Vragen en discussies over fietstraining, sportvoeding en gezondheid

Glossopharyngeus neuralgie ( toch niet ) …

pino
Forum-lid
Berichten: 3386
Lid geworden op: 16 apr 2004 18:32
Locatie: Apendorp NL

pino 10 dec 2023 22:23

Heel goede feestdagen gewenst !
Niet zijken maar reiden !

Mehekachtohapi
Forum-lid
Berichten: 643
Lid geworden op: 17 nov 2020 11:26

Mehekachtohapi 11 dec 2023 07:48

Heftige periode. Heel veel sterkte!

redbulleke
Forum-lid
Berichten: 138
Lid geworden op: 14 dec 2008 10:47

redbulleke 11 dec 2023 15:54

Veel beterschap René, rustig opbouwen als je beter bent en goed naar je lichaam luisteren.
Binnenkort terug volop genieten van het fietsen!

Kornuit
Forum-lid HC
Berichten: 5079
Lid geworden op: 25 aug 2011 11:53

Kornuit 11 dec 2023 17:35

René veel beterschap en fijn feestdagen gewenst!

Gebruikersavatar
rene
Forum-lid HC
Berichten: 5971
Lid geworden op: 16 okt 2004 12:53

Gebruikersavatar rene 11 dec 2023 18:16

@thnx allemaal…. Het gekste is dat ik me niet ziek heb gevoeld gedurende de gehele behandeling. Alleen de laatste dagen van de behandeling en de week erna met de erge pijn voelde ik me miserabel. Voor m’n gevoel, en ik ga er ook vanuit- is dat een geheel herstel ook in de lijn der verwachtingen ligt… of dat mijn insteek is ( het glas 3/4 vol ) of mijn Zeeuwse Luctor et Emergo ik weet het niet … tijd zal het leren. Ik ga zeker weer een update plaatsen na de controle afspraken. En van mijn eerste fietsrit buiten, want ik denk dan dat er misschien wel een traantje vloeit.

Maar nogmaals bedankt 🙏 ook de mensen die me natuurlijk wel eens een berichtje sturen.
Life is too short for not riding tubulars..euhhh tubeless :mrgreen:

leon1
Forum-lid
Berichten: 3032
Lid geworden op: 12 dec 2008 22:25

leon1 11 dec 2023 18:51

Goed te lezen dat de behandeling klaar is. Hopelijk heeft / krijgt het de juiste uitwerking naar een volledig herstel!
Ride bikes, not tanks!

Tomasz007
Forum-lid
Berichten: 194
Lid geworden op: 09 apr 2018 12:52

Tomasz007 13 dec 2023 17:15

rene schreef: 11 dec 2023 18:16 @thnx allemaal…. Het gekste is dat ik me niet ziek heb gevoeld gedurende de gehele behandeling. Alleen de laatste dagen van de behandeling en de week erna met de erge pijn voelde ik me miserabel. Voor m’n gevoel, en ik ga er ook vanuit- is dat een geheel herstel ook in de lijn der verwachtingen ligt… of dat mijn insteek is ( het glas 3/4 vol ) of mijn Zeeuwse Luctor et Emergo ik weet het niet … tijd zal het leren. Ik ga zeker weer een update plaatsen na de controle afspraken. En van mijn eerste fietsrit buiten, want ik denk dan dat er misschien wel een traantje vloeit.

Maar nogmaals bedankt 🙏 ook de mensen die me natuurlijk wel eens een berichtje sturen.
Dag René

Heel straf hoe je er allemaal mee omgaat, ik hoop van harte dat je gevoel klopt en ik duim met je mee. Geniet van alle momenten met je dierbaren en fijne feestdagen gewenst.

Groeten
Thomas

Gebruikersavatar
rene
Forum-lid HC
Berichten: 5971
Lid geworden op: 16 okt 2004 12:53

Gebruikersavatar rene 09 jan 2024 21:24

Gisteren zijn we in het Erasmus geweest voor de kleine 6 weekse controle. Er is gekeken met de camera in de keel / vaste deel van de tong, en daarbij een gesprek met de Radioloog / Oncoloog. In de tong was geen slecht weefsel meer waarneembaar, en mijn lymfeklieren zijn weer keurig qua grootte. Voorlopig is dit dus prima nieuws, ware het niet dat het beeldmateriaal nog gemaakt wordt in februari. CT - MRI en evt. Aanvullend onderzoek. De radioloog / oncoloog was ook uitermate tevreden zo 6 weken na de laatste behandeling.

Mijn zoet smaken komen ook weer gedeeltelijk terug en mijn dieet bestaat momenteel uit : havermoutpap met honing als ontbijt - omelet 3 eieren als lunch met iets erbij - als extra een flesje medicinale drank voeding vol vezels en calorieën - ‘s avonds meestal een prakje aardappel met groente , en dan als toetje ijs om aan te komen en soms nog wat extra ijs. Ik was tenslotte ook ca 7 kg afgevallen, en die moeten er ook weer aan volgens de diëtiste.

Helaas smaken hartige smaken nog niet : stoofvlees - frietjes - kipfilet en ander vlees waar ik lang op moet kauwen geven een zuur / metaal achtige smaak af …bleeehhh om misselijk van te worden. Maar voorlopig zijn de eerstvolgende onderzoeken in februari , en hoop dan ook dat ik weer wat mag gaan werken - want DAT is nog even niet toegestaan. Eerst herstellen ( ook emotioneel ) , wat conditie terug opbouwen, en dan krijg ik na de beeld controle groen licht of niet. De eerste kilometers zijn gemaakt in Zwift , en ik probeer 3 tot 5 keer per week een kilometer of 10-15 te doen. De eerste 2 keer viel vies tegen , nu gaat het iets beter.

Maar , Luctor Et Emergo … we zijn weer op pad.
Laatst gewijzigd door rene op 09 jan 2024 22:15, 2 keer totaal gewijzigd.
Life is too short for not riding tubulars..euhhh tubeless :mrgreen:

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37704
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 09 jan 2024 21:40

Mooi om te lezen Rene!!
De zomer komt eraan, voor je het weet zien we fietsfotos langs de Westerschelde :D
Less is bore

Mehekachtohapi
Forum-lid
Berichten: 643
Lid geworden op: 17 nov 2020 11:26

Mehekachtohapi 09 jan 2024 21:48

Goed om te lezen!

Gebruikersavatar
nijkie
Forum-lid HC
Berichten: 8558
Lid geworden op: 04 aug 2010 23:11
Locatie: Ernem

Gebruikersavatar nijkie 09 jan 2024 21:51

Goed om te lezen René,rustig aan verder herstellen.
Sensa GF White edition.
Sensa Gulia G2.
Cannondale Topstone 4

Gebruikersavatar
Theo V
Forum-lid HC
Berichten: 5745
Lid geworden op: 14 mar 2008 18:47
Locatie: In de kop van ....

Gebruikersavatar Theo V 09 jan 2024 22:04

👊👊👊

Plaats reactie