Geef hier je mening over wat je van het magazine vindt.

Tweedeling

Gebruikersavatar
Orlok
Forum-lid HC
Berichten: 5892
Lid geworden op: 01 dec 2012 12:18
Locatie: Almere

Gebruikersavatar Orlok 02 sep 2023 18:59

Eigenlijk is dit topic niets anders dan een voortzetting van een van de topics uit het verleden, zie bijvoorbeeld dan ook dit topic: viewtopic.php?t=80247
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless

Gebruikersavatar
Enzzo
Forum-lid HC
Berichten: 8016
Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie

Gebruikersavatar Enzzo 02 sep 2023 20:07

Wow Ja ! En hoe triest is het niet dat de redactie van dit forum en impliciet dus ook het tijdschrift, gewoon totaal negeert wat hun abonnees zeggen, wat de forumleden zeggen en wat de algehele opinie dicteert 😰

Niet persoonlijk naar de moderatie op dit forum hoor! Ik snap heus wel dat dit een beetje lastig is op dit moment. Maar richting de redactie en de eigenaren van dit blad/forum; gvd kom eens in actie mensen!!
Lees een keer de reacties hier!
Doe er iets mee aub!!
Dit is jullie publiek, jullie betalende volk en ze vragen om een reactie!!! Geef die ffs!!!!
Nijdig over 't stuur Van uwen driewieler gebogen Ge waart nog kind
Ge ving nog nie veel wind

Gebruikersavatar
BertL
Forum-lid
Berichten: 1439
Lid geworden op: 20 jul 2016 21:22
Locatie: Veenendaal
Contact

Gebruikersavatar BertL 02 sep 2023 20:41

Mijn Stevens barrel is nog goedkoper dan 2000,-.
In de serie Good - Cheap - Light scoort ie hoog op de punten Good en Cheap. Maar er zijn mensen die mijn fiets zwaar vinden, want hij weeg wel 9,4kg.
hun fietsen.

martinobongo2
Forum-lid
Berichten: 195
Lid geworden op: 02 jan 2014 22:13

martinobongo2 02 sep 2023 22:31

Mooi gewicht, alleen jammer datie niet aero is :-)

Gebruikersavatar
Gastheerg
Forum-lid HC
Berichten: 6165
Lid geworden op: 28 okt 2011 20:51
Contact

Gebruikersavatar Gastheerg 04 sep 2023 12:16

Mijn stokpaardje is (en zal blijven) dat fietsen laagdrempelig moet zijn en dat partijen als media die op de hobbyist is gericht, bonden,clubs etc daar een visie op gebaseerd moeten hebben.

Als ik nu 13 zou zijn in een gezin waarin ik ben opgegroeid had ik nooit op een racefiets gekomen!

Bijkomend effect om steeds van die dure fietsen te laten zien is dat - vooral jonge mensen - denken dat het normaal is om op een fiets van 10k plus te rijden.

Kijk eens om je heen hoeveel mensen zo'n dure fiets op de pof kopen. Het is bizar bij hoeveel (web)winkels dat wordt aangeboden. Er zijn er die maken zelfs reclame met slogans als "geen BKR".
Ze bieden dat alleen maar aan omdat er gebruik van gemaakt wordt en dat is echt een heel zorgelijke ontwikkeling.

HarryuitHilversum
Forum-lid
Berichten: 733
Lid geworden op: 29 jan 2016 09:05

HarryuitHilversum 04 sep 2023 12:52

razenderoeland schreef: 02 sep 2023 07:10 Dus eigenlijk kun je concluderen dat;

* Het blad fiets geen puur onhafhankelijke testen kan maken omdat ze afhankelijk zijn van wat een fabrikant aanlevert.

* Een groot deel van de fabrikanten graag hun duurdere modellen aan de testers geven en daarvoor mooie verhaaltjes en goede resultaten verwachten.

* Bij slechte tests diverse fabrikanten geen advertenties meer plaatsen en/of geen modellen meer beschikbaar stellen.

