Voor de nachtbrakers, als het niet meer over fietsen hoeft te gaan.

Het "nieuwe" Puck Moonen topic

Gebruikersavatar
nijkie
Forum-lid HC
Berichten: 8595
Lid geworden op: 04 aug 2010 23:11
Locatie: Ernem

Gebruikersavatar nijkie 10 apr 2024 13:57

daniel1975 schreef: 10 apr 2024 12:28
NicoNB schreef: 10 apr 2024 12:17 We hebben er met zijn allen voor gekozen om onze cultuur, tradities, morele ethische waarden te laten verwateren en dit is het resultaat.
Hier heb ik nog de meeste moeite mee inderdaad. Dat reken ik absoluut Puck persoonlijk niet aan, maar wel bijv de bedrijven die hier in mee gaan.
Maar blijkbaar is het commercieel interessant. Want wat hebben bijv de zoontjes Roelvink, Froger, Anna Nooshin, oid nu echt gepresteerd? Worden opgepikt door RTL of SBS en ineens zijn de BN-er die (n)iets kunnen. Ik snap er niks van.
En de rappers etc.
Ik heb er ook helemaal niets mee.
Mensen vinden sommige mensen interessant omdat ze bekend zijn.

Als Laurens ten Dam een gravelrit zou rijden en 4x verkeerd met 40% asfalt of Nijkie van het fiets forum met 95% off-road en 0 keer verkeerd rijden,voor wie kiezen ze?
Sensa GF White edition.
Sensa Gulia G2.
Cannondale Topstone 4

marsman
Forum-lid
Berichten: 2394
Lid geworden op: 23 nov 2008 13:05
Locatie: Midden NL

marsman 10 apr 2024 14:00

Tits & Ass. Het verkoopt al sinds mensenheugenis. Oude wijn in nieuwe flessen. Alleen de geldstromen zijn wat verschoven
Ik pak ze wel weer in de afdaling :-)

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37906
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 10 apr 2024 15:09

VHS vs Betamax ;-)
Less is bore

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 16049
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 10 apr 2024 15:41

nijkie schreef: 10 apr 2024 13:57 .............. of Nijkie van het fiets forum met 95% off-road en 0 keer verkeerd rijden,voor wie kiezen ze?
Ik kies blind voor Nijkie. :)
I know myself like no one else
Nothing to defend

Gebruikersavatar
Enzzo
Forum-lid HC
Berichten: 8145
Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie

Gebruikersavatar Enzzo 10 apr 2024 15:56

:lol:
Ging ik ook voor ja.
Nijdig over 't stuur Van uwen driewieler gebogen Ge waart nog kind
Ge ving nog nie veel wind

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16308
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 10 apr 2024 16:16

Jans schreef: 10 apr 2024 12:51 Volgens mij is Puck helemaal niet zo gelukkig als dat sommigen hier denken. Als ik lees van al haar stress. Of hoort dat ook bij het verdienmodel?
Klagen over je mentale gezondheid is inderdaad ook een verdienmodel voor influencers. Met name voor de band met haar vrouwelijke volgers.
Campagnolo Ultra Dork

Gebruikersavatar
Enzzo
Forum-lid HC
Berichten: 8145
Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie

Gebruikersavatar Enzzo 10 apr 2024 16:21

Hahaha! Hilarisch!! Als ze maar geen burnout krijgt van al die foto’s die ze moet tonen.

Echt super stressvol ja, het is “gewoon kaiharrd werrken, egt kaaiharrd werrken”
Nijdig over 't stuur Van uwen driewieler gebogen Ge waart nog kind
Ge ving nog nie veel wind

Gebruikersavatar
MPolleke
Forum-lid
Berichten: 390
Lid geworden op: 07 mar 2014 22:15
Contact

Gebruikersavatar MPolleke 10 apr 2024 19:10

Was het Schopenhauer die zei dat geluk voortkomt uit drie bronnen?
1. Wie je bent.
2. Wat je hebt.
3. Wie je bent in de ogen van anderen.

In een baan van influencer gaat het vooral om het derde, het beeld dat anderen van je hebben. Dat lijkt me de meest ongezonde vorm van geluk, je bent continu afhankelijk van anderen in je geluk. Dat roept de angst op dat het ieder moment kan verdwijnen, niet onterecht trouwens.

In de opvoeding van kinderen wordt er tegenwoordig voor gewaarschuwd dat je kinderen niet teveel complimentjes moet geven. Je wilt juist intrinsieke motivatie, geen afhankelijkheid van anderen.

Het lijkt me geestelijk helemaal niet zo'n gezonde baan.

