Deelnemers stellen zich voor en een uitgebreid scala aan andere onderwerpen.

Vandaag gefietst in 2017

Jac
Forum-lid
Berichten: 1659
Lid geworden op: 27 jul 2011 19:43
Locatie: Veenendaal

Jac 25 mar 2017 20:01

Vanmorgen om 8.00 uur vertrokken naar Wageningen voor Veluviatocht 110 km .
Een mooie afwisselende route met de altijd mooie Posbank erin , met zulk weer is het echt een prachtig gebied .
Net voor het einde van de tocht afgebogen naar Veenendaal, waar met zij tweeen de wind nog even vol tegen kregen en daardoor nog aardig naar de klote gingen . Met totaal 130 km , 845 hm en 28.4 km/u gem. Was het weer een mooi ritje .
Cannondale Supersix evo hm Sram red Etap Blauw
Cannondale Supersix evo hm Sram red Etap Grijs

Gebruikersavatar
JM_H
Forum-lid
Berichten: 1234
Lid geworden op: 25 jul 2013 13:17
Locatie: Betuwe

Gebruikersavatar JM_H 25 mar 2017 20:34

daniel1975 schreef:Als ik de verhalen zo teruglees van vandaag, lijkt het erop dat het overal waaide :mrgreen:
Absoluut!

Ik was via het werk uitgenodigd voor een toertocht voor een goed doel. Geen auto thuis, eerste plan was met de trein heen en met een groepje op de fiets terug.

Uiteindelijk besloten om voor een 200km+ vroeg in het seizoen te gaan. Op de heenweg solo, lekker met de wind mee. Tijdens de tocht rondom Oosterhout de eerste helft volle bak wind tegen. Na een kop soep en een bolletje, met een groepje weer richting huis... Die wind kan ik niet aan wennen, de zon was echter erg fijn vandaag!

Afbeelding
Afbeelding

DeletedUser02
Forum-lid HC
Berichten: 4290
Lid geworden op: 23 jul 2009 02:25

DeletedUser02 25 mar 2017 20:40

.jeroen. schreef:Vandaag met fietsmaat Stephan op pad geweest.
6u non-stop doorgetrapt zo te zien. Lekker hoor!


Vandaag ook heerlijk gefietst, misschien wel de leukste tocht van dit jaar tot nu toe. Met een halve kater op pad gegaan zonder doel, idee of richting en lekker rustig aan. 100 km zou leuk zijn als de beentjes het toe lieten.

Eerst een kleine 30 kilometer wind tegen richting Tiel gefietst. Verder dan Tiel was ik nog nooit geweest, dus om de heatmap voor 2017 wat meer kleur te geven nog een kleine 20 km tegen de wind in doorgefietst, wetende dat de 100 dan gehaald was.

Daar aangekomen stond ik ineens aan de voet van de Heuvelrug, ook nog nooit geweest maar van een afstandje lachte deze gigantische berg (vanuit het Noorderlingen-perspectief) mij toe in het prachtige zonnetje. Kris kras wat hoogtemeters gemaakt en toen besloten richting Vianen te fietsen om daar de rivier over te gaan richting huis. Afgeleid door het prachtige fietsen op de Heuvelrug was ik alweer vergeten dat het vanaf daar bijna alleen nog maar wind mee zou zijn.

Uiteindelijk op een mooie 150km uitgekomen, de eerste 150+ rit van het jaar. Omdat ik het rustig aan had gedaan was ik tegen de verwachting in nog redelijk fit bij aankomst. Kortom, een heerlijke fietsdag door een nieuwe omgeving en de vorm begint te komen!

Afbeelding

https://www.strava.com/activities/914094385

Gebruikersavatar
alliance_0
Forum-lid
Berichten: 1437
Lid geworden op: 08 aug 2010 02:06

Gebruikersavatar alliance_0 25 mar 2017 21:49

Vandaag eerst 70 km tegen de wind in richting de Veluwe om vervolgens met het windje mee lekker terug te fietsen. Best wel fris maar lekker gefietst.Vandaag was goed voor 132 km. Gemiddelde viel me uiteindelijk wat tegen. Volgende keer beter. Was ook de eerste dikke 100+ van dit jaar.

https://www.strava.com/activities/914205641

https://www.relive.cc/view/914205641

Gebruikersavatar
fred404
Forum-lid
Berichten: 334
Lid geworden op: 25 jul 2010 11:07
Locatie: Oldenzaal

Gebruikersavatar fred404 26 mar 2017 13:04

Gisteren de Festina Lente gereden met mijn vrouw, dit is een brevet over 200km met de start in Maastricht. Vandaar uit over Limburgse heuvels richting ZO om door Duitsland via Geilenkirchen naar Venlo te rijden. Bij de start als laatsten vertrokken en de hele tocht met mijn vrouw (haar eerste brevet) alleen gereden. Het was voor ons beiden ook de eerste keer om een dergelijke afstand zo vroeg in het seizoen te rijden. De hellingen in het begin waren eigenlijk goed te doen. Het lastigste was toch wel de frisse tegenwind over het glooiende landschap in Duitsland. Onderweg en bij de contrôles verschillende deelnemers ontmoet. Hier ook even gesproken met een duits clubje, allen op oude stalen fietsen waaronder een Bauer (+/-60jr) en een Enik (+/-35jr). Na Venlo ging het met gezwinde vaart richting Maastricht. Onze duitse vrinden hebben zich waarschijnlijk in het eerste deel zichzelf over de kop gejaagd, want de een na de ander werd door ons ingehaald. Prachtige tocht met voor maart schitterend weer met de wind als voornaamste obstakel.