* Dat de tests dus eigenlijk een verkapte advertorial is met uitsluitend mooie promotie voor het betreffende fietsmerk.

Dan zou het blad fiets dus beter een samenwerking aan kunnen gaan met diverse buitenlandse bladen om groter te worden en daarmee een meer onafhankelijke partij te kunnen zijn. En van daar uit in overleg met de diverse bladen zelf de keuze moeten kunnen maken welke spullen ze in een test voorbij willen laten komen.
Heldere samenvatting! Ook ik ben benieuwd naar de reactie van de redactie van Fiets

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37704
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 04 sep 2023 13:24

Gastheerg schreef: 04 sep 2023 12:16 Mijn stokpaardje is (en zal blijven) dat fietsen laagdrempelig moet zijn en dat partijen als media die op de hobbyist is gericht, bonden,clubs etc daar een visie op gebaseerd moeten hebben.

Als ik nu 13 zou zijn in een gezin waarin ik ben opgegroeid had ik nooit op een racefiets gekomen!

Bijkomend effect om steeds van die dure fietsen te laten zien is dat - vooral jonge mensen - denken dat het normaal is om op een fiets van 10k plus te rijden.

Kijk eens om je heen hoeveel mensen zo'n dure fiets op de pof kopen. Het is bizar bij hoeveel (web)winkels dat wordt aangeboden. Er zijn er die maken zelfs reclame met slogans als "geen BKR".
Ze bieden dat alleen maar aan omdat er gebruik van gemaakt wordt en dat is echt een heel zorgelijke ontwikkeling.
Dit dus!!! Fietsen op de pof kopen is echt bizar.

Ik heb hier via het forum dit voorjaar een schitterende oude Canyon voor €900,- op de kop getikt voor ons neefje. 10sp en velgremmen. Schaatst in de gewestelijke selectie en heeft de fiets nodig voor de duurtraining naast de kracht-, techniek- en skeelertraining. Heeft er alweer 1600km op weggetrapt sinds eind mei en nog zo blij als een kind ermee. Denk niet dat een 10k fiets daar veel aan had toegevoegd.
Less is bore

Gebruikersavatar
depoldertoerist
Forum-lid
Berichten: 1749
Lid geworden op: 28 mei 2009 21:57
Locatie: Waddinxveen
Contact

Gebruikersavatar depoldertoerist 04 sep 2023 15:26

Het inderdaad wel jammer dat de redactie niet van zich laat horen.

Al moet ik wel zeggen dat er pas een oproep was om je aan te melden met je 2e hands fiets voor een artikel.

Mij bekruipt vooral het gevoel dat en dat is hiervoor ook al wel een keer opgemerkt, dat fabrikanten bepalen wat er in het blad komt te staan. De doelgroep voor Electrische race, mtb of gravelbikes is nu nog erg klein, maar als we de journalisten ze maar veel voorschotelen gaan die vast vertellen dat het echt wel toegevoegde waarde heeft en zal men ze vast we gaan kopen. De industrie heeft daar dus echt wel baat bij. Het blad levert dat waarschijnlijk (aanname) ook een extra advertentie op en dat is toch ook belangrijk. Maar wil je mensen aan het sporten krijgen ook als ze niet al te veel te besteden hebben werkt dit natuurlijk averechts. Wat ik steeds meer mis is de passie voor de fiets en fietsen. Onbewust doen we daar zelf ook aan mee of hebben we ons al zo laten beïnvloeden? . Een beginner vind een nieuwe eigenlijk prima fiets, maar deze heeft velgremmen. We weten allemaal dat daar niets mis mee is. Maar toch lees je vaak, ik zou doorsparen voor een fiets met schijfremmen want dat verkoop je straks makkelijker. Op de Nederlandse trails kan je vaak prima plezier hebben op een wat klassiekere MTB. toch is dan het advies vaak weer om toch een fully te kiezen of tenminste een fiets met een moderne geometrie. Waarmee we zelf dus ook een duit in het zakje doen.

