat over de Rubino, ik heb alleen maar goede ervaringen, zelden rij ik er mee lek, ik heb laatst een setje grandprix 4000s gehad, die staan als zeer goed om schreven, nou werkelijk waar ik was vrijwel elke training aan de beurt met lekke banden, daarna de Rubino weer er om heen gelegt en nooit meer lekke banden.


?? Misschien wat beter lezen, ik beweer toch niets anders: Ik zei dat ze heel degelijk waren daarmee bedoel ik: ze gaan lang mee en weinig lek.

Ik vind ze alleen niet lekker lopen omdat/daarnaast ze zijn behoorlijk zwaar, weinig verschil met draadbanden. Dat is met open tubulars EVO Corsa CX II een heel ander verhaal en ook met de meeste andere vouwbanden.

Ik had met de GP4000s trouwens geen problemen met lekrijden, er zat wel heel veel verschil in het gewicht. Ik heb er gehad van net boven de 200 gram en ook van 250 gram en ze slijten heel snel vierkant.
Afbeelding

nofuturekid
Forum-lid
Berichten: 68
Lid geworden op: 28 jul 2006 09:50

nofuturekid 30 apr 2010 23:38

Van Michelin naar Schwalbe uiteindelijk in eerste instantie vanwege looks bij Vredestein Fortezza Tricomp terecht gekomen (zwart-wit; gaaf). Top band. Bij Salden voor ong 22e per stuk te krijgen. Gekke combinatie van weinig weerstand bij veel grip. En weinig (geen) lekrijden. Nederlands kwaliteitsproduct, ook al worden ze vast ergens in Azië gemaakt.

warrior4jah
Forum-lid
Berichten: 65
Lid geworden op: 23 apr 2008 00:12

warrior4jah 01 mei 2010 03:39

Die Fortezza Tricomp is wel lekker goedkoop! Ga ik denk ik ook nog eens proberen (ga er ergens toch vanuit dat Evo Corsa CX niet mijn vaste banden worden).

kalkko
Forum-lid
Berichten: 235
Lid geworden op: 17 feb 2007 23:10

kalkko 01 mei 2010 06:01

ericpeters schreef:
kalkko schreef:Voor mj onbegrijpelijk dat je zo praat over de Rubino, ik heb alleen maar goede ervaringen, zelden rij ik er mee lek, ik heb laatst een setje grandprix 4000s gehad, die staan als zeer goed om schreven, nou werkelijk waar ik was vrijwel elke training aan de beurt met lekke banden, daarna de Rubino weer er om heen gelegt en nooit meer lekke banden.


?? Misschien wat beter lezen, ik beweer toch niets anders: Ik zei dat ze heel degelijk waren daarmee bedoel ik: ze gaan lang mee en weinig lek.

Ik vind ze alleen niet lekker lopen omdat/daarnaast ze zijn behoorlijk zwaar, weinig verschil met draadbanden. Dat is met open tubulars EVO Corsa CX II een heel ander verhaal en ook met de meeste andere vouwbanden.

Ik had met de GP4000s trouwens geen problemen met lekrijden, er zat wel heel veel verschil in het gewicht. Ik heb er gehad van net boven de 200 gram en ook van 250 gram en ze slijten heel snel vierkant.


Dan heb ik je verkeerd begrepen, je zei bijna iedere vouwband is beter dan de Rubino, daar versta ik onder, het totaal plaatje, dus ook de lekdichtheid, wat heb ik er aan als de bandje lekkers licht lopen, maar sta wel iedere training aan de kant, binnenbandjes te verwisselen.

joeriras
Forum-lid
Berichten: 94
Lid geworden op: 07 jan 2010 11:41

joeriras 01 mei 2010 22:08

Ook continental Grand Prix 4000S rijd bijna geen lek, ik rijd nu ruim 500KM zonder lek.
Slijten vind ik ook niet echt een probleem,

Liever een paar € meer,
Dan elke training me band moeten plakken.
2010. Specialized Allez.
2011. Tweede Jaars Nieuweling.

ericpeters
Forum-lid HC
Berichten: 4217
Lid geworden op: 10 jul 2006 18:43

ericpeters 02 mei 2010 00:07

kalkko schreef:Dan heb ik je verkeerd begrepen, je zei bijna iedere vouwband is beter dan de Rubino, daar versta ik onder, het totaal plaatje, dus ook de lekdichtheid, wat heb ik er aan als de bandje lekkers licht lopen, maar sta wel iedere training aan de kant, binnenbandjes te verwisselen.