Gebruikersavatar
Enzzo
Forum-lid HC
Berichten: 8145
Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie

Gebruikersavatar Enzzo 10 apr 2024 21:36

Intrinsieke motivatie is waar ik in mijn verleden als docent héél veel mee bezig ben geweest.
Heel lastig om die te vinden bij je studenten maar iedereen heeft zijn eigen kwaliteiten en motivatie. En dat moet je , als docent of mentor, respecteren.
En dat behoudens je eigen moraal en ethiek.
En dat is soms echt moeilijk maar je kunt mensen nu eenmaal niet kneden naar je eigen wil.
Beter om ze te laten floreren in hun eigen kunnen.
Nijdig over 't stuur Van uwen driewieler gebogen Ge waart nog kind
Ge ving nog nie veel wind

rikkert
Forum-lid
Berichten: 3552
Lid geworden op: 29 aug 2007 21:58
Locatie: N-H

rikkert 11 apr 2024 07:51

Dat zijn wijze woorden Enzzo. En de door Mpolleke aangehaalde theorie is inderdaad ook een interessant. Je bent altijd in een bepaalde mate afhankelijk van wie je bent in de ogen van anderen, maar variëren kun je er wel mee.
Time flies like an arrow; fruit flies like a banana.

wasbeer2006
Forum-lid HC
Berichten: 12726
Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47

wasbeer2006 11 apr 2024 09:34

Mooie woorden Enzzo.

Ik heb dat met mijn oudste zoon. Dat was op de basisschool qua cijfers echt een drama.
toen ie 10 was vragen wat 2+2 was en dan hoe bedoel je papa.........
Terwijl ie sociaal echt wel beidehand is.

De school drong vanaf groep 4 al heel erg aan op in vakanties bijles en rekenen en lezen in de avond.
Er moest medicatie in voor zijn ADHD, wat ik wel mee vond vallen, maarja als je een jongen 6 uur per dag op een stoel zet gaat het wel vaker mis.

Mijn idee was en daar heb ik gelukkig mijn vrouw van kunnen overtuigen. Geen bijlessen, laten gaan en bijsturen, geen medicatie en hem leren met zijn drukte om te gaan. Toen werd het VMBO basis/kader. Jaar 2 kader en nu jaar 3 mavo en wordt er gevraagd waarom ie niet op de havo zit.

Ze moeten nu stage lopen. het gros van de klas doet dat in een hotel of supermarkt. Hij wilde dat niet. Hij zei, ik ga dat werk toch niet doen.
Toen is ie zelf allemaal auto dealers afgereden met de fiets na drie dealers was het raak en mocht ie stage lopen. Fantastisch vond ie het!
Nu zijn tweede stage zat het wat tegen bijna 10 dealers af en geen plaats. Maar wel meteen voor volgend jaar iets geregeld. Hij laat zich niet na 3x nee uit het veld slaan en hij is zelf gegaan, uiteindelijk een plaats bij de Gamma gevonden. Papa is lekker thuis gebleven. Daar geef ik hem dan wel complimenten over dat ie volhoud, dat mag toch wel :-)

Als bijbaan werkt ie op de sportschool en geeft ie jonge kinderen kickboks lessen.

Daar ben ik dan echt enorm trots op! Die komt er wel.
Natuurlijk is het makkelijk achteraf als het goed is gegaan en natuurlijk heb ik getwijfeld of ik de goede besluiten heb genomen, zeker omdat het overal tegenin ging (maar dat heb ik wel vaker :-)). Maar ik ben wel van mening dat je kinderen (en volwassenen) soms wat meer ruimte moet geven en niet alle creativiteit eruit moet slaan.

Natuurlijk stuur ik bij, ik zorg wel dat ie geen richting kiest waarbij ie zich schoolt tot werkloze.

Gebruikersavatar
Enzzo
Forum-lid HC
Berichten: 8145
Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie

Gebruikersavatar Enzzo 11 apr 2024 11:28

Goed dat je hebt volgehouden aan je eigen intuïtie 👍🏻

En weet je wat het ook is; in die tijd werden er maar al te vaak diagnoses adhd, autisme spectrumstoonis e.d gegeven omdat scholen dan het persoonlijk gebonden budget konden opstrijken (PGB)
Die verdwenen dan vaak in de grote pot terwijl er eigenlijk weinig gedaan werd voor de leerlingen.
De goede niet te na gesproken uiteraard.

Mooi verhaal!
Nijdig over 't stuur Van uwen driewieler gebogen Ge waart nog kind
Ge ving nog nie veel wind

Plaats reactie