Los daarvan vind ik het leuk om over het hele spectrum te kunnen lezen. van echte beginnersfietsen en soms ook onbereikbare. Waarbij ik dan eigenlijk graag iets zou willen zien dat bijzondere techniek herbergt of echt vakmanschap en daarom zijn of haar prijs rechtvaardigt. Maar die dure fietsen zijn vaak gewoon het zoveelste carbon met een Shimanogroepset.

Ik geniet van fietsen in het algemeen en ik kan genieten van een mooie fiets en dat hoeft niet perse een heel duur ding te zijn.
BIKE to Work. Work to Eat. Eat to live. Live to BIKE

Gebruikersavatar
nijkie
Forum-lid HC
Berichten: 8558
Lid geworden op: 04 aug 2010 23:11
Locatie: Ernem

Gebruikersavatar nijkie 04 sep 2023 15:29

Shirt en broek van PSN €415,- koek koek.
Na het testen kan je er niets meer mee.
Laatst gewijzigd door nijkie op 04 sep 2023 19:31, 1 keer totaal gewijzigd.
Sensa GF White edition.
Sensa Gulia G2.
Cannondale Topstone 4

Gebruikersavatar
Gastheerg
Forum-lid HC
Berichten: 6165
Lid geworden op: 28 okt 2011 20:51
Contact

Gebruikersavatar Gastheerg 04 sep 2023 17:31

depoldertoerist schreef: 04 sep 2023 15:26 Mij bekruipt vooral het gevoel dat en dat is hiervoor ook al wel een keer opgemerkt, dat fabrikanten bepalen wat er in het blad
Ik heb jaren een platform gehad waar ik producten (niet fiets gerelateerd) testen. Eigenlijk was ik begin deze eeuw wel een van de eerst influencers.
Reisjes, spullen, en zelfs een mevrouw aangeboden gekregen.

HOBBY (ik schrijf het niet voor niets met hoofdletters) bladen/platforms die in de doelgroep tot 35-40 jaar (daarna neemt influence effect af) moeten sterk in hun schoenen staan om onafhankelijk te zijn.

Ik ben precies om die reden gestopt. Ik stel mij altijd 1 vraag: Je zit met je dochter in de auto naar de bouwmarkt en ze stelt je de vraag: "pap wat vindt je er nu zelf van?"

Ik heb hier meerder mappen vol staan met content die ik gepubliceerd heb in hobbybladen. Ik ben echter afgehaakt omdat het een perverse omgeving is. Echt mega pervers!
Natuurlijk lopen er een paar prima lui rond, maar er zijn in deze wereld helaas te weinig mensen die NEE durven zeggen. Je laten verwennen is immers makkelijker dan de rug recht te houden.

NEE heeft mij veel geld gekost maar mijn dochter hoeft niet de vraag "pap wat vindt je er nu zelf van?" te stellen.

Hobbybladen zijn gewoon een heel pervers concept. (heb met zeker 20 redacties te maken gehad dus durf er wel iets over te zeggen)

Ik ga eerdaags op vakantie en dan koop ik wel 10 hobbybladen. Maar ik lees (ik ben gek op plaatjes) ze net zoals ik een film kijk........

Gebruikersavatar
thestudent
Forum-lid HC
Berichten: 5385
Lid geworden op: 03 feb 2011 22:24
Locatie: Ergens tussen de veluwe en de rijn

Gebruikersavatar thestudent 04 sep 2023 17:35

Er is ook niks mis met het lezen van hobbybladen of het kijken van videos op youtube tegenwoordig. Je moet je alleen goed beseffen dat het niet de hele werkelijkheid is, maar een gekleurde versie ervan.

Maar met af en toe wat dromen is dan eigenlijk ook weer niets mis.
Whenever Bicycles are broken or Menaced by international communism; Bicycle Repair Man is Ready!

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37704
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 04 sep 2023 17:58

nijkie schreef: 04 sep 2023 15:29 Shirt en broek van PSN €415,- koek koek.
Na het testen kan je niets meer mee.
Die prijzen zijn Pas Normal…..
Less is bore

Plaats reactie