Ik schreef: RIJDEN beter.


@joeriRas: AL 500km? Ik ken mensen die rijden dat elke week en klagen dan nog als ze één keer per jaar lekrijden. Als je nu schreef al 5000km dan was het al iets indrukwekkender.
Afbeelding

warrior4jah
Forum-lid
Berichten: 65
Lid geworden op: 23 apr 2008 00:12

warrior4jah 02 mei 2010 01:37

Tja, ik ben me aan het voorbereiden op lekken. Heb een zadeltas, co2 pomp + patronen en bandenlichters en binnenbanden besteld. Ik heb geen zin om 30+ km te moeten lopen. :)
Mijn 1e lek word een (leuk? :P) leermoment. :)

crankzinnig
Forum-lid
Berichten: 29
Lid geworden op: 19 feb 2007 12:42

crankzinnig 02 mei 2010 12:18

Rij al jaren op de degelijke, zeer betrouwbare en niet al te dure continental GP. Vrijwel nooit lek. Leg er om de 2500 km wel nieuwe om. Wel eens een uitstapje gemaakt naar Vittoria Rubino Pro (1e rit direct al lek) en GP 4000. Laatste band wordt snel vierkant. Achterband is na ca. 1500 km wel op.
It\'s not a hill, it\'s a mountain as you start out the climb

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Moderator
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 02 mei 2010 14:34

Vraag ik me toch af wat je verkeerd doet met je banden. Een gewone GP moet toch wel een stuk langer mee gaan dan 2500 km, als voorband kunnen ze zelfs makkelijk 10k km hebben. Gekleurde GP4000 wordt snel vierkant, maar de zwarte versie moet je als achterband makkelijk 3000k mee kunnen halen.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

vinkhugo
Forum-lid
Berichten: 77
Lid geworden op: 14 jul 2007 16:06

vinkhugo 02 mei 2010 15:17

Wat is precies een open tubular? Is dit van toepassing op elke buitenband of alleen op een buitenband die volgens een bepaalde manier geproduceerd is? Wie kan me dit een beetje uitleggen? Zie bijvoorbeeld onderstaande (wedstrijd) banden.

- Vittoria Open Corsa Evo CX
- Veloflex Master 22/Corsa 22
- Challenge Criterium Open
- Vredestein Fortezza Pro Tricomp
- Vredestein Fortezza Tricomp
- Michelin Pro3 Race
- Schwalbe Ultremo R.1
- Continental Grand Prix 4000S (of de nieuwe Grand Prix RS, getest in Fiets nr. 5 mei 2010 en verkrijgbaar vanaf juli 2010)

warrior4jah
Forum-lid
Berichten: 65
Lid geworden op: 23 apr 2008 00:12

warrior4jah 03 mei 2010 00:16

Dit is wat ik er van denk te weten:

Bij een tube band heb je geen aparte binnenband nodig, een open tubular deelt een aantal kenmerken van zo'n tube band maar heb je wel een aparte binnenband nodig.
Het eerste is lichter dan het 2e en heeft minder rolweerstand. Als nadeel heb je dat de band gelijmd moet worden op de velg, wat moeilijker is en langer duurt dan simpelweg binneband om je velg leggen.

De pro's kunnen dit vast beter en uitgebreider uitleggen. :)
Misschien kan iemand ook uitleggen wat het verschil is tussen een open tube en een normale vouwband?

zoekdezeep
Forum-lid
Berichten: 33
Lid geworden op: 05 okt 2004 23:35

zoekdezeep 25 mei 2010 12:09

Mijn ervaring met de GP400s is ook niet helemaal wat ik er van verwacht had. Reed voorheen altijd met de gewone rubino's, 6jaar lang geen enkele lekk band, nu een 1 1/2 jaar de GP4000s en al een keer of 4/5 lek gereden...
Maar ja, t is ook wel een beetje appels met peren vergelijken he...
Ompa til du dør

Plaats reactie