Bij de start
Afbeelding

Romantisch
Afbeelding

Door Thorn
Afbeelding[/url]

Maretak (goed voor een sportdrankje ;) )
Afbeelding

DDX
Forum-lid HC
Berichten: 5118
Lid geworden op: 23 aug 2013 21:30

DDX 26 mar 2017 19:31

Vandaag lekker dagje klimmen op Mallorca.
154km met 2900hm.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

https://www.strava.com/activities/915580426

Fietsen?altijd
Forum-lid
Berichten: 2744
Lid geworden op: 09 aug 2014 20:21

Fietsen?altijd 26 mar 2017 19:44

Mama ik wil ook naar Mallorca :'(
Maak joe woar

Gebruikersavatar
raven14
Forum-lid
Berichten: 3391
Lid geworden op: 13 dec 2013 18:25

Gebruikersavatar raven14 26 mar 2017 19:54

Gotta love Mallorca. Geniet ervan DDX.

Een dagje in mineur hier: na dik 30km blijft mijn achterderailleur op de 15 of 16 achteraan hangen en geeft geen teken van leven meer sindsdien... dan maar teruggekeerd naar huis. Ik kon vooraan wel schakelen tussen 52 en 36 maar da's langs het kanaal ook wat zinloos. Toch goed voor 63km, in alweer een straf windje.

https://www.strava.com/activities/915001362
Afbeelding

Gebruikersavatar
Jans
Forum-lid HC
Berichten: 8367
Lid geworden op: 08 feb 2015 15:19
Locatie: Crestet

Gebruikersavatar Jans 26 mar 2017 20:01

Fietsen?altijd schreef:Mama ik wil ook naar Mallorca :'(
Moet je maar veel vakantiewerk gaan doen ;)

Keezx
Forum-lid HC
Berichten: 9745
Lid geworden op: 05 mar 2016 01:05

Keezx 26 mar 2017 20:17

Net als gisteren 82 km Noord Holland , gem. 30,6 maar een wat andere route en alweer een vriese wind.
Herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig

JoostG
Forum-lid
Berichten: 2893
Lid geworden op: 23 okt 2013 21:38

JoostG 26 mar 2017 20:20

Vandaag stond de Rapha Winter Warrior op het programma: een soort van ploegentijdrit (4 man) over zo'n 121km. Te serieus moet je het niet nemen, maar wel leuk om eens te doen. Met 1 van de ploegmaten rustig vanuit Hilversum naar Amsterdam gepeddeld. Nog wat gegeten en rond 10.30 mochten we starten.

Afbeelding

We vertrokken richting het oosten met de wind tegen. Vanaf de Stichtse brug doken we 't Gooi en zaten we in de luwte. Na een lokale omloop bij Lage Vuursche/Soesterberg, mochten we weer richting het noorden. En verrek de wind was naar het noordoosten gedraaid. Tijdens het beuken tegen de wind land het Amsterdam Rijnkanaal zag ik de kracht bij mijn teamgenoten wegvloeien. In de Ronde Hoep moest de snelheid terug naar 30km/u en een kilometer voor de finish bij 't Kalfje langs de Amstel schoot de kramp er bij een zo hard in, dat we niet verder konden. Uiteindelijk bleken we 3e geworden te zijn, tevreden.
Aangezien ik nog andere plannen met het gezin had, ben ik snel vanaf de finish lokatie weer naar huis gereden. Die beloofde herstelbiertjes van A Bloc komen nog wel een keer later.
Met bijna 200 kilometer in de benen kwam ik uiteindelijk thuis.

https://www.strava.com/activities/915316585
insta #gravelgremmen

Chesini ‘Peacock’ - Rodeo Labs Flaanimal 5.0

MarcoV
Forum-lid
Berichten: 105
Lid geworden op: 30 sep 2011 18:59
Locatie: Beverwijk

MarcoV 26 mar 2017 21:01

Afbeelding

Duurritje van 3 uurtjes; langs Edam, Schardam, Alkmaar en weer richting huis. ~90 km in het zonnetje gereden met een matig windje. Veel volk met bloten benen gezien en de eerste vliegen van het jaar gekopt.

De dartelende lammetjes maakte dat wel weer goed :like: .

Plaats reactie