Geef hier je mening over wat je van het magazine vindt.

fietser vs automobilist

Keezx
Forum-lid HC
Berichten: 9745
Lid geworden op: 05 mar 2016 01:05

Keezx 14 okt 2016 21:39

feddesman schreef:Het wordt sowieso ook tijd dat alle fietsers weer een (fiets) rijbewijs halen .
Tegenwoordig steekt niemand zn hand uit en kijkt of er wat langs komt als ze een afslag willen nemen .
Levensgevaarlijk tuig.... en dan heb ik het nog niet eens over gsm en/of oordopjes onderweg.
Ja, een rijbewijs garandeert aangenaam en correct weggedrag. :idea:
Herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig

Gebruikersavatar
Jans
Forum-lid HC
Berichten: 8460
Lid geworden op: 08 feb 2015 15:19
Locatie: Crestet

Gebruikersavatar Jans 14 okt 2016 21:41

feddesman schreef:Het wordt sowieso ook tijd dat alle fietsers weer een (fiets) rijbewijs halen .
Tegenwoordig steekt niemand zn hand uit en kijkt of er wat langs komt als ze een afslag willen nemen .
Levensgevaarlijk tuig.... en dan heb ik het nog niet eens over gsm en/of oordopjes onderweg.
Hoe zo generaliseren?? Missen wat smilies??

Gebruikersavatar
rob74
Forum-lid HC
Berichten: 5950
Lid geworden op: 13 nov 2007 22:36
Locatie: Utrecht
Contact

Gebruikersavatar rob74 15 okt 2016 09:37

Keezx schreef:
feddesman schreef:Het wordt sowieso ook tijd dat alle fietsers weer een (fiets) rijbewijs halen .
Tegenwoordig steekt niemand zn hand uit en kijkt of er wat langs komt als ze een afslag willen nemen .
Levensgevaarlijk tuig.... en dan heb ik het nog niet eens over gsm en/of oordopjes onderweg.
Ja, een rijbewijs garandeert aangenaam en correct weggedrag. :idea:
Een rijbewijs garandeert geen correct gedrag. Maar aan een rijbewijs gaat wel een rij-opleiding aan vooraf en daar wordt wel degelijk bewustzijn gekweekt over wat gevaarlijk is en wat niet. Die rij-opleiding is het belangrijkst; dat rijbewijs wil zeggen dat je tenminste een keer hebt laten zien hoe het wel moet.
Live fast; die young. mijn blog

Gebruikersavatar
53x11
Forum-lid HC
Berichten: 8947
Lid geworden op: 28 sep 2005 00:38

Gebruikersavatar 53x11 15 okt 2016 10:20

Verplicht wedstrijden rijden, daar word je een oplettend verkeersdeelnemer van is mijn overtuiging!
@senior: met mopperen op scholieren doe je je forumnick wel eer aan...
(Op de één of andere manier hebben scholieren wel krediet bij mij. Ja, ze letten minder goed op, maar ik was ook ooit scholier denk ik dan..)
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 38037
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 15 okt 2016 10:40

Scholieren kun je met een flinke scheldpartij nog netjes corrigeren, bij ouderen moet het wat subtieler ;-)
Less is bore

Gebruikersavatar
53x11
Forum-lid HC
Berichten: 8947
Lid geworden op: 28 sep 2005 00:38

Gebruikersavatar 53x11 15 okt 2016 10:47

Ouderen hebben dan weer een verminderd krediet bij mij. :twisted:
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?

Gebruikersavatar
Wolfhound32
Forum-lid
Berichten: 1861
Lid geworden op: 13 nov 2013 07:06
Locatie: Dronten

Gebruikersavatar Wolfhound32 15 okt 2016 11:18

RVV schreef:
Rodrick schreef:Het is een tijdje stil hier, wellicht tijd om het onderwerp op slot te gooien. Dank voor jullie reacties. Ik denk dat Fiets wel een rol zal gaan en moeten spelen in dit verhaal, maar ik ben het met een ieder eens dat de toon niet die van het wijzende vingertje zal moeten zijn. Meer in de richting van naar binnen wijzen op gedrag en naar buiten uitleggend helpen ons draagvlak te vergroten.
Ik heb daarbij niet de illusie dat we bewuste idioten (ik bedoel, ik maak ook wel eens een inschattingsfoutje in het verkeer, dat is geen idioterie) aan weerszijden op andere gedachten kunnen brengen, maar alle kleine beetjes helpen. Nogmaals mijn dank voor het meedenken en tot op de fiets!
De herfst (en straks de winter) is weer begonnen. Mijn lievelingsseizoenen. Waarom? De automobilist maakt zich niet meer druk om de "wielrenner" want hij ziet ze bijna niet meer (in negatieve zin). De senioren e bikers hebben de fiets weer in de schuur staan, de forens zit weer in de auto en de fietspaden zijn weer lekker rustig. Straks in het voorjaar begint het circus weer opnieuw.
Je houdt in dit seizoen enkel nog de randdebielen over die in het aardedonker zonder verlichting rijden. Onder het mom van: " Maar ik zie heus wel wat er op de weg rijd."
Daarbij wordt gemakshalve maar even vergeten dat de andere weggebruiker jou niet ziet, met alle ellende van dien.
(Voor mij is het bijna een jaar gelden dat ik in aanvaring kwam met zo'n dorpsidioot en daardoor 2 maanden uit de roulatie was met 2 kapotte polsen, een hersenschudding en een fiets in de kreukels.)
Ik houd dus elke keer mijn hart vast als ik in het donker rijd. :|

Da's voor mij dan weer een nadeel van dit seizoen. Verder idd lekker rustig onderweg. :like:
__________________
Jarig zijn is gezond! Onderzoek heeft aangetoond dat mensen die vaker jarig zijn, langer leven.

Gebruikersavatar
plantagenet
Forum-lid
Berichten: 2227
Lid geworden op: 20 apr 2008 00:08
Locatie: Purmerend

Gebruikersavatar plantagenet 15 okt 2016 12:58

daniel1975 schreef:Scholieren kun je met een flinke scheldpartij nog netjes corrigeren, bij ouderen moet het wat subtieler ;-)
Uh....netjes, noem je schelden netjes?? :roll:
Weer of geen weer....één van twee is er altijd

senior
Forum-lid
Berichten: 2229
Lid geworden op: 27 jul 2004 01:27

senior 15 okt 2016 16:08

53x11 schreef:Verplicht wedstrijden rijden, daar word je een oplettend verkeersdeelnemer van is mijn overtuiging!
@senior: met mopperen op scholieren doe je je forumnick wel eer aan...
(Op de één of andere manier hebben scholieren wel krediet bij mij. Ja, ze letten minder goed op, maar ik was ook ooit scholier denk ik dan..)
53x11 schreef:Ouderen hebben dan weer een verminderd krediet bij mij.
Ik mopper niet op scholieren, ik geef aan dat er overal wel mensen rondrijden die dingen doen die ze niet zouden moeten doen. Dat is niet beperkt tot bepaalde groepen. En ja, daar zitten ouderen onder én jongeren. :shock:

Keezx
Forum-lid HC
Berichten: 9745
Lid geworden op: 05 mar 2016 01:05

Keezx 15 okt 2016 16:32

53x11 schreef:CUT
@senior: met mopperen op scholieren doe je je forumnick wel eer aan...
(Op de één of andere manier hebben scholieren wel krediet bij mij. Ja, ze letten minder goed op, maar ik was ook ooit scholier denk ik dan..)
En je wordt vanzelf oudere denk ik dan.....
Herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig

Gebruikersavatar
RVV
Forum-lid
Berichten: 2226
Lid geworden op: 12 apr 2014 16:12

Gebruikersavatar RVV 15 okt 2016 16:40

Net een auto van mij afgeschopt (deuk in het plaatwerk) die mij in volle vaart van de weg wilde rammen vlak voor een brug waar van de andere kant een lijnbus kwam aanrijden. Onder het mom van Beter de fietser van de weg dan tegen de bus omhoog,,, grrr.... doe zoiets nooit maar het was puur lijfsbehoud... 5 minuten later zag ik elders een racefietser geschept omdat die geen voorrang kreeg

Keezx
Forum-lid HC
Berichten: 9745
Lid geworden op: 05 mar 2016 01:05

Keezx 15 okt 2016 18:23

Lui die je , al dan niet moedwillig, geen voorrang geven maak ik zo goed als iedere dag op de fiets mee, maar geschept word ik nooit, altijd 1 hand aan de voorrem in zulke situaties.

PS, kwam die van die deuk nog verhaal halen?
Herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig

Plaats reactie