Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Wielerseizoen 2017

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16335
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 07 dec 2016 09:36

30 ploegen van 6 renners lijkt mij ideaal. Nu met 22 ploegen denkt er toch altijd minimaal de helft dat er ergens een top 10 te halen is. Als je met 30 ploegen bent heeft het merendeel van de ploegen baat bij een ontsnapping.
Campagnolo Ultra Dork

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16335
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 07 dec 2016 09:42

rondje schreef:Opzet van nieuwe 3 daags evenement voor volgend jaar, mede in Nederland: http://www.1limburg.nl/beste-wielerploe ... xt=default
Ik weet het nog niet of dit wat gaat worden. Dit is baanwielrennen op de weg. Ik denk dat je dat beter op de baan kunt blijven doen.

Er zit dan wel het element van de klimmetjes op de Cauberg in maar juist daar zie ik het nut niet echt van in. Ik betwijfel of 10x Cauberg een ander resultaat oplevert dan 1x Cauberg.
Campagnolo Ultra Dork

Gebruikersavatar
rondje
Forum-lid
Berichten: 429
Lid geworden op: 07 aug 2010 14:04
Contact

Gebruikersavatar rondje 07 dec 2016 10:07

Ligt inderdaad een beetje aan het concept. Zijn het 10x dezelfde renners, of 10 (of 5) verschillende waardoor het meer een teamprestatie wordt. Bij 1 van de 2 Canadese WT wedstrijden hadden ze op begin ook een sprintje bergop op de dag voor de koers, vond dat best grappig om te zien.

Ik ben wel benieuwd hoe het gaat uitpakken, ze proberen in ieder geval iets. En aangezien het deels door Velon georganiseerd wordt zal het financieel waarschijnlijk ook aantrekkelijker zijn voor teams.

lb117
Forum-lid
Berichten: 257
Lid geworden op: 11 aug 2016 16:52

lb117 21 dec 2016 09:20

Poels niet als kopman in een grote ronde,
Lijkt mij terecht, hij is toch een zeer belangrijke kracht voor Froome en ik denk dat hij zijn titel in Luik wil gaan verdedigen!

dc
Forum-lid
Berichten: 1342
Lid geworden op: 23 jun 2008 01:08

dc 22 dec 2016 14:03

Lotto Jumbo gaat gokken op etappezeges.

Ik sta hierin natuurlijk alleen, maar ik vind het heel bijzonder om het klassement te laten gaan als je zowel Kruijswijk als Gesink in je ploeg hebt. Als je geen etappe wint heb je nada, noppes ne rien. Ja, dat geldt ook voor het klassement, maar ze hebben wel erg veel ervaring met klassementsrenners, daar waar ritten-kapen nooit hun forte is geweest.

Maar goed, er zal gejuich opstijgen vanwege de "VOC-geest".

Gebruikersavatar
janlouws
Forum-lid
Berichten: 110
Lid geworden op: 29 okt 2014 15:02
Locatie: Clinge, Zeeuws-Vlaanderen

Gebruikersavatar janlouws 22 dec 2016 15:22

dc schreef:Lotto Jumbo gaat gokken op etappezeges.

Ik sta hierin natuurlijk alleen, maar ik vind het heel bijzonder om het klassement te laten gaan als je zowel Kruijswijk als Gesink in je ploeg hebt. Als je geen etappe wint heb je nada, noppes ne rien. Ja, dat geldt ook voor het klassement, maar ze hebben wel erg veel ervaring met klassementsrenners, daar waar ritten-kapen nooit hun forte is geweest.

Maar goed, er zal gejuich opstijgen vanwege de "VOC-geest".
Nee! Er stond: "Gesink gaat gokken op etappezeges in de Tour". Dat lijkt mij een goed plan.

Kruijswijk gaat voor het klassement in de Giro. Daar ben ik wel heel benieuwd naar. Maar dat kan tegenvallen omdat er wel een heel erg sterk deelnemersveld aan de Giro meedoet. Top 5 is denk ik al heel goed.

De Tour is niet zo'n 'zware' editie deze keer dus het is dan wel jammer dat ze daar geen klassementsrenner voor kunnen inzetten.

lb117
Forum-lid
Berichten: 257
Lid geworden op: 11 aug 2016 16:52

lb117 22 dec 2016 15:57

http://www.wielerupdate.nl/wielernieuws ... -dan-ooit/

Het gevoel dat ik heb rond deze ploeg blijft slecht bij mij, hoe kan ik dit in godsnaam veranderen :dislike:

Samenvatting:

Gesink, en Groenewegen voor de etappes en Kruijswijk voor de Giro

dc
Forum-lid
Berichten: 1342
Lid geworden op: 23 jun 2008 01:08

dc 22 dec 2016 16:34

janlouws schreef:
Nee! Er stond: "Gesink gaat gokken op etappezeges in de Tour". Dat lijkt mij een goed plan.
.
Ik vind het een raar plan. Gesink is één van de allerbeste klassementsrenners. Kans op een etappezege lijkt me veel kleiner dan een ereplaats in het klassement.

Maar goed, wellicht is het een stress-dingetje bij Robert, daar stap ik wel makkelijk overheen.

Fietsen?altijd
Forum-lid
Berichten: 2744
Lid geworden op: 09 aug 2014 20:21

Fietsen?altijd 22 dec 2016 16:45

Gesink is nooit meer zo dicht geweest in de tour sinds 2010. Natuurlijk zijn er omstandigheden maar om hem één van de allerbeste klassementsrenner te noemen vind ik overdreven.
Blijkbaar is het hem goed bevallen in de Vuelta en wil hij het weer proberen. En de kans op etappezege is groter dan een ereplaats in het klassement hoor.

Kruiswijk wel voor klassement is natuurlijk meer dan logisch. Hij heeft nu 2 jaar op rij bewezen bij de beste klimmers te horen dus podium zit er zeker in!
Maak joe woar

Gebruikersavatar
rondje
Forum-lid
Berichten: 429
Lid geworden op: 07 aug 2010 14:04
Contact

Gebruikersavatar rondje 22 dec 2016 17:12

Beetje zelfde schuitje als Jurgen VD Broeck. Die heeft net als Gesink ook jaren alles op geofferd voor de TDF en kwam dan weer met een teleurstelling thuis door een valpartij. Ik begrijp wel dat die jongens eens wat vrijer willen fietsen. En we hebben vorig jaar gezien dat Gesink echt wel een etappe kan pakken. 2 keer dichtbij en 1 keer raak in de Vuelta is toch echt niet slecht.

Voor Kruijswijk ben ik wel benieuwd, heeft nu toch een stuk sterker en vooral meer ervaren team. Maar tegelijkertijd is de Giro in tijden niet zo zwaar bezet geweest.

maxwell
Forum-lid
Berichten: 173
Lid geworden op: 04 feb 2009 16:22

maxwell 26 dec 2016 23:55

lb117 schreef:http://www.wielerupdate.nl/wielernieuws ... -dan-ooit/

Het gevoel dat ik heb rond deze ploeg blijft slecht bij mij, hoe kan ik dit in godsnaam veranderen :dislike:

Samenvatting:

Gesink, en Groenewegen voor de etappes en Kruijswijk voor de Giro
Boom voor de klassiekers

Quarantanove
Forum-lid
Berichten: 1437
Lid geworden op: 26 jan 2015 19:14

Quarantanove 28 dec 2016 16:51

Goed nieuws , Ronde van Qatar verdwijnt:
http://sporza.be/cm/sporza/wielrennen/1.2855527

Plaats